Witam.
Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką.
1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma.
2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną światła, restartuje się zegar i licznik, nie działa wspomaganie wszystko około 1sekundy), niekiedy podczas jazdy po wertepach mrugają światła i dzieje się j.w.
3.Po przekręceniu kluczyka (nie zawsze) w pozycję wyłącz również restartuje się zegar oraz licznik.Niekiedy po przekręceniu w pozycję zapłon nie świeci w ogóle deska rozdzielcza.
Sprawdziłem ładowanie ale tylko wtedy gdy usterki znikły (bo nie ma innej możliwości), wiązki kabli, punkty masowe te, które znalazłem.
Od czego muszę zacząć i jak długo mogę tak jeździć ? Gdzie są wszystkie punkty masowe, a zwłaszcza w desce (pod kierownicą znalazłem punkt z trzema przewodami ale nie wiem gdzie one idą.
Proszę o porady i jakieś wskazówki.
Zrobiłem taki test akumulatora:
Silnik wył. napięcie 12,6V, załączony silnik 14,7V bez dodania gazu.
Następnie kręciłem szybko kierownicą (kilkanaście razy), brak wspomagania, wyzerował się zegar i migają delikatnie reflektory,
ładowanie 13,4V stoi w miejscu (z dodaniem gazu i bez).
Po restarcie zapłonu wszystko gra ładowanie spadło do 13,9V.
O co w tym wszystkim chodzi?
Niedawno kupiłem fabie sedan 1.2 z gazem, tydzień temu zaczęły się problemy z elektryką.
1.Co jakiś czas sieci kontrolka wspomagania, a wspomaganie jest lub go nie ma.
2.Zaświeca się kontrolka ABS i hamulca oraz piszczy trzy razy, następnie znika a po chwili pojawia się to znowu. Nie zawsze ale na ogół jest spadek napięcia (wyłącza się gaz, gasną światła, restartuje się zegar i licznik, nie działa wspomaganie wszystko około 1sekundy), niekiedy podczas jazdy po wertepach mrugają światła i dzieje się j.w.
3.Po przekręceniu kluczyka (nie zawsze) w pozycję wyłącz również restartuje się zegar oraz licznik.Niekiedy po przekręceniu w pozycję zapłon nie świeci w ogóle deska rozdzielcza.
Sprawdziłem ładowanie ale tylko wtedy gdy usterki znikły (bo nie ma innej możliwości), wiązki kabli, punkty masowe te, które znalazłem.
Od czego muszę zacząć i jak długo mogę tak jeździć ? Gdzie są wszystkie punkty masowe, a zwłaszcza w desce (pod kierownicą znalazłem punkt z trzema przewodami ale nie wiem gdzie one idą.
Proszę o porady i jakieś wskazówki.
Zrobiłem taki test akumulatora:
Silnik wył. napięcie 12,6V, załączony silnik 14,7V bez dodania gazu.
Następnie kręciłem szybko kierownicą (kilkanaście razy), brak wspomagania, wyzerował się zegar i migają delikatnie reflektory,
ładowanie 13,4V stoi w miejscu (z dodaniem gazu i bez).
Po restarcie zapłonu wszystko gra ładowanie spadło do 13,9V.
O co w tym wszystkim chodzi?