Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik Siodłowy Scania R 440

baks77 22 Lis 2013 09:10 2886 15
  • #1 22 Lis 2013 09:10
    baks77
    Poziom 6  

    Witam, chciałbym sprawdzić sterownik turbiny scanii XPI Euro 5, czy ktoś wie jak to zrobić ? Błąd który się pokazuje w EMS to 5771, mechaniczne zatarcie zmiennej geometrii, turbina była rozebrana i czyszczona po zamontowaniu nic się nie zmieniło.

    0 15
  • #2 03 Gru 2013 16:25
    GRISZA14
    Poziom 16  

    testy chyba tylko sdp3 naprawy raczej nie pomagają

    0
  • #3 03 Gru 2013 21:34
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam. Ta turbina to może oryginał, czy już po wymianie? Który rok tej maszyny?

    0
  • #4 04 Gru 2013 08:19
    baks77
    Poziom 6  

    Witam ,panowie rok maszyny 2008 to była turbina naprawa nic nie dała, założyłem nową za jedyne 8500 brutto. Może macie sposób na sprawdzenie zaworu proporcjonalnego, nie otwiera w porę górala przy zmianie biegów tzn. tak myślę.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam .

    0
  • #5 04 Gru 2013 18:38
    kwantor
    Poziom 38  

    Góral nie jest przewidziany do zmiany biegów, tylko do hamowania silnikiem przy zjeździe z góry, lub przy hamowaniu retarderem jako ostani stopień retardera.

    0
  • #6 04 Gru 2013 18:50
    baks77
    Poziom 6  

    Tak ale to jest opticrus i wedlug informacji serwisu bierze udzial w kazdej zmianie biegu.

    0
  • #7 04 Gru 2013 18:56
    kwantor
    Poziom 38  

    Mam u siebie opti cruise R420 i nic takiego nie robi.
    Może jak raz w XPI, tylko po co?

    Poza tym napisałeś, że tak myślisz..

    Czyli przy redukcji, włącza się hamulec górski i potem przekazówka, (dodanie gazu) żeby zgrać synhronizatory??

    0
  • #8 04 Gru 2013 19:30
    baks77
    Poziom 6  

    Powiedziano mi że pomaga wyhamować silnik do odpowiednich obrotów dla następnego wyższego biegu.

    0
  • #9 04 Gru 2013 20:03
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam nie łapię to po wymianie dzieje się to samo co na starej turbinie zacina się,czy teraz nie podoba Ci się zmiana biegów.

    0
  • #10 04 Gru 2013 20:20
    baks77
    Poziom 6  

    Witam turbina ok problem czarnego dymu i komunikatow z deski znikna nie podoba mi sie zmiana biegow dolne od 2 do 8 zmieniaja sie z szarpnieciem i dziwnym syczeniem z prawej strony, skrzynia nie pokazuje zadnych bledow . Mam wrażenie ze cos go przycina

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam ze to jest wraznie wyczuwalne przy rozpedzaniu z pelnym ladynkiem

    Proszę poprawić pisownię w Swoich postach. [serwisantscani1]

    0
  • #11 10 Lut 2015 20:07
    scania124
    Poziom 10  

    sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza, czarny dym to mała dawka powietrza a gwizdy to ubytek powietrza na dolocie do kolektora ssącego.

    Czy ma ktoś na zbyciu strą pompę paliwową do xpi moze byc uszkodzona

    0
  • #12 10 Lut 2015 22:22
    tomek-staw
    Poziom 12  

    Kolega ma racje, hamulec górski bierze udział przy zmianie biegów zwłaszcza podczas jazdy w trybie górskim/hill. Jednostka EDC wspomaga się zaworem w celu szybszego dostrojenia obr silnika. Jest o tym mowa nawet w instrukcji opticruise serii 4.Podejrzewam, że w XPI jest to jeszcze bardziej rozwinięte ponieważ dużo lepiej pracuje opticruise w tych jednostkach niż w starszych R-kach HPI

    0
  • #13 11 Lut 2015 07:29
    scania124
    Poziom 10  

    wszystko sie zgadza, tylko mam taką skakanke 440 xpi z opticrus i mialem ten sam przypadek, czarny dym i syczenie, dodatkowo trzeba uszczelnic łącznik miedzy turbiną a EGR (sprawdz jesze szczelnosc silownika od EGR bo tez moze z niego uciekac powietrze) i zaczynają sie schody

    0
  • #14 11 Lut 2015 07:53
    tomek-staw
    Poziom 12  

    Co do dymienia zgadzam się z kolegą wyżej.Do Scania 124L co za problem masz z pompą paliwa? Ukruszone ceramiczne tłoczki?

    0
  • #15 11 Lut 2015 08:03
    scania124
    Poziom 10  

    tak dokladnie wlasnie kupilem 440 z 2010 ktora ma 477tys i profilaktycznie chcialem wymienic tloczki ceramiczne na metalowe, ale po rozkreceniu pompy okazalo sie ze jedna rolka jest juz uszkodzona przez ten tloczek ceramiczny i potrzebuje te jedną rolkę a w serwisie jest niedostepna tyko cala pompa

    Dodano po 34 [sekundy]:

    sorry 400

    0
  • #16 14 Lut 2015 17:59
    GRISZA14
    Poziom 16  

    zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]

    0