Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Avensis 2001 2.0 D4D - Urwana świeca żarowa i brak ciśnienia

21 Lis 2013 21:53 5100 8
  • Poziom 17  
    Witam!

    Zakupiłem Toyote Avensis 2001r 2.0 D4D. Przejechałem nią ok 1000km i wszystko było idealnie, gdy pewnego ranka - dokładnie 13 :) - po odpaleniu nagle zaczęła chodzić na 3 cylindry. Check się nie świecił. Zgasiłem i jeszcze raz odpaliłem i już przy odpalaniu kręciła tak jakby nie było kompresji na jednym cylindrze.

    Łopatologiczne sprawdzenie odpinając wtryskiwacze wykazało, że nie pracuje 3 cylinder. No to najpierw odkręcam świece żarowe coby cokolwiek zobaczyć, i tutaj zonk bo na 3 świecy urwana jest końcówka świecy żarowej, reszta jej gdzieś w cylindrze pewnie.

    Głowica zdjęta, denko tłoka lekko porezane ale nie dziurawe, zawory nie trzymają, komora spalania , o ile można ją tak nazwać bo chyba bardziej jest ona w denku tłoka, też poobijana przez końcówkę świecy, która latała sobie tutaj troche i gdzieś poszła, nie wiadomo gdzie. Pewnie w wydech.

    Głowica wyszlifowana, zawory wymienione na nowe i dotarte. Denko tłoka wyczyszczone. Nowa uszczelka oczywiście.

    Po odpaleniu ten sam objaw, nie działa 3 cylinder. Więc sprawdzam wtryskiwacz - tym razem zawiozłem go do bosch service. Telefon potwierdził podejżenia - nie trzyma parametrów.

    Zakupiona sprawdzona używka i dalej to samo. Co dziwne, po przełożeniu na próbę 2 i 3 czyli tego nowego(używanego) wtrysku silnik zaczął pracować co prawda nierówno ale na 4 garnki.

    Po rozgrzaniu jest ciut lepiej. Ewidentna różnica na 3 cylindrze, ale już silnik nie wyskakuje z miejsca.

    Na wolnych telepie nim, do 2100obr/min czuć szarpanie, powyżej idzie bez problemu bez spadków mocy. Na początku lekko kopcił na szaro, teraz przestał.

    W czym szukać winnego?
    1. Nie zakodowane wtryskiwacze
    2. Źle dotarte zawory - jeśli tak, to czy jest szansa że się doklepią ?
    3. Możliwe że pomyliłem popychacze z płytkami w których miejscach były i teraz może luz jest na zaworach nie taki, ale to raczej na wszystkich, lub co najmniej dwóch cylindrach chyba byłby problem ?
    4. Czy mogło się coś jeszcze uszkodzić przy latającej końcówce świecy?

    Za wszelkie sugestie z góry dziękuje, autko prywatne i najbardziej boli że tyle pracy i pieniędzy władowane i dalej coś nie tak :/
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Teraz sprawdź kompresje, podaj wyniki, ale wartości a nie suche "kompresja ok".
    Jeśli zniszczyło komorę spalania, to końcówka wtryskiwacza też powinna oberwać.
  • Poziom 17  
    No tak, zgadzam się, dlatego bez wymówek kupiłem drugi wtryskiwacz, i dla pewności podmieniłem go jeszcze z tym obok na 2 cylindrze.

    Bardziej chciałem podpytać się speców czy jeżeli źle dotarłem zawory to jest szansa że się doklepią, oraz czy coś jeszcze mogło się uszkodzić skoro tłok dziury nie ma i cylinder jest ładny. Bo coś to kręcenie przy starcie mówi, że jednak o ciśnienie na tym 3 chodzi.

    Dziękuje za odzew.

    Jutro pożyczę jeszcze raz manometr i zmierze na sucho i z olejem.

    Aha jeszcze jedna dziwna sprawa. Po przejechaniu ok 15km teraz jest sytuacja taka, że przy dopalaniu słychać charakterystyczne szybsze kręcenie na jednym cylindrze, ale po odpaleniu przez jakieś 20s chodzi idealnie i dopiero jak obroty spadną z tych 1000 na jakieś 900obr/min zaczyna go telepać.
  • Poziom 11  
    Jeśli końcówka świecy przyblokowała tłok, a jak mówisz miał jakieś ślady, to korbowód mógł się delikatnie poddać i teraz jest lekko ugięty.
    Sprawdź sprężanie, jak będzie słabsze to nie szukaj winy w zaworach tylko jednak skup się na pomiarach korbowodu.
  • Poziom 27  
    A świeca trzyma szczelność komory spalania w głowicy?
  • Poziom 43  
    Kolego nie masz kompresji na jednym cylindrze na 100% , tylko teraz podaj ile masz !!!
    Dalsza dyskusja bezpodstawna.
  • Poziom 17  
    12,5 bez oleju, 23 z olejem.
    Jeden zawor nie ma luzu napewno. Dzisiaj to poprawie i zmierze znowu.
  • Moderator Samochody
    Próba olejowa wskazuje, że uderzenie w denko tłoka zakleszczyło pierścień w rowku, gdyby była to kwestia zaworów, nie było by tak znacznego wzrostu ciśnienia z olejem w cylindrze
  • Poziom 17  
    A jedan brak luzu na zaworze wydechowym. Plytka zrobiona i smiga jak dawniej.
    Pozdrawiam.