Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowniki abs,silnika, moduły komfortu, diagnoza i naprawa.

szymitsu21 18 Nov 2013 22:42 13341 79
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Witam.

    Jako, że dość poważnie zaczynam się interesować elektroniką samochodową postanowiłem zakupić kolejny sprzęt który pozwoli mi wykonać kolejne kroki w doskonaleniu umiejętności i wiedzy.
    A sprzęt jaki kupiłem to rozlutownica: http://www.hotair.pl/pl/sklep/stacje-lutownic...ze-wep/stacja-lutownicza-5-w-1-wep-853da.html

    poza tym posiadam jeszcze:

    Oscyloskop Snap-On
    multimetr Uni-t
    symulator napięć
    tester sond lambda i symulator czujników
    czujnik piezo elektryczny do diesla
    przystawkę cęgową do oscyloskopu.

    I teraz nasuwa się moje pytanie, na ile możliwe jest sprawdzenie takich rzeczy jak sterowik ABS czy sterownik silnika z takim zapleczem?

    Czy np pamięć w liczniku samochodowym(sterowniku etc) można w jakiś sposób sprawdzić po uprzednim wylutowaniu? to pytanie nasuwa mi się ponieważ przyjechał do mnie klient któremu po uszkodzeniu akumulatora znikł z licznika między innymi przebieg.

    Nie jestem zaawansowanym użytkownikiem na forum i proszę o pewną wyrozumiałość przecież nie jestem tutaj żeby od razu mnie skreślać czy jedyne co robić to negować i krytykować, co nie znaczy że uzasadniona krytyka jest zła
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    żałosna udręka
    Level 33  
    Temat tak rozległy, że nie wiem od czego zacząć. Z tego o co pytasz wnioskuję, że jeszcze długa droga przed tobą. Proponuję byś z pokorą zgłębiał wiedzę, bo najważniejsze wiedzieć jak nie zepsuć. Takim licznikiem można konkretnie unieruchomić samochód np. Bierz tematy które wiesz, że ogarniesz, bo to nie jest mechanika, którą jak rozbierzesz to dowiesz się jak działa. Młodzi, pokolenie internetu uważają, że na wszystko jest odpowiedź, wystarczy kliknąć.
  • #3
    jokerro
    Level 34  
    Duzo jest niespodzianek w mechanice a co dopiero elektronice.Szczeka juz mi opadła nie raz.
    Kolego sprzetu musisz miec jeszcze minimum za 20-30 tysiecy zeby cos działac.
    Inwestuj teraz w programatory bo bez tego elektroniki samochodowej niezrobisz.
    Owszem,tą stacja zrobisz sterowniki jezeli tylko bedzie ich stała usterka.Wszyscy wiedza oco chodzi.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    A jaki programator proponujesz bo właśnie przymierzałem się do kupna ale nie wiem jaki i za ile.. Widziałem kilka różnych z ogromną rozbieżnością cenową.

    Jakieś propozycje?

    staram się właśnie tak jak mówicie, mam jakiś ciekawy samochód sprawny to sobie robię różne pomiary i podglądam przebiegi na oscyloskopie etc, interesuje mnie to i staram się pooogłębiać wiedzę.

    Przede mną Bardzo długa droga i liczę się z tym ale mam dopiero 21 lat i mam jeszcze bardzo dużo czasu, chęci i samozaparcia:)
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Potrzebujesz kilka programatorow co chodzi o motoryzacje.Przygotuj sobie kilka tysiecy i mozesz zaczac cos działac.Jednym swiata niezawojujesz.
    Musisz miec cos do pamieci eprom itp,do flaschy,do motoroli,do tms itd.
  • #7
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Deponuje pewna gotówką, ale mimo to nie wiem dokładnie gdzie szukać i co wybrać, chciał bym coś kupić żeby mieć możliwość się uczyć.

    A co do sprzętu diagnostycznego to mam kilka interfejsów.
    auto coma
    Vas PC
    Vcds
    Op-coma.

    Pewna diagnostykę juz mogę tym zrobić.
  • #8
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Panowie, na allegro jest mnóstwo programatorów galletto od 80 do 2000zl. Jakie wybrać? Czy galletto umożliwia programowanie innych pamięci niż sterownika silnika?
    zastanawia mnie to bo np przy wymianie UCH w renault trzeba to programować, i czy można było by to zrobić?
  • #9
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Wszystko wskazuje na to ze w ciągu kilku dni będę szczeslimym nabywcą VP596.

    będę starał się powoli zdobywać wiedzę praktyczną i teoretyczną. Kosztem co najwyżej zdobytego sprzętu i straconego czasu a nie klienta i jego samochodu.
  • #10
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Witam,
    Jestem już posiadaczem programatora VP596.
    I mam pytanie odnośnie wsadów.

    Na allegro z takimi bardzo tanimi interefejsami(za czym idzie nic nie wartymi) w gratisie dają WSADY. I czy te wsady są tyle warte co ten sprzęt czy można się w jakiś minimalny sposób nimi posiłkować?
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Jest to zbieranina wsadów znalezionych w sieci, po 5 razy to samo żeby więcej było.
    Lepiej samemu poszukać w sieci. Nie zawsze są to poprawnie odczytane wsady lub są z jakiś starych aut.
  • #13
    jokerro
    Level 34  
    Niektorym sie zdazylo ze podczas odczytu galetto(Zwlaszcza te tansze)wysypaly zawartosc.Sporadyczne przypadki ale sie trafiaja.Mi sie nietrafilo bo niemam galetto,jestem tradycjnalista i robie to progiem.
  • #14
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    jokerro wrote:
    Niektorym sie zdazylo ze podczas odczytu galetto(Zwlaszcza te tansze)wysypaly zawartosc.Sporadyczne przypadki ale sie trafiaja.Mi sie nietrafilo bo niemam galetto,jestem tradycjnalista i robie to progiem.


    Też uważam że ta metoda jest najlepsza.
    Myślałem po prostu że czasami jak robie jakiś samochód to edukacyjnie sobie zgram wsad dla jakiejś analizy etc. ale nie chce ryzykować,

    Mam takie pytanie jeszcze odnośnie np:BSI/UCH

    Jak to sprawdzić na stole?

    Domyślam się że do liczników to jakieś Digitacho etc, ale co z modułami komfortu?
  • #15
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    szymitsu21 wrote:
    Jak to sprawdzić na stole?
    Normalnie.
    Powiem tak że jak się chce być słownym i skutecznym to lepiej wypruć pamiątke niż paprać się badziewnym niepewnym gó.....
    Są takie body że sa zalane ale to inny temat.
    Jakl body nie działa to albo wywalona pamięć albo scalak .tranzystor/przekaźnik uwalony.
    Wtedy się kupuje ine body i się przelutowuje.

    Tu nie ma miejsca na kombinowanie i sztukaterie.
  • #16
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    szymitsu21 wrote:
    Jak to sprawdzić na stole?
    Normalnie.
    Powiem tak że jak się chce być słownym i skutecznym to lepiej wypruć pamiątke niż paprać się badziewnym niepewnym gó.....
    Są takie body że sa zalane ale to inny temat.
    Jakl body nie działa to albo wywalona pamięć albo scalak .tranzystor/przekaźnik uwalony.
    Wtedy się kupuje ine body i się przelutowuje.

    Tu nie ma miejsca na kombinowanie i sztukaterie.


    Też uważam że lepiej mieć mniej klientów których liczy się uczciwie i adekwatnie do roboty niż znacznie więcej ale kosztem tego że co 50 przypadek to wtopa i wydana kasa bo robi się edycje wsadu w MPPS za 120zł..

    pytam o sprawdzanie na stole bo miałem przypadek w kangoo że nie mogliśmy znaleźć odpowiedniego UCH z wyposażeniem i gość przezbroił antenę od pilota, przekaźnik centralnego i jakieś tranzystorki chyba, i twierdził że wszystko mu tu działa etc i faktycznie było ok ale długo się zastanawiałem jak on to sprawdził i skąd wiedział które tranzystorki przelutować.

    no ale umówmy się że to po prostu jeszcze mój brak wiedzy i praktyki.


    możesz mi choć troszkę przybliżyć słowo "NORMALNIE"?
    same pomiary wystarczą?
  • #17
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Po pierwsze to nie kupuj 10 interfejsów i programatorów na raz bo nie poznasz większości możliwości każdego po kolei. Lepiej poznać rynek co przyjeżdża to będziesz wiedział czego nie masz, co robi to a nie robi tamtego.

    Podstawa w programowaniu to xprog-m i UPA (ja od tego zaczynam) i nie narzekam.
    Oczywiście bez jakiegoś diaga to nawet nie ma co się zabierać. Jest do tego osobny wątek na forum.

    Wsady sobie znajdziesz, możesz kupić ale jak dobrze poszukasz to za darmo 5 razy tyle znajdziesz, pozatym nie zawsze działają.
  • #21
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Panowie, wie ktoś może jak to jest z tymi pamięciami w modułach czy sterownikach? Maja one jakieś swoje charakterystyczne cechy w pompie abs, czy inne w sterowniku?Przecież roznia sie chociaż by pojemnością .

    Mowie o wyglądzie, budowie.
    mam dwa materiały do przeszkolenia się, a dokładnie licznik z e39 i pompę abs też z bwm. Ale mam trudności z określeniem co dokładnie np jest pamięcią.
  • #25
    żałosna udręka
    Level 33  
    szymitsu21 wrote:
    pierwsza która naprawialem
    Sam widzisz jakie to proste.
    szymitsu21 wrote:
    Na szkolenia przyjdzie czas
    Tak, Tak.
  • #26
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    żałosna udręka wrote:
    szymitsu21 wrote:
    pierwsza która naprawialem
    Sam widzisz jakie to proste.
    szymitsu21 wrote:
    Na szkolenia przyjdzie czas
    Tak, Tak.



    Widzę że, nie rozumiesz.
    Na szkolenie przyjdzie czas ponieważ uważam że, mam zbyt małą wiedzę żeby iść na to szkolenie, zacznę coś rozumieć, rozróżniać jedno od drugiego to będzie odpowiednia pora na szkolenia.

    A co do prostoty tych pomp, to cóż więcej możesz napisać jak nie kilka ironicznych słów które zapewne są dobrze przemyślane.


    Przy okazji postu, to będę miał za kilka dni Lexię PSA do francuzów.
    kolejny sprzęcik w zanadrzu.
  • #27
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Panowie,
    Mam kolejną gotówkę którą mogę przeznaczyć na jakiś sprzęt.
    I zastanawiam się nad kilkoma rzeczami.

    Co waszym zdaniem jest jeszcze niezbędne przy dalszej pracy z sterownikami i innymi modułami w samochodzie BSI etc.

    Zastanawiam się nad analizatorem stanów logicznych, pomógł by mi troszkę rozgryść magistrale CAN i comunikację między sterownikami?
  • #28
    żałosna udręka
    Level 33  
    Na początek lepiej oscyloskop z analizą FFT.
  • #30
    Blicek
    Level 26  
    szymitsu21 wrote:

    czym w ogóle jest FFT?

    fast fourier transformation - szybka transformata fouriera - analiza widma
    Długa droga przed tobą... chociaż z drugiej strony, czy FFT to takie niezbędne przy autach...