Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1-no gniazdko a wiele sprzętów

Yom 22 Lis 2013 13:16 4479 28
  • #1 22 Lis 2013 13:16
    Yom
    Poziom 10  

Nie jestem elektrykiem i nic wspólnego z nim nie mam, dlatego jako świeżak w temacie proszę o pomoc doświadczonych profesjonalistów.

Jak to jest z podłączeniem do sieci elektrycznej?

Np. jeśli mam do dyspozycji tylko jedno zwykłe gniazdko 230V, to jak sobie poradzić z obciążeniem przez wiele sprzętów, które chcę do niego podłączyć.

Wiem, że moc jednego gniazdka ma 3680W, ale moje sprzęty przekraczają tę moc.

Czyli:
    komputer + monitor, ewentualnie laptop
    końcówka mocy 1400W + kolumny 2x600W
    mikser 17W
    dymiarka 1200W
    strobo 1000W
    + wszystkie inne efekty świetlne o łącznej mocy 460W (jeśli dobrze zsumowałem) + kilka "światełek", które jeszcze mam zamiar dokupić.

Mam do dyspozycji:
    listwę zabezpieczającą 10-cio gniazdową o mocy 2300
    6 x przedłużacz 1GN 5m 2x1,5mm, każdy 3680W
    2 x listwa 5-cio gniazdowa z osobnymi wyłącznikami 12A na jedną listwę
    listwa przeciw-przepięciowa komputerowa 5-cio gniazdowa.

Jak, gdzie i co podłączyć?

Czy może jestem zmuszony zastosować rozdzielnię? Czy to rozwiąże problem?

0 28
  • Pomocny post
    #2 22 Lis 2013 13:22
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

Rozdzielnia którą wskazałeś jest wykonana nieprawidłowo, gdyż pozwala obciążyć prądem 32A, wtyk 16A który winien występować z zabezpieczeniem 16A.
    Skoro sumaryczna moc urządzeń przekracza zakładane 3680W, należy użyć przyłącza o odpowiedniej mocy, ze stosowanym zabezpieczeniem. Lub rozbić obciążenie na dwie fazy, lub dwa gniazda 16A.

0
  • #3 22 Lis 2013 13:43
    Yom
    Poziom 10  

Jeśli naprawdę muszę zastosować rozdzielnię proszę mi wskazać w serwisie aukcyjnym dokładnie jaką. Chociaż liczę na to, że może jednak da się to jakoś obejść.

0
  • Pomocny post