Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik Siodłowy Scania R 440

baks77 22 Nov 2013 09:10 3804 15
  • #1
    baks77
    Level 8  
    Witam, chciałbym sprawdzić sterownik turbiny scanii XPI Euro 5, czy ktoś wie jak to zrobić ? Błąd który się pokazuje w EMS to 5771, mechaniczne zatarcie zmiennej geometrii, turbina była rozebrana i czyszczona po zamontowaniu nic się nie zmieniło.
  • #2
    GRISZA14
    Level 16  
    testy chyba tylko sdp3 naprawy raczej nie pomagają
  • #3
    szaman108
    Level 31  
    Witam. Ta turbina to może oryginał, czy już po wymianie? Który rok tej maszyny?
  • #4
    baks77
    Level 8  
    Witam ,panowie rok maszyny 2008 to była turbina naprawa nic nie dała, założyłem nową za jedyne 8500 brutto. Może macie sposób na sprawdzenie zaworu proporcjonalnego, nie otwiera w porę górala przy zmianie biegów tzn. tak myślę.
    Z góry dziękuje i pozdrawiam .
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Góral nie jest przewidziany do zmiany biegów, tylko do hamowania silnikiem przy zjeździe z góry, lub przy hamowaniu retarderem jako ostani stopień retardera.
  • #6
    baks77
    Level 8  
    Tak ale to jest opticrus i wedlug informacji serwisu bierze udzial w kazdej zmianie biegu.
  • #7
    kwantor
    Level 38  
    Mam u siebie opti cruise R420 i nic takiego nie robi.
    Może jak raz w XPI, tylko po co?

    Poza tym napisałeś, że tak myślisz..

    Czyli przy redukcji, włącza się hamulec górski i potem przekazówka, (dodanie gazu) żeby zgrać synhronizatory??
  • #8
    baks77
    Level 8  
    Powiedziano mi że pomaga wyhamować silnik do odpowiednich obrotów dla następnego wyższego biegu.
  • #9
    szaman108
    Level 31  
    Witam nie łapię to po wymianie dzieje się to samo co na starej turbinie zacina się,czy teraz nie podoba Ci się zmiana biegów.
  • #10
    baks77
    Level 8  
    Witam turbina ok problem czarnego dymu i komunikatow z deski znikna nie podoba mi sie zmiana biegow dolne od 2 do 8 zmieniaja sie z szarpnieciem i dziwnym syczeniem z prawej strony, skrzynia nie pokazuje zadnych bledow . Mam wrażenie ze cos go przycina

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam ze to jest wraznie wyczuwalne przy rozpedzaniu z pelnym ladynkiem

    Proszę poprawić pisownię w Swoich postach. [serwisantscani1]
  • #11
    scania124
    Level 10  
    sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza, czarny dym to mała dawka powietrza a gwizdy to ubytek powietrza na dolocie do kolektora ssącego.

    Czy ma ktoś na zbyciu strą pompę paliwową do xpi moze byc uszkodzona
  • #12
    tomek-staw
    Level 13  
    Kolega ma racje, hamulec górski bierze udział przy zmianie biegów zwłaszcza podczas jazdy w trybie górskim/hill. Jednostka EDC wspomaga się zaworem w celu szybszego dostrojenia obr silnika. Jest o tym mowa nawet w instrukcji opticruise serii 4.Podejrzewam, że w XPI jest to jeszcze bardziej rozwinięte ponieważ dużo lepiej pracuje opticruise w tych jednostkach niż w starszych R-kach HPI
  • #13
    scania124
    Level 10  
    wszystko sie zgadza, tylko mam taką skakanke 440 xpi z opticrus i mialem ten sam przypadek, czarny dym i syczenie, dodatkowo trzeba uszczelnic łącznik miedzy turbiną a EGR (sprawdz jesze szczelnosc silownika od EGR bo tez moze z niego uciekac powietrze) i zaczynają sie schody
  • #14
    tomek-staw
    Level 13  
    Co do dymienia zgadzam się z kolegą wyżej.Do Scania 124L co za problem masz z pompą paliwa? Ukruszone ceramiczne tłoczki?
  • #15
    scania124
    Level 10  
    tak dokladnie wlasnie kupilem 440 z 2010 ktora ma 477tys i profilaktycznie chcialem wymienic tloczki ceramiczne na metalowe, ale po rozkreceniu pompy okazalo sie ze jedna rolka jest juz uszkodzona przez ten tloczek ceramiczny i potrzebuje te jedną rolkę a w serwisie jest niedostepna tyko cala pompa

    Dodano po 34 [sekundy]:

    sorry 400
  • #16
    GRISZA14
    Level 16  
    zawór proporcjonalny ma tendencję do zacierania [zacinania ] sdp3 smar i rozruszanie jego na jakiś czas pomoże no po rozruszaniu oczywiście adaptacja zaworu [konieczna]