Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306 HDI - Problem z ładowaniem

21 Nov 2013 12:15 2004 5
  • Level 35  
    Witam.
    W lutym tego roku kupiłem alternator do samochodu Peugeot 306 HDI.

    W samochodzie mam następujące objawy:
    Silnik jest zimny (po nocy) uruchamiam samochód, napięcie ładowania wynosi ok. 14,4 V, po włączeniu świateł mijania spada do 13,4 V. Po wciśnięciu pedału hamulca (światła stopu) napiecie spada do 13,9 V.
    Kiedy silnik jest nagrzany (temp. ok 80 stopni) napięcie ładowania wynosi 14,4 V i po włączeniu świateł mijania spada na 14,34 V.

    Czy jest jakiś problem z alternatorem? Czy mam szukać gdzieś usterki w samochodzie?
    Akumulator ma 2 miesiące i został wymieniony na taki zgodnie z zaleceniami producenta.
    Masy są wyczyszczone i zabezpieczone przed śniedzeniem.
  • Moderator on vacation ...
    Nic nie szukaj, bo tak ma być = wszystko jest w porządku.
  • Level 21  
    Po zapaleniu włączają się świece żarowe i może występować spadek napięcia na jakiś czas ale potem wraca wszystko do normy.
  • Level 35  
    Tylko jest to trochę dziwne, bo tak jak napisałem.
    Zaraz po odpaleniu mam 14,4 V a po włączeniu świateł mijania spada na 13,4V.
    Rozumiem że jest spadek, ale że aż taki.
    A gdy silnik nagrzany jest wszystko w normie.

    Pytam się bo alternator jeszcze na gwarancji, a po zmroku wkurza mnie "miganie" świateł mijania. Niby 1V różnicy a jest widoczne.
  • Level 21  
    To może być regulator napięcia ale najpierw sprawdź czy alternator ma dobrą masę potem zmierz napięcie pomiędzy plusem i masą alternatora i zobaczysz czy jest różnica przy pomiarze na akumulatorze jak jest to przeczyść wszystkie połączenia plusowe io minusowe między akumulatorem a alternatorem a jeśli będzie dalej różnica to wymiana kabli dopuszczalna różnica to 0,2-0,4V.
  • Level 35  
    Dzisiaj zrobiłem dodatkowe pomiary.
    Wszystkie połączenia plusowe są czyste, i masy też.
    Wymiana sprzęgła, więc zadbałem żeby czysto było :)
    Różnica napięcia to: między zaciskami 12.64, między masą na zacisku a + na alternatorze, 12.62, masa na alternatorze i + na zacisku tyle samo 12.62. Czyli spadek napięcia jest 0,02V wg wskazań multimetru.

    Po odpaleniu na zaciskach napięcie 14.46, takie samo na alternatorze.
    Później napięcie na zaciskach spadło do 13,8, a za chwilę na 12,86V.
    Przy dodaniu gazu pojawia się 14V.
    Światła mijania nie były włączone!
    Rozumiem dogrzewanie przez świece żarowe (-3*C), ale po zgaszeniu i znów odpaleniu nie potrzebował samochód grzania świec.

    Więc moje zdanie - alternator na gwarancji do naprawy.

    Według charakterystyki pojazdu VIN (ServiceBox Peugeot) jest przeznaczony na kraje o zimnym klimacie, jest wyposażony w podgrzewacz wody (znajduje się pod vacum pompą).