Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124 - Abs kody błędów.

20 Nov 2013 20:28 8898 25
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wstępnie to błędy dotyczą czujników prędkości oraz czujników zużycia klocków.

    Pierwsze pytanie czy wszystkie w/w kody pojawiają się po ich wcześniejszej próbie wykasowania ? Kasowałeś je ? bo może być tak że aktywny jest tylko 1 czy 2 a reszta to stare kody.

    Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Uszkodzony jest jeden z czujników temperatury płynu chłodzącego lub usterka jest w przewodach prowadzących do styków 25 lub 43 modułu sterującego. Następnie jest informacja o tym że jest niesprawny system ABS.
    Skoro:
    dziadzia1978 wrote:
    po ostatniej naprawie hamulcy

    Zacznij od sprawdzenia czujników prędkości, poprawnej szczeliny oraz instalacji.
  • Helpful post
    #5
    saron22
    Trucks specialist
    Wykasuj wszystkie kody usterek z ABS i RET i odczytaj jeszcze raz. Zobaczysz wtedy które błędy pojawią sie ponownie. Odczytywanie i kasowanie usterek było kilka razy wałkowane na forum a mi sie nie chce szukać za ciebie. Na dodatek nadal nie wiemy czy masz tam zamontowany ABS czy EBS a to jest spora różnica.
  • #6
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    saron22 wrote:
    nie wiemy czy masz tam zamontowany ABS czy EBS a to jest spora różnica.
    Struktura kodów usterek wskazuje na EBS.
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dziadzia1978 wrote:
    gdzie sa te czujniki
    Oj jak zawsze ...nie chciało się poszukać ....
    Lokalizacja czujników temp. retardera

    a "styki 25 lub 43" to piny sterownika retardera do którego są w/w czujniki podłączone .
    dziadzia1978 wrote:
    dodam ze temperatura na zegarze działa dobrze

    To całkiem inny sygnał.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kody dotyczą czujników zużycia hamulców, niewłaściwe napięcia na czujnikach zużycia, zwarcia lub przerwa w obwodach, uszkodzone czujniki itp.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dziadzia1978 wrote:
    myślałem że to usterka abs
    Bo to wchodzi w skład usterki systemu ABS/EBS.
  • #13
    Anonymous
    Anonymous  
  • #14
    BanTir
    Level 15  
    jak masz uwalone czujnik zużycia klocków abs się nie pali, tylko kontrolka o zużyciu. Retarder działa normalnie. Musisz sprawdzić błędy jeszcze raz. Zdarzało mi się, że przepalona lub odłączona żarówka zużycia klocków generowała błąd ABS, wtedy retarder z automatu nie podziała.
  • #15
    saron22
    Trucks specialist
    BanTir wrote:
    jak masz uwalone czujnik zużycia klocków abs się nie pali, tylko kontrolka o zużyciu. Retarder działa normalnie. Musisz sprawdzić błędy jeszcze raz. Zdarzało mi się, że przepalona lub odłączona żarówka zużycia klocków generowała błąd ABS, wtedy retarder z automatu nie podziała.


    No właśnie - jest tak jak piszesz ale pod warunkiem, że żarówka W18 działa. Jeśli nie działa to zapala się ABS a jeśli i ta nie działa to zapala się chyba "Parking Brake". Nie jestem pewien czy akurat w takiej kolejności. Wtedy oczywiście Ret przestaje działać.
  • #16
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    BanTir wrote:
    Zdarzało mi się, że przepalona lub odłączona żarówka zużycia klocków generowała błąd ABS, wtedy retarder z automatu nie podziała.


    Na samym początku o to spytałem....
    serwisantscani1 wrote:
    Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?


    saron22 wrote:
    Jeśli nie działa to zapala się ABS a jeśli i ta nie działa to zapala się chyba "Parking Brake"
    Dokładnie ta kolejność.

    Dochodzi jeszcze sam fakt czy aktualne są kody w RET ? bo autor wspominał:

    dziadzia1978 wrote:
    kod 13 uszkodzony jeden z czujników płynu chłodniczego lub usterka w przewodach prowadzacych do styków 25 lub 43 modułu sterujacego
    O tym już nie informujesz czy są to dalej aktywne kody czy zapamiętane ... niestety systemy te i ich sygnały są z sobą powiązane i jeden może być przyczyną drugiego ....
  • #17
    Anonymous
    Anonymous  
  • #18
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dziadzia1978 wrote:
    właśnie świeci się jeszcze kod 44
    I właśnie to jest lampka zużycia hamulców W18.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    saron22
    Trucks specialist
    Rozbierz tą część konsoli w której masz lampki ostrzegawcze (w okolicach przycisków diagnostycznych) i wyszukaj żarówkę z oznaczeniem W18. Wyjmij oprawkę, zaświeć latarką i będziesz wiedział jak wygląda kontrolka W18. Wymień żarówkę i po sprawie.
  • #21
    BanTir
    Level 15  
    Ta lampka jest w dolnym lewym rogu.
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz Kolego już w 2 poście o to pytałem
    serwisantscani1 wrote:
    Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?
    Czujniki powinny być dwa tak jest zbudowany system.
  • #24
    Anonymous
    Anonymous  
  • #25
    Anonymous
    Anonymous  
  • #26
    Anonymous
    Anonymous