Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zaniżona prędkość internetu. - Przeciążona Centrala. Netia

19 Lis 2013 23:24 2757 11
  • Poziom 9  
    Witam. Mam podpisaną umowę z Netią na internet do 6mb/s. Na początku miałem 4mb/s lecz ta prędkość systematycznie w ciągu ostatniego 1,5 miesiąca się zmniejszała. Teraz jest 1,5mb/s :cry: Dzwoniłem i po długim wyczekiwaniu i bawieniu się w kotka i myszkę dostałem informację że centrala jest w rozbudowie i może to potrwać do 6 miesięcy... Czyli przeciążona jest centrala a oni nie wiedzą kiedy zostanie to zrobione. Oczywiście od razu zażądałem zmniejszenia kosztów za internet(też jakoś musiałem się o to prosić, czekać i czekać). Napisałem już konkretnego maila w tej sprawie z żądaniem informacji o rozbudowie. Tu proszę o pomoc jak walczyć z Netią, ocenę mojego łącza, czy mogę rozwiązać umowę z ich winy oraz czy zmiana na Tp coś da? Chociaż wątpię bo przecież to chyba te same centrale oraz linie.

    Proszę o pomoc.
    Zaniżona prędkość internetu. - Przeciążona Centrala. Netia
    Edit: Wcześniej pisało Adsl2+ ale po zabawie technika który parę razy sprawdzał łącze zmieniło się na coś takiego. Parametry się pokrywają z tymi na adsl2+
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Witaj
    Kolego najpierw mam kilka pytań do ciebie:
    1. W jakiej miejscowości mieszkasz lub czy wiesz jaka długa linie posiadasz?
    2. Czy usługa jest świadczona po TPsa(Orange) czy po własnej sieci Netii (Tak Netia ma własne kable :P)

    Z racji ze pracuje i naprawiam takie awarie mogę ci od razu powiedzieć kilka rzeczy.
    Po pierwsze masz zła modulacje!
    Modulacja G.DMT jest jak najbardziej najmniejsza dostępna modulacja, modem jeśli nie uzyska połączenia w ADSL2+ w annexie A lub B zależny od tego gdzie jest świadczona usługa.
    Spróbuj wymusić na modemie połączenia w Modulacji ADSL2+,
    Druga rzeczą to tłumienie oraz SNR
    Tłumienie na Down-stream jest według mnie dziwnie duże zależy tez jak daleko masz centrale, SNR jest dobry min. to stabilne 6dB które nie pływa.

    Ciekawa rzeczą jest tez maksymalny rate na 8mega a synchro zapięte na ledwie prawie 2mega, spróbował bym wypiąć wszystko w domu (mikro filtry itp) i podłączyć jakiś inny modem ADSL bezpośrednio w gniazdko główne przychodzące do lokalu.

    Jeśli chodzi o sprawy prawne itp wygląda to tak żeby Netia zmniejszyła opłatę musisz zgłosić awarie, i od kiedy otrzymasz potwierdzenie otwarcia zlecenia awarii do czasu zamknięcia według prawa telekomunikacyjnego z tego co kojarzę usługodawca nie ma prawa pobierać od ciebie za całego lub polowy opłaty za usługę jaka od niego pobierasz.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mieszkam we wsi Cygany na pomorzu.:-) Centrala jest trochę daleko ale ile to już nie wiem. Usługę mam na linii Tp. Będę musiał do nich zadzwonić ponieważ to konsultant zmienił chyba modulacje. Dzisiaj jeszcze spróbuje zobaczyć na starym modemie tylko jak na nim odczytam parametry linii?Zmniejszyli ale tylko o 30% cenę. A jak z tą zmianą na Tp? Dzięki wielkie.

    edit. Centrala jest oddalona ode mnie o 4,5 km... Dostałem informację że oni nie mogą zmienić modulacji dlatego iż centrala należy do TP. Będę dzwonił do TP i się dowiadywał kiedy centrala mam być rozbudowana. Jest jakaś szansa aby przełączono mnie do innej centrali?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    miloszmiki napisał:
    dostałem informację że centrala jest w rozbudowie i może to potrwać do 6 miesięcy... Czyli przeciążona jest centrala a oni nie wiedzą kiedy zostanie to zrobione.
    Masz synchronizację obciętą przez DLM ("stabilizator TP").
    miloszmiki napisał:
    Mam podpisaną umowę z Netią na internet do 6mb/s.
    W opcji do 6 DLM nie może zejść tak nisko, masz opcję od 1 do 10 Mb/s (jak w TP), co najwyżej Netia sprzedała Ci to jako do 6 (bo przy takim tłumieniu 10 jest niezwykle rzadkie).
    miloszmiki napisał:
    Tu proszę o pomoc jak walczyć z Netią, ocenę mojego łącza, czy mogę rozwiązać umowę z ich winy
    Masz walczyć z TP a nie z Netią, wina jest po stronie TP i ich uszkodzonych kabli (ewentualnie po stronie twoich kabli i routera ale to dużo rzadziej). Wina Netii jest o tyle, że wciskają Ci takie głupoty jw żeby spławić, a że to im musisz złożyć reklamację żeby zachęcili TP do naprawy (i to skutecznej) i to może być problem.
    miloszmiki napisał:
    Będę musiał do nich zadzwonić ponieważ to konsultant zmienił chyba modulacje.
    Zmienił ją DLM TP. Przy tak wysokim tłumieniu ADSL2+ czasem nie daje dużo, a przy takiej niestabilności jeszcze ją pogarsza więc wybór G.DMT jest słuszny. Gdy stabilność będzie w normie (po naprawie) to DLM powinien wybrać typowo 5024 lub 4096 lub 6144 (czyli 4 lub 3.3 lub 5 Mb/s).
  • Poziom 9  
    Dzięki wielkie. Trochę Netie ruszyłem ale pewnie to i tak za mało. Będę dzwonił do tp i neti aby ruszyli się z naprawą. Moje kable sa ok chociaż nie rozumiem czy chodzi Ci o ich kable czy o centrale? Tak ogólnie to jest robienie sobie jaj i kpin z klienta.

    Ostatnio wodociągi uszkodziły kabel lecz prędkość i tak była wcześniej taka sama i teraz też jest.
  • Poziom 36  
    miloszmiki napisał:
    Będę dzwonił do tp i neti aby ruszyli się z naprawą.
    Do TP nie masz co dzwonić, bo nie jesteś ich klientem, załatwiasz to przez pośrednika czyli Netię. I lepiej przygotuj się do rozmowy, bo zgłaszanie zaniżonej prędkości nie ma sensu (jest zgodna z umową i zwykle to zlekceważą). Wsłuchaj się czy masz np. szumy i trzaski w słuchawce lub czy też może często rwie synchronizację - to są dobre powody do sprawdzenia linii, DLM nie tnie tak brutalnie bez powodu.
    miloszmiki napisał:
    Moje kable sa ok chociaż nie rozumiem czy chodzi Ci o ich kable czy o centrale?
    Zwykle chodzi o kable TP, ale usterka może być też gdzie indziej (port na centrali, router, kable w domu itp).
    miloszmiki napisał:
    Tak ogólnie to jest robienie sobie jaj i kpin z klienta.
    Poczytaj sobie o DLM, ludzie z tłumieniem 12 dB potrafią zjeżdżać na 1536 (Ty masz póki co 1920) mając linię na blisko 20 Mb/s. Umowy są na od 1 do 10 Mb/s, a potem DLM dopasowuje synchronizację, więc w wielu przypadkach stabilizacja się udaje bez naprawy linii (no ale jakim kosztem - czasem ogromnego spadku prędkości).
  • Poziom 9  
    W tym rzecz, że raczej żadnych szumów i trzasków nie ma. Oprócz tego, że słabo słychać w tel. A internet mi się nie zrywał przez te 1,5 miesiąca( chociaż przyznam rację że już dwa razy zgłaszałem, że internet się zrywa co 5min i robili to) Mogę to też dodać jak będę rozwiązywał umowę?
  • Poziom 36  
    No to masz kłopot, bo nie masz czego reklamować skoro nie zrywa i nie szumi lub trzeszczy. Choć ta cicha rozmowa może jest z powodu szumów?

    miloszmiki napisał:
    czy zmiana na Tp coś da? Chociaż wątpię bo przecież to chyba te same centrale oraz linie.
    Pytasz się w innym temacie więc odpowiem tu (w końcu tu też pytasz o to): oczywiście, że da! Choć może nie na długo.

    Zmiana operatora to zmiana wraz z rozkrosowaniem linii i odłączeniem od portu, co też usunie postanowienia DLM-u, a zatem usunie też blokadę na 1920. Po podłączeniu do nowego portu będziesz miał np. 6 Mb/s przy Target Margin 6 dB, synchronizację będzie rwało, że hej i DLM wykona cięcie, powinien znowu uciąć na 1920, ale kto wie może zatrzyma się wyżej. Z drugiej strony skoro przez 1,5 miesiąca podobno nie zerwało synchronizacji to DLM powinien oddać co zabrał, a że nie oddał to sugeruje dużą niestabilność.
  • Poziom 9  
    Witam. Jest zwrot sytuacji. Po moich ostatnich działaniach internet przyspieszył do ok 3mb/s...(Line Rate - Downstream (Kbps):3070) Jednak nie wiem na jak na długo. Czy to tylko taki chwyt abym się odczepił? Według mnie to są zagrywki poniżej pasa. Raczej jestem skazany na Netię ponieważ TP to wielka niewiadoma i ryzyko. Od razu daję parametry linii. Output Power ciągle skacze od 0 do 7dBm. powstaje także bardzo dużo błędów.

    Zaniżona prędkość internetu. - Przeciążona Centrala. Netia
  • Poziom 36  
    miloszmiki napisał:
    Czy to tylko taki chwyt abym się odczepił?
    3072 to kolejna synchronizacja DLM-u - "automatu TP", czyli robi to automatycznie, po prostu zauważył stabilność i odpuścił. Jeśli będzie niestabilnie to znowu zmniejszy, ale jeśli stabilnie to podwyższy, jednak 76 UAS sugeruje ze 2 zerwania synchronizacji mimo ogromnego zapasu 20.8 dB. Tak jak pisałem: TP ma sprawdzić linię (a Ty u siebie co możesz).
  • Poziom 9  
    Mogę nauczyć się paru rzeczy od was. :-)Dzięki wielkie. Sama linia według tego może być nie stabilna. Ta wartość była raz na poziomie -25dbm. Co ona oznacza? O reszcie już sobie poczytałem.

    Edit. W dniu dzisiejszym jest już ok 4mb/s. To max ile pociągnie to łącze?

    Zaniżona prędkość internetu. - Przeciążona Centrala. Netia
  • Poziom 8  
    Niedawno w mojej okolicy firma Netia miała rzekomo problem z dostawą internetu. Zgłosiłem usterkę i po kilku dniach dostałem smsa z informacją że nastapila awaria określona jako masowa.Minał tydzień,awaria dojrzewala do naprawy.. Zadzwonilem zatem drugi raz na pyszną infolinię. Miła pani zapytala mnie o kilka szczegółow , kazała zmierzyć i okazalo się że przyślą do mnie technika. Pan technik stwierdzil że mój router Linksys zepsul się i to jego wina. Dostałem nowy router Netia Spot za darmo (brawo) poniewaz stary posiadany przez mnie Netia Spot był już od dawna zepsuty (dzialał tylko 3 miesiące).Jakkolwiek było,mineło ale niesmak pozostał , tym bardziej że internet obcięty o 500-800 kb.