Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 1.9 TDI 110 KM AFN turbodoładowanie .

17 Lis 2013 20:35 4440 15
  • Poziom 9  
    Witam , samochód ciągnie dobrze ale dopiero po 3 tyś. obr. , a powinien już od 1900 powinien się zbierać ,więc pojechałem do mechanika i sprawdziliśmy w jakim stanie jest turbo ;
    wypompowało 1866 mbar przy 3170 obr.
    mechanik mówi że tak powinna pompować z 1900 obr.


    Dodam że jak do gruszki podłącze wężyk i podciągnę ustami do końca to dojdzie do połowy i dalej to już jak jak by przerywało .
  • Moderator Samochody
    Należało by sprawdzić kierownice turbo, szczelność przewodów podciśnieniowych sterujących turbo i EGR, szczelność układu chłodzenia powietrza doładowanego, sprawność pompy vacum.

    Jeśli podciągasz ustami i gruszka się przycina, możesz mieć zapieczone kierownice w turbinie.
  • Poziom 9  
    jutro sprawdzę i powiem co i jak ;)
  • Spec od samochodów
    Czasem zapieka sie ta dźwigienka w turbinie ( u mnie tak było )
  • Poziom 29  
    Dźwigienka zapieka się w gruszce, kierownice zapiekają się w turbinie.
    Rzadko kiedy zdarza się żeby zapieczone kierownice powodowały niedoładowanie, zazwyczaj jest wtedy przeładowanie.
    Sprawdź przewody i gruszkę.
    Podczas pracy na biegu jałowym wystarczy ściągnąć i założyć z powrotem wężyk na gruszkę żeby zaobserwować czy dźwignia kierownic pracuje w całym zakresie.
  • Poziom 2  
    Przyczyn może być kilka:Zapieczone kierownice,uszkodzony zaworek sterujący,uszkodzona gruszka.
    Po pierwsze sprawdź połączenie wężyków.
    Jeśli układ jest szczelny nie są lużne popękane etc.
    Odkręć gruszkę (dwie nakrętki wystarczy oczkowa 10tka)
    Sprawdź czy płynnie działają kierownice bez najmniejszych zacięć.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    witam wszystko posprawdzałem i wszystko chodzi dziś przeciągnąłem autko do ponad 4 tyś. obr. na jedynce i dwójce ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary i strasznie kopcił na siwo :O po chwilowym postoju samochodu na wolnych obr. auto doszło do siebie lecz cyka coś w silniku ? co to morze być ? ;/

    Moderowany przez Błażej:

    Morze – naturalny zbiornik wodny, część oceanu, mniej lub bardziej wyraźnie oddzielona od pozostałych jego części brzegami kontynentu, wyspami lub wzniesieniem dna. Ze względu na utrudnioną wymianę wód morza charakteryzują się indywidualnymi cechami. Zbiór tych cech nazywa się ustrojem hydrologicznym.

  • Poziom 23  
    Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
  • Poziom 23  
    Jeśli masz podejrzenia że zasysa gdzieś powietrze przy filtrze, wstaw filtr bez podgrzewacza.
  • Poziom 29  
    konrad1998 napisał:
    ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary


    Sprawdź czy w sterowniku nie zapisał się błąd 18 074. Mógł się jeszcze nie pojawić ale gdy nadal będzie palił na 3 cylindry to raczej się pojawi.
  • Poziom 39  
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Sprawdź czy w sterowniku nie zapisał się błąd 18 074. Mógł się jeszcze nie pojawić ale gdy nadal będzie palił na 3 cylindry to raczej się pojawi.
    Mogę cię zapewnić że taki błąd się nie pojawi. Ten silnik nie jest na pompowtryskach.
  • Poziom 21  
    Może jakieś podpięcie komputera? Jak z odpalaniem? Odpala bez problemów?
  • Poziom 9  
    byłem na diagnostyce i nic niema , odpala czasami od strzała , a czasami musi 8 razy obrócić jak już odpali to czasami trochę szarpie przez góra 2-3 sekundy .
  • Poziom 21  
    Czytajac tekst "bylem i nic nie ma" stwierdzam ze byles u kasowacza bledow a diagnostyka komputerowa to nie jest wcisniecie clear errors
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    witam wszystko posprawdzałem i wszystko chodzi dziś przeciągnąłem autko do ponad 4 tyś. obr. na jedynce i dwójce ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary i strasznie kopcił na siwo Surprised po chwilowym postoju samochodu na wolnych obr. auto doszło do siebie lecz cyka coś w silniku ? co to morze być ? ;/


    Kiedyś był taki temat, "Podpieranie zaworów, zbyt wysokie ciśnienie oleju.VW passat"

    Dokładając do tego przeładowujące turbo, mogło dojść do kolizji tłok-zawór.

    Czy jak trzeba kręcić silnikiem z kilka razy zanim odpali, to czy po odpaleniu widać jasny, lub jasno niebieski dym?