Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Supercharger do 126P. Co o tym myślicie?

21 Mar 2005 15:58 2115 9
  • Level 11  
    CO MYSLICIE NA TEMAT ZAINSTALIOWANIA DO 126 TURBO SPREZARKI?

    ...ISTNIEJA TAKIE PROJEKTY......
  • Level 21  
    Witam
    Kolego wszystko można zrobić jak się chce i umie i ma na to fundusze.Ale w tym przypadku to nie ma najmniejszego sensu.Lepiej zaadoptuj silnik z Fiata 127 będzie rakieta.A takich kilka już widziałem.
    Pozdrawiam
  • Level 11  
    TYLKO ZE TURBO JEST ZAKŁADANE PRZED LUB PO GAZNIKU
    TO JEST DO KONWERSACJI

    NA GAZNIK (WOLNOSACY)A NIE NA SILNIK Z WTRYSKIEM
  • Level 28  
    Z teorii:

    Dołożenie sprężarki ma za zadanie wtłoczyć więcej powietrza do komory niz jest zasysane na ssaniu podciśnieniowym (trochę mniej niż poj. cylindra) aby nastapiło dobre spalanie i oczekiwany wzrost mocy trzeba dostarczyć jednocześnie więcej paliwa aby stosunek powietrza i benzyny był niezmienny.


    Po pierwsze sprężarki tłoczą powietrze pod ciśnieniem ok 1 bar. Uważam że przy takim ciśnieniu trzbaby jakieś wtryski zastosować, bo paliwo z standardowego gaźnika nie miałoby chyba siły wlać się do gardzieli. Po drugie jak napędzać trubinkę? gazami wylotowymi? Może jakaś elektryczna. Jak dawkować ilośc paliwa w stosunku do powietrza. Po trzecie trzeba odprężyć silnik, bo przy normalnym sprężaniu i turbince może nie pociagnąć zbyt długo, wiem z praktyki bo kumpel robił coś podobnego. Czwarte to czy poczciwy silnik 126p, chłodzony powietrzem dałby radę wytrzymac takie warunki?


    WNIOSEK

    Lepiej do malca wrzucić inny silnik wraz ze skrzynią i cieszyć się osiągami i
  • Level 11  
    Inny silnik to jest zbyt proste , i tu chodzi oto aby sie troche nameczyc
    i nie isc na latwisne

    prawda jest ze instalujac sprezarke przed gaznik do silnik wolnosacego nie
    przynosi zadnych efektow.

    czy instalowac sprezarke pomiedzy głowica a gaznikiem, i w jakim stopniu gaznik musi byc wydajny bo takie sposoby instaluje sie w HOTRODACH

    albo tez tak jak to zrobili panowie z monstergarage mieli turbo i silnik wolnosacy zabudowali caly gaznik (szczelnie) i doprowadzili sprezone powietrze z turbo. (otym tylko słyszałem i szczeg.nieznam)

    innym sposobem moze byc wywiercenie w obodowie gaznika
    dziury powyzej pływaka i kanałem połaczyc turbo z ta wnękę w gazniku,
    cisnienie jakie podaje sprezarka idzie głownie do silnika ale tez idzie do gaznika i działla na lustro paliwa wywierajac na nie sile ktora popycha paliwo do rurki emulsyjnej (jak ktos niewie oco mi chodzi to moge wysłac fotke)

    oczywiscie odpowiednia srednica kanału łaczacego turbo z gaznikiem

    (CO OTYM MYSLICIE) I JAKIE PROPORCJE ZAŁOZYC, POWIETRZA DO PALIWA? i czy zadziała na wszystkich obrotach czy tylko pow.np.5000
  • Level 25  
    WoŹnY mozna do sterowania zastosowac jakis przeplywomierz powietrza a na przewodzie paliwa przed gaznikiem jakis wtryskiwacz, do tego sterowanko i bedzie cacy. Turbine mozna napedzac paskiem klinowym. Chlopak ma checi wiec nie zabieraj mu przyjemnosci. Pozostaje jeszcze kwestia chlodzenia, ale zawsze da sie cos wymyslic.
  • Level 28  
    Wcale nie zniechęcam :!:

    Chciałem nieco przybliżyć ogrom pracy i czasu do wykonania takiej przeróbki. Sam jestem posiadaczem 126p i lubię sobie przy nim pogrzebać, nawet gdy wszyscy znajomi utwierdzaja mnie w bezcelowości moich pomysłów. A tu nie tak bardzo licza się efekty (choć bardzo pomagają) jak sama przyjemność z wykonywanej pracy. O ile wszystkie przeszkody można ominąć, to nie jestem pewnien co do żywotności silnika, który i tak niezawiele wytrzymuje. Chociaz jak ktoś chce na 4 B. szybkie przejazdy to OK :D :!:
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie nie błysne, ale pare bzdur tu przeczytałem, po pierwsze istnieje coś takiego jak soft-turbo o ciśnieniu ładowania poniżej 1 bara, jeśli panowie fachowcy nie widzieli seryjnego silnika reno fuego w wersji 2.0 T zasilanej gaźnikiem to lepiej nich nie piszą co i w jakim miejscu powinno się znajdować ,gwoli ścisłości to najpierw turbo potem intercooler i gaźnik.Kwestia założonych osiągów i od tego uzależniamy stopień komplikacji układu i zakres modyfikacji,jeśli chodzi o 126 to niestety nie wróżę super efektów gdyż silnik jest wykonany z plasteliny(no prawie) dochodzi kwestia miniaturowej sprężarki i kiepskiej pompy oleju.A i jest jeszcze jedno auto na gaźniku i turbo reno 5 turbo.
  • Level 11  
    chłodzenie i to jest problem bo najbardziej wydajne jest ch.ciecza
    a ch.powietrzem doprowadza do nierownomiernego nagrzewania sie
    silnika

    1sposob to dodac chłodnice oleju (wielka) i zainstalowac z przodu wraz z wydajna pompa

    2zainstalowac 2-wiatraki po jednej i po drugiej stronie silnika jeden pompuje drugi wyzuca powietrze nagrzane.

    3do wiatraka pompujacego doprowadzic kanał ktorego poczatek
    zaczyna sie na przodzie auta, tam gdzie i chłodnica oleju.
    (najleprze chłodzenie miało by miejsce pow.60km/h i to w nocy gdzie pow jest chłodniejsze lecz w korku samochodowym za dnia silnik by sie przegrzał.
    cos w rodzaju nocnego jastrzebia tylko prosze sie nie :))

    4jak juz zakładamy te wiatraki to wykozystac mozna alternator i jego sprezarke odsrodkowa,czyli obudowac ja i wyprowadzic kanał do gaznikow lub gaznika przy czyms takim auto napewno by odpaliło a nawet ruszyło ale co by było gdybysmy jechali z predkoscia pow.80 lub 90 ???
    czy silnik by wtedy stana z braku paliwa? bo strezarka ta przy takiej predkosci troche pompuje pow. no oczywiscie nie mowiac o gazowaniu i przekraczaniu 6000 rpm gdy samochud stoi bo to zle by wygladało dla silnika bez wmiare wydajnego chłodzenia i to wiatrakami ktore zakładam nie sa tak wydajne jak standartowy układ chłodzenia w maluszku

    intercoler to tak jakbys stana na rozwidleniu drog i zastanawiał sie ktora droge masz obrac bo zakładajac intercolera ochładzasz powietrze co za tym idzie pow. chlodniejsze lepiej wplywa na spalanie ale zwieksza temperature silnika zapobiega spalaniu detonacyjnemu eliminujac intercolera masz ryzyka samozapłony i jednostka jest miej wydajna ale sie nie zagotuje.


    moze znajde gdzies przeliczniki i oblicze jaka wydajnosc posiada ten wymiar sprezarki odsrotkowej przy max.obr