Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATMEGA32 - Prędkość transmisji USART

bojar10 20 Lis 2013 22:25 978 7
  • #1 20 Lis 2013 22:25
    bojar10
    Poziom 6  

Witam,
    moim zadaniem jest wysłanie ramki danych za pomocą mikrokontrolera ATMEGA32.
    Jeden bit musi trwac 4 us (mikrosekundy), co daje nam predkosc 250kbps. Niestety w dziedzinie mikrokontrolerów jestem początkujący i nie bardzo rozumiem podpowiedzi z internetu, a tym bardziej te w datasheet ATMEGA32, ktore sa po ang.
    Interesują mnie linijki kodu, które ustawiają tą prędkość. Znalazłem, że za to odpowiada rejestr USART. Nalezy odpowiednio ustawic bity UBRRH i UBRRL. Niestety nie wiem jak to zrobic.
    W każdym z plików pomocy znalazłem taki kod:

UBRRH = (unsigned char) (ubrr >> 8); // ustawienie prędkości
    UBRRL = (unsigned char) ubrr;

Wyglada na to ze odpowiada on za ustawianie predkości, jednak w jaki sposob do tego dochodzi ,to nie mam pojecia. Co oznacza ubrr >> 8 ? Jak powinienem ustawic te bajty, aby otrzymac moją prędkość 250kbps? I jakie taktowanie procesora? Proszę o pomoc

0 7
  • #4 20 Lis 2013 23:02
    bojar10
    Poziom 6  

Wg tego artykulu UBRR=[fosc/(16*BAUD)]-1

jeżeli taktowanie procesora wynosi fosc= 8 000 000Hz
    BAUD = 250 000Hz
    wynika, że UBRR = 1

Czy to oznacza, że musze ustawić UBRRH =0000 0000
    UBRRL = 0000 0001

więc, w programie bedzie to wygladac tak:

UBRRH = (unsigned char) ubrr; // ustawienie prędkości
    UBRRL = (unsigned char) (ubrr>>0); //czyli ustaw 1 na bicie zerowym bajtu UBRRL

ATMEGA32 - Prędkość transmisji USART

mam racje?

0
  • #5 20 Lis 2013 23:06
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Po co zajmujesz się liczeniem?
    Algorytm i nagłówek setbaud.h zrobią to za Ciebie.
    Wykorzystaj po prostu funkcję, którą Ci wskazałem ponieważ istnieje jeszcze mnożnik: U2X