Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler voyager 3.0 - nie odpala po rozrządzie

efkat16 20 Nov 2013 15:37 7278 22
  • #1
    efkat16
    Level 9  
    Witam wszystkich .
    Kupiłem niedawno voyagera z silnikiem 3.0 6g7 .
    Po jakimś czasie pękł pasek rozrządu, mechanik powiedział że jest to silnik bezkolizyjny . Po wymianie rozrządu wraz z pompą i napinaczem silnik nie chce odpalić (ma słabą iskrę ) dodam jeszcze że został wymieniony czujnik położenia wału na nowy . W chwili obecnej samochód przewiozłem do innego mechanika który niestety też nie jest w stanie zdiagnozować usterki . Może ktoś miał podobny problem i będzie w stanie mi pomóc
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Blicek
    Level 26  
    A czy ten "bezkolizyjny" mechanik zmierzył przynajmniej kompresje po wymianie?
    Dlaczego wymieniałes czujnik położenia wału?
  • #3
    efkat16
    Level 9  
    bo komputer pokazał błąd czujnika położenia walu.
    Czy te silniki rzeczywiście są bezkolizyjne?
  • #5
    efkat16
    Level 9  
    Teraz to już trochę za późno ,czy ktoś może coś poradzić?
  • #7
    efkat16
    Level 9  
    rano to zrobię . A jeszcze jedno pytanie czy te silniki są rzeczywiście bezkolizyjne??
  • #8
    swiatal
    Level 19  
    Nie ma bezkolizyjnych silników.
    Pozdrawiam.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    efkat16 wrote:
    bo komputer pokazał błąd czujnika położenia walu.
    Czy te silniki rzeczywiście są bezkolizyjne?

    Wiesz czemu komputer pokazał taki błąd? - bo ktoś źle ustawił rozrząd.
    Jeden ustawił na pałę a drugi nawet tego nie sprawdził.
  • #10
    prose
    Level 35  
    swiatal wrote:
    Nie ma bezkolizyjnych silników.
    Pozdrawiam.
    Np. Suzuki swift 93 rok 1, 1,3 L, Opel Astra 1.3 ,są bez kolizyjne . i nie pisz głupot!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    grala1 wrote:
    Wiesz czemu komputer pokazał taki błąd? - bo ktoś źle ustawił rozrząd.
    Jeden ustawił na pałę a drugi nawet tego nie sprawdził.
    Kolega pisz dobrze i tu jest błąd.
  • #11
    maniekwielki
    Level 16  
    milioon procęt źle złożony rozrząd ,daj do kogoś kto ma blokady a nie mazak.
  • #12
    efkat16
    Level 9  
    ponowie pytanie
    Czy te silniki są rzeczywiście bezkolizyjne??
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Może są może nie są - zbyt mało ich u nas jeździ żeby częste były naprawy po zerwaniu paska więc może ktoś wie ale niekoniecznie musi być na tym forum.
    Odnośnie auta to:
    1. Ustawić rozrząd jak trzeba.
    2. Sprawdzić kompresję.
  • Helpful post
    #14
    grala1
    VAG group specialist
    maniekwielki wrote:
    milioon procęt źle złożony rozrząd ,daj do kogoś kto ma blokady a nie mazak.

    Mazak po zerwanym pasku? :)
  • #16
    efkat16
    Level 9  
    A więc tak mechanik sprawdził kompresję i jest ok , rozebrał rozrząd i tu pojawia się kolejny problem bo bez blokad ani rusz.
    Poprzednio był cechowany mazakiem :D
    Pytanie brzmi czy poza serwisem da się znaleźć kogoś kto posiada takowe blokady??
  • #18
    andrend
    Level 26  
    Kolego do silnika nie są potrzebne blokady, są znaki. Koła wałków rozrządu godzina 12, wał korbowy godzina 1. Szukaj w tych miejscach znaków. Wymień sprężynę napinającą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podałem do silnika EFA.
  • #19
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    efkat16 wrote:
    A więc tak mechanik sprawdził kompresję i jest ok


    A ile to jest ok? Pokaż mi w układzie SI, jednostkę "ok"
  • #20
    qazws
    Level 11  
    efkat16 wrote:
    A więc tak mechanik sprawdził kompresję i jest ok , rozebrał rozrząd i tu pojawia się kolejny problem bo bez blokad ani rusz.
    Poprzednio był cechowany mazakiem :D
    Pytanie brzmi czy poza serwisem da się znaleźć kogoś kto posiada takowe blokady??

    ważne jeszcze jest ustawienie palca aparatu zapłonowego, pamiętać należy że kopułka jest specyficzna i nie należy patrzeć gdzie jest I cylinder w kopułce w środku , a nie tam gdzie kabel wys napięcia jest włożony, a rozrząd jest na 3 znakach
    chrysler voyager 3.0 - nie odpala po rozrządzie
  • #21
    endriu baron
    Level 2  
    Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ...
    Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon

    Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???)
    Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72

    Do tego silnika nie potrzeba blokad do wymiany rozrządu, przy zachowaniu prawidłowego montażu - patrz niżej...

    Jeżeli obstawiasz problemy z zapłonem, to w pierwszej kolejności sprawdź poprawność podłączenia świec z aparatem zapłonowym.
    Następnie poprawność montażu układu zapłonowego (zarys opisu montażu niżej)
    Oczywiście zakładamy, że układ zasilania paliwem jest O.K.

    Podczas wymiany paska rozrządu należy:

    1. ustawić znaki wału z zachowaniem GMP pierwszego cylindra
    (ważne, ponieważ na jeden obrót kół rozrządu przypadają dwa obroty wału)
    Można to sprawdzić po wykręceniu świecy I cylindra w otworze widać oznaczenie tłoka "R"
    2. zakładać pasek rozrządu zaczynając od koła wału potem koło rozrządu przedniej głowicy (cylindry: 2, 4, 6) ,następnie pompa wody, koło rozrządu tylnej głowicy (cylindry: 1,3,5) i rolka napinacza
    3. poluzować śrubę napinacza, aby sprężyna dociągnęła rolkę i pasek, dokręcić śrubę
    4. wykonać dwa obroty wału w kierunku jak wskazówki zegara (zawsze!) i ponownie sprawdzić ustawienie znaków
    5. montaż aparatu zapłonowego: ustawić palec rozdzielacza w pozycji dla pierwszego cylindra, co w praktyce oznacza ustawienie pomiędzy 2 a 6 złączem i w takiej pozycji zamontować do głowicy zachowując ustawienie znaków kół rozrządu dla 1 cylindra w GMP

    Oczywiście jest to wstępne ustawienie, przy którym silnik powinien odpalić, natomiast zawsze należy ustawić zapłon lampą stoboskopową (wyprzedzenie zapłonu 12st. +- 2st. przy 750 obrotach/min. lub za pomocą DRB
  • #22
    gawlo235
    Level 19  
    Jeśli został wymieniony czujnik wału korb. a jest montowany w obudowę skrzyni biegów przy kole zamachowym? Nie znam silnika 3.0 ale w 3.8 tak jest. Czujnik ma regulację bliżej koła/dalej można przykręcić nawet tak że będzie ocierał o koło zam. Jeśli jest za daleko ustawiony od koła to iskry nie będzie. Jeśli silnik 3.0 tak ma jak 3.8 warto to sprawdzić ew. założyć stary czujnik skoro był zmieniany.
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, temat z przed pół roku!