Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 fl pd - Ciężkie odpalanie z rana 1.9tdi 101KM AVB

21 Lis 2013 10:56 11052 14
  • Spec od samochodów
    Na wstępie zaznaczam że czytałem już kilkanaście postów na ten temat i nadal szukam usterki . Co do tej pory zrobione : sprawdzone błędy w silniku - brak , pompo wtryski sprawne ( blok 13 , 18 , 23) , kąt synchronizacji zmieniony z -2,2 na idealne 0 , sprawdzony czujnik temperatury ( w silniku kanał 7 , liczniku kanał 3 ) , przepływomierz i egr również bez błędów - parametry w normie , rozrusznik daje odpowiednią liczbę obrotów , świece żarowe sprawne choć przy temperaturze +8 i tak nie działają , układ paliwowy szczelny ( zmienione przelewki , zasilanie do filtra prosto z butelki . Rano trzeba sporo pokręcić aby autko odpaliło , jak tylko odpali i cofnę kluczyk to odpala idealnie . Puszcza lekką chmurkę szarego dymku . Proszę o wszelkie podpowiedzi bo może coś jeszcze pominąłem.
  • Poziom 22  
    Ciśnienie sprężania do sprawdzenia.
  • Poziom 28  
    Czy w okolicach pompy tandemowej nie widać wycieku paliwa ?
    Może także ciśnienie paliwa uciekać przez oringi na pompowtryskiwaczach.
  • Spec od samochodów
    Wycieku paliwa nie widać bo pompa profilaktycznie została zmieniona wcześniej , ciśnienie sprężania w normie . Kolego waldemarze mógłbyś rozwinąć temat oringów na pompowtryskiwaczach ?( może posiadasz jakieś fotki ) Autko ma moc , nie ma żadnych problemów z odpalaniem na ciepłym silniku .
  • Poziom 28  
    Fotki znajdziesz w internecie, wyrazistym objawem nieszczelności jest podniesienie stanu oleju ( olej napędowy dostaje się do miski olejowej)

    Na czas długiego postoju zaciśnij węże paliwowe idące od filtra do pompy tandemowej. Rano przed odpaleniem ściągnij zaciski. Jak silnik zapali od razu, masz problem z cofającym się paliwem.
  • Spec od samochodów
    Mam nadzieję że zaciskanie węża przyniesie skutek bo poziom oleju się nie zwiększa .Dam znać o ewentualnym pożądanym sukcesie . Dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 34  
    Miałem podobny problem, z tą różnicą iż mój po dłuższym postoju odpalał od "strzała" i natychmiast gasł, potem tak samo jak u Ciebie. Działo się tak tylko poniżej pół zbiornika paliwa. Kombinowałem z zaworkami zwrotnymi i nic nie dało. W końcu wyjąłem pompę ze zbiornika, rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem, poskładałem i problem znikł choć nie wiem co było przyczyną.

    Sprawdź korekcję w grupie 13 i bipy 23 na zimnym i ciepłym silniku.
  • Poziom 14  
    Problem tkwi w uszczelnieniach pompek . Te typy silnika są tak skonstruowane że wycierają rowki w głowicy poprzez przekręcenie pompo wtryskiwacza jedną stroną. W silnikach BLB BRD poprawiono tą wadę . Wyciągnij pompkę włóż palca i sprawdz czy jest wytarty rowek w gnieżdzie i zobacz na ile jest wytarty pompowtryskiwacz między uszczelnieniami. Naprawiam to na co dzień i na większość przypadków działa.
    Nowe uszczelnienia wkładaj na tawot .Wkładaj delikatnie obracając= Nie młotkiem!!! Będzie chodzić !!!
  • Admin grupy Samochody
    tomasz sadowski napisał:
    sprawdzony czujnik temperatury ( w silniku kanał 7
    Przed porannym odpaleniem sprawdź co pokazuje.
  • Poziom 10  
    Kolego ostatnio mieliśmy podobny przepadek. Wymieniliśmy klientowi pompkę w zbiorniku i działa.
  • Poziom 1  
    witam posiadam passata i mam problem bo skaznik temparatury nie skazuje kto mi powie co jest
  • Poziom 39  
    majka97 napisał:
    kto mi powie co jest
    Wróżka.
  • Poziom 28  
    majka97 napisał:
    witam posiadam passata i mam problem bo skaznik temparatury nie skazuje kto mi powie co jest


    Nie skazuje ? Masz szczęście,widać jeszcze nie jesteś recydywistą/tką .
  • Poziom 14  
    Zacznij od diagnostyki komputerowej. Prawdopodobnie uwalony czujnik temperatury.
  • Spec od samochodów
    Niestety późno ale dla potomnych napiszę że w moim przypadku winny był wałek rozrządu . Po wymianie wszelkie problemy ustąpiły . Pozdrawiam .