Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik krokowy- jak zdiagnozować/naprawić ?

pgp 20 Lis 2013 20:32 5004 1
  • #1 20 Lis 2013 20:32
    pgp
    Poziom 19  

    Witam,
    mam pytanie jak sprawdzić stan silniczka "krokowego" używanego w samochodzie Opel Corsa B 1.0.
    Tak naprawdę jest to silnik na napięcie stałe, a nie żaden krokowiec no i przekładnia która powoduje wysuwanie/wsuwanie trzpienia. W zależności od polaryzacji napięcia silnik kręci się w jedną stronę no i trzpień wsuwa się lub wysuwa.
    Na końcu trzpienia jest czujnik "obciążenia mechanicznego" - który daje zwarcie gdy główka trzpienia ma docisk do elementu który otwiera przepustnice.

    Testy silniczka poprzez podanie napięcia nie wykazują żadnych problemów - trzpień wsuwa/wysuwa się bezproblemowo. Również czujnik na końcu daje zwarcie gdy jest docisk. Pomimo tego silniczek po zamontowaniu w samochodzie daje dziwne objawy i nierówną pracę silnika. Mam np. dwa takie silniczki i na stole oba zachowują się dobrze, ale w samochodzie poprawnie działa tylko jeden.

    jak można dokonać weryfikacji działania silniczka ? Co powinienem brać pod uwagę podczas diagnozy ? Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzenia ? Jak można naprawić taki silniczek (układ wydaje się tak prosty, że szkoda wydawać pieniędzy).

    1 1
  • #2 20 Lis 2013 20:35
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    pgp napisał:
    (układ wydaje się tak prosty, że szkoda wydawać pieniędzy).
    Kolego dobrze napisałeś - ''wydaje się''
    Ale kosiarki wydymały już nie jednego naprawiacza któy się na nich przejechał.

    Odpowidz prosta , masz dwa więc włóż ten bardziej sprawniejszy.
    Albo oddaj autko na naprawę.

    0