Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

22 Lis 2013 17:04 15834 17
  • Poziom 11  
    Witam,

    posiadam Router firmy AVM model FRITZ!Box Fon WLAN 7360 ART.Nr.: 2000 2522
    12V 1,4A, zasilacz AVM 12V 1,2A jest to wersja mocno kratkowana od spodu koloru czerwono srebrnego, w dalszej części posta zwanego w skrócie FB.
    Mój operator to Orange a opcja to Neostrada Fiber 40 / 4 w technologii VDSL.

    Zasilacz został wyeliminowany, gdyż przetestowałem 12V 2,0A od Sagemcoma i jest to samo, więc zasilacz raczej wyrabia zwłaszcza, że modem się nie restartuje a zużycie energii według oprogramowania nie przekracza 50%

    Obecnie przetestowane łącze na Routerach operatora:
    1.Sagemcom F@st 3764 - wszystko działa poprawnie.
    2.DGT RGW FG4v2 - tu także wszystko działa poprawnie.

    W instalacji przed Routerem zamontowany jest Splitter LEO przez Techników Orange oraz telefon analogowy wpięty w splitter, który rozdziela sygnał płynący ze słupa na ten do aparatu telefonicznego i ten do modemu. Oba w standardzie RJ11.

    Otrzymałem go z najnowszym oprogramowaniem dostępnym na stronie producenta, czyli:

    FRITZ!OS 05.51
    Firmware version: 111.05.51

    Router od chwili pierwszego podłączenia do prądu działa, gdyż na interfejs konfiguracyjny 192.168.178.1 da się wejść i go skonfigurować. Zmiany normalnie się zapisują takie jak hasło dostępowe do urządzenia, login i hasło do usługi DSL'a itp.

    Problemem jest nawiązanie połączenia z Internetem.
    Nie potrafię poradzić sobie z poprawnym uzyskaniem połączenia przez urządzenie z Internetem. Posiadam tylko samo urządzenie i zasilacz, nie mam nawet kabla podłączeniowego do Internetu, ale (z pomocą forum elektrody) wykonałem go osobiście z kawałka skrętki końcówki sieciowej (RJ45) i telefonicznej (RJ11).

    (sprawdzałem na dwóch kablach zrobionych przez siebie RJ11<->RJ45 i na jednym firmowym od kompletu SAGEMCOM F@st 3764 RJ11-RJ11 - po prostu wpiąłem go w gniazdo DSL/TEL do Fritz!box'a. I nic nie pomaga.

    Objawy są następujące, gdy wszystkie kable są podłączone i wpinam sprzęt do sieci zapalają się wszystkie przednie kontrolki, tylko POWER/DSL i Info świecą się na czerwono ale po chwili wszystkie gasną i przez 3-5sekund stałym zielonym światłem świeci tylko dioda Power/DSL, która po tym czasie zaczyna migać.
    Dioda Internet nie zapala się nawet na chwilę.

    Urządzenie wydaje z siebie dziwny dźwięk, dość cichy, ale w dzień słyszalny po przyłożeniu ucha, w nocy słyszalny z odległości około 1m.

    Kabelek mam zrobiony w takim schemacie:
    (Piny) numerowane jak na wikipedii od lewej do prawej.
    RJ45 -------------- RJ11
    4-------------------2
    5-------------------3

    dla pewności próbowałem też odwrotnie i miałem nadzieje, że wina leży po stronie kabla, jednak po dokładnym przeglądaniu forum znalazłem informacje, iż to raczej wina urządzenia i w nim należy upatrywać całej winy.

    Zauważyłem, jeszcze, iż nawet po "Przywróceniu ustawień fabrycznych" urządzenie posiada niezmienny numer IP: 1.100.130.22 , który znalazłem w zakładce DSL Information.

    W zakładce Internet>Account info opcja VLAN ustawiona na wartość 35, to także sprawdzałem.

    Proces podłączenia do Internetu przeprowadzam w trzech krokach, w razie potrzeby wkleję screeny, gdyż takowe posiadam.
    1. W oknie SET UP Internet Connection wybieram pierwszą opcję, czyli "via DSL" i daję Next.
    2. Następnie w kolejnym okienku wpisuje User name i Password z umowy z operatorem, które sprawdzam po trzy razy i praktycznie znam na pamięć więc tu o błędzie nie ma mowy. Dalej Next.
    4. W oknie Check Internet Connection mam informacje o typie połączenia, nazwe dostawcy i nazwę użytkownika. W opcji: " Check the Internet connection after saving " mam zaznaczenie w postaci ptaszka, daje Next
    następuje reboot / restart urządzenia w miejscu połączenia sieciowego mam kółeczko, które myśli (tzw. młyn miele) i pojawia się połączenie z błędem czyli z żółtym wykrzyknikiem w kwadracie.

    Z moich obserwacji mogę jeszcze powiedzieć, iż urządzenie próbuje uzyskać połączenie przy stałym adresie IP, który napisałem powyżej, ale dla przypomnienia DSL version 1.100.130.22 w zakładce DSL Information.

    I w opcjach logowania mam ciągły stały adres przypisywany do komputerów podłączonych po LAN1, jest to 192.168.178.20 w przypadku PC stacjonarnego jak również laptopa.

    Kontaktowałem się z polskim dystrybutorem AVM w Poznaniu i technik z tej firmy polecił przefleshować urządzenie programikiem z ftp'a producenta o nazwie:

    FRITZ.Box_Fon_WLAN_7360.en-de-es-it-fr.05.51.recover-image.exe

    Próbowałem to zrobić ale pokazuje się coś takiego:
    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    Czytałem także o fleshu za pomocą RuKernelTool'a, jeśli może pomóc to jestem gotów to wypróbować ale to ostateczność, bo jak stwierdzicie po objawach które napisałem, że sprzęt jest zepsuty i nie ma co kombinować to nie chce grzebać w urządzeniu ponieważ mogę je jeszcze przez kilka dni zwrócić do sprzedawcy i odzyskam pieniążki. Jak zacznę grzebać to może odmówić mi zwrotu z przyczyny zepsucia.

    Czytałem także o Annex'ach A i B.
    Wydaje mi się, że posiadam urządzenie z Annexem B po numerze serii (2000 2522)
    a ja potrzebuje A - Neostrada.
    No ale chyba sprzedający już fleshował to udządzenie, gdyż jest możliwość wyboru 5 języków, a więc podejrzewam tylko iż może to być wersja International oraz jest możliwość wyboru Annex A i B podczas pierwszej konfiguracji.

    Osobiście wydaje mi się, iż urządzenie jest zawieszone.

    Powiem tylko, że podłączony obecnie DGT RGW FG4v2 pokazuje IP dla Neostrady jako: 95.4X.100.16X
    *X - odpowiednie wartości od 0 do 9.

    Nawiasem mówiąc zakupiłem tegoż FRITZ!BOX'a do testów, aby porównać te trzy modele Routerów do VDSL'a i napisać ich mini recenzję, aby w przyszłości ludzie mogli sobie zobaczyć i porównać swoje sprzęty z innymi dostępnymi na rynku.

    Niestety póki co mogę porównać jedynie dwa Routery od Orange, ale jeśli z Waszą pomocą uda mi się jakoś nawiązać połączenie to będę mógł przystąpić do dalszych prac, za co z góry Wam dziękuję.

    Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 31  
    Wiec tak.

    1. Zasilacz jest zalecany 1,4A
    http://service.avm.de/support/de/SKB/FRITZ-Bo...0-SL/434:Fuer-AVM-Geraete-geeignete-Netzteile
    typu 311POW067, 311POW068
    wiec wyglada, ze nie jest orginalny. Moze to byc przyczyna.

    2. Kabel
    Schemat
    http://service.avm.de/support/de/SKB/FRITZ-Bo...Adapter-und-Anschluesse-fuer-Telefoniegeraete

    DSL to ZAWSZE 2 srodkowe zyly. Najlepiej wziac orginalny rj45, odciac koncowke DSL (o ile masz ten kabel tzw.Y) i zarobic na dwoch srodkowych rj11.

    Ostatecznie mozna wziasz najzwyklejszy telefoniczny 2xrj11 ze srodkowymi zylami 2-3 po ubu stronach. Tez sie bedzie "trzymal" w gniazdku rj45 Fritza bez problemu. Pisalem wiele razy o tym na forum.

    3. firmware
    Nie wierze zadnemu oprogramowaniu, ktorego sam nie wgram :-)

    dlatego zalecam wgranie narzedziem rukerneltool wersji

    ftp://ftp.avm.de/fritz.box/fritzbox.fon_wlan_..._Fon_WLAN_7360.en-de-es-it-fr.111.05.51.image

    Instrukcja -> patrz link w mojej stopce

    4. Konfiguracja
    Jak spelnione beda warunki z 1, 2 i 3.
  • Poziom 11  
    1. Sprawdzone tak jak jest w poprzednim poście. Podłączyłem zasilacz od Sagemcoma 12V 2,0A a więc z delikatnym zasasem - dalej brak synchronizacji.

    2. Kabel, wykonany dokładnie tak jak jest na Twoim schemacie o czym także pisałem, a właściwie to na dwóch kablach testowałem robionych przez siebie - nie działa.
    Dodatkowo testowałem na oryginalnym z zestawu Sagemcom'a RJ11 i dalej brak synchronizacji.

    3. Próbowałem wgrać Recovery ze strony producenta i nie idzie.
    Oczywiście zabieram się za wgrywanie ruKernelToolem podanej przez Ciebie wersji.

    warunek 4 będziemy sprawdzać jak po fleshu urządzenia.

    Dam znać jak się uda.

    Pozdrawiam


    -------------

    Takie coś mi wyskoczyło podczas próby odpalenia programiku RUKERNELTOOL

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    Co to oznacza? Bo domyślam się, że chodzi o telnet ale mam go po prostu wyłączyć czy co?
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 31  
    doinstalowac telnet
  • Poziom 11  
    Wszystko jasne ;)
    Wystarczyło włączyć go w panelu sterowania.
    Cały proces wgrywania oprogramowania przebiegł bez żadnego problemu, nie przyniósł też żadnych rezultatów. Urządzenie dalej się nie synchronizuje.

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    Sprawdzałem dla pewności drugi zasilacz 12V i 2.0A oraz kabelek od producenta zarobiony przez producenta modemu od operatora na którym mi działały dwa dotychczas testowane modemy/routery.

    W sumie to jest oczywiste, ale dla upewnienia się daje screeny z procesu konfiguracji / zestawiania połączenia z Neostradą:

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    Podczas wgrywania oprogramowania, tam gdzie jest możliwość wyboru ANNEXÓW zostało na multiannex nic nie zmieniałem, zastanawiam się czy gdybym tam dał ANNEX A to mogłoby coś zmienić? Bo wydaje mi się, że przed fleshem program RUKERNELTOOL pokazywał, że urządzenie jest z ANNEXU B...

    Takie informacje dostałem, też od osoby która kupiła od tego samego sprzedającego, tylko w jego przypadku był tylko język niemiecki w moim był wybór annexów w oprogramowaniu, najnowsze oprogramowanie i multilanguage :)

    Wiem, że nikt nie jest wróżką, ale chyba z objawów dość jasno wynika, iż urządzenie jest po prostu niesprawne i nie da się na nim odpalić VDSL'a?

    Macie jeszcze jakieś pomysły? Jeśli nic nie wypali to w poniedziałek zwracam urządzenie do sprzedawcy jako zepsute.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    1. Poprosze kompletny screen ze strony Internet/account information.
    Prosze sobie zainstalowac jakis plugin do jakiejs przegladarki i zrobic screena pokazujacy cala strone.
    Szczegolnie wazny jest punkt "Change connection settings"
    Powinno wygladac tak:
    https://obrazki.elektroda.pl/9031207200_1379446320.png
    nalezy uzupelnic:
    VLAN ID: 35
    oraz recznie ustawic parametry ATM przy PPPoE
    1 i 35.
    -> Patrz link

    2. Annex: zakładam, ze przy konfiguracji wybrałes A. Dla pewnosci pokaz
    Internet/DSL Information/Line settings
    -> Powinien byc Annex A
    To firmware ma multiannex, dlatego przy wgrywaniu zrobiles dobrze, ma zostac multiannex, ktory wybiera sie przez panel przegladarki po pierwszym uruchomieniu.
    3. Zasilacz moze byc za duzy i moze ci zepsuc skrzynke.

    4. Prosze pokazac logi systemowe, co wypluwa przy System/Internet connection

    5. Kable.
    Cytat:

    kabelek od producenta zarobiony przez producenta modemu od operatora na którym mi działały dwa dotychczas testowane modemy/routery.

    Nie wierze kablom robionym przez innych. Nieistotne, czy działały na innych. Wazne, ze musza isc 2 srodkowe zyly.
    NAJLEPIEJ dla 100% pewnosci zastosowac ZWYKLY kabel telefoniczny rj11 ze srodkowymi zylami 2-3 po obu stronach.
  • Poziom 11  
    Witaj,
    freetz_master - dzięki wielkie za poświęcony czas i pomoc, którą mi oferujesz.

    A więc tak, zacznę może od końca i odniosę się po kolei

    5. Kabel. Nie ma tu dużej filozofii, zagniotłem RJ45 (4,5pin) <---> RJ11 (2,3) pin , skrzynce nie pasuje, zagniotłem następny taki sam, także nie działa, podłączyłem zwykły kabel telefoniczny, który otrzymałem w komplecie z SAGEMCOMEM, fabryczny kabel, działał na nim internet a więc i tu powinien działać - nie działa.
    Dla pewności wziąłem płaski RJ11 od telefonu i podczas wpinania we Fryca na siłę usłyszałem charakterystyczny klik w gnieździe DSL/TEL czyli się wpiął.
    Kabel absolutnie nie ma tu nic do rzeczy.

    Ewentualnie jeśli coś z linią to, że przed Routerem mam splitter rozdzielający sygnał na telefon analogowy i sygnał internetowy, może przez to frycek nie działa?

    3. Większy zasilacz stanowi zapas dla urządzenia i nie może go raczej spalić. Zbyt mały mógł nie dawać rady, więc dałem mocniejszy i działa. Niestety sprzedający dał mi zamiennik 1,2A nic na to nie poradzę. Mam jeszcze 2,0A i też sprawdziłem, skrzynka nie działa. Przecież nie będę kupował zasilacza jak na 99% przekonany jestem, że to urządzenie jest zepsute a zasilacz oryginalny to koszt pewnie 50zł, więc sobie daruje. Z doświadczenia ze sprzętem TP-LINK'a wiem, że przez za słaby zasilacz urządzenie może się restartować, ale na ciut mocniejszym nic się nie stanie i będzie dobrze działało.


    Przejdźmy do screenów bo to moja ostatnia deska ratunku. Być może dopatrzysz się tam czegoś, czego ja nie potrafię dostrzec.

    1. Internet>Account information:

    Wszystko ustawione tak jak podałeś i dalej brak synchro.

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    2. Internet > DSL Information > Line settings

    Zgadza się, zaznaczony jest Annex A, dla pewności screen:

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    3. System > Internet connection

    tu najdziwniejsze bo system nie wypluwa nic :)

    A oto dowód
    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    Wydaje mi się, że sprzęt uszkodzony. A Pan jak myślisz?
    Chyba szkoda Pańskiego i mojego czasu, trzeba zwrócić urządzenie i nie zawracać sobie tym głowy bo moim zdaniem ewidentnie jest uwalone.

    Zmiana oprogramowania poprzez ponowne przefleszowanie niestety nic nie dała.

    Mi już brakuje pomysłów i pozostaje chyba ostatnia deska ratunku.

    Chyba, że freetz_master dopatrzy się czegoś i będzie "EUREKA" :)
    Na to liczę.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 31  
    Moment, czegos tu nie rozumiem:
    ty masz VDSL i telefon POTS??????????
  • Poziom 11  
    Tak jest mam VDSL i telefon analogowy.
    Tak to właśnie jest.
  • Poziom 31  
    Kto oferuje takiego dziwolaga? Moim zdaniem, cos takiego to kompletny bezsens.
    No wiec trzeba jeszcze raz przemyslec kablologie.

    1. Zakladam, ze masz "dawne" gniazdko telefoniczne rj11
    2. Jezeli tak, to cwiczylem kiedys w Polsce u rodziny taka konstelacje. Wtedy potrzebny jest:
    - adapter Y
    https://www.google.com/search?q=adapter+y+rj1...roductinfo%252F4225%252520TT%252F%3B280%3B251


    - potem do jednego rj11 idzie filtr telefoniczny (praktycznie znowu rj 11 na rj11)
    - do drugiego idzie dsl fritza (zyla 4-5) na rj11
    (patch link AVM na poczatku watku)



    Nawet telefon analogowy podpina sie wtedy do Fritza, ktora to rowniez Fritz obsluguje.
    Dlatego Fritze maja gniazdko rj45 na 8 zyl (moze byc i ISDN)


    Jezeli wiec zaczynamy od testowania SAMEGO dsl-u, to filtr musisz oczywiscie wywalic.
    -> wsadz wiec tego rj11 na rj11 prosto do gniazdka i do rj45 fritza.

    Cytat:

    W instalacji przed Routerem zamontowany jest Splitter LEO przez Techników Orange oraz telefon analogowy wpięty w splitter, który rozdziela sygnał płynący ze słupa na ten do aparatu telefonicznego i ten do modemu. Oba w standardzie RJ11.

    mogłbys zrobic zdjecie tego cuda i wkleic?

    Jezeli nie ma logow, to znaczy , ze nie ma nawet prob synchronizacji -> kabel.
    Dioda power-dsl mruga?
  • Poziom 11  
    Dobrze to nazwałeś ta instalacja to niezły PO -- TWÓR od ORANGE.

    Chciałem VDSL'a to mi dali a na telefon mam umowę do sierpnia 2014r, więc nawet nie pytali czy chce przejść na VoIP'a czy chce mieć analogowy. Dali VDSL'a a telefon został w technologii analogowej.


    W prostym schemacie opisze to tak:

    (Słup przed domem)-----(Puszka przed domem)---(instalacja w budynku kabel okrągły 4 zyłowy)--- SPLITER LEO(kabel 4 żyłowy wpięty do Splittera dwoma żyłami), później jest rozdzielenie na 2 RJ11 jeden do Routera drugi do Tel Analogowego.

    Zdjęcie już idę zrobić i zaraz wrzucę na forum.

    Na Fritz!Boxie dioda Power-DSL po włączeniu do kontaktu świeci się stale przez około 5 sek, później ciągle miga niestety.


    Już mam zdjęcia, tak wygląda cały ten SPLITTER, pełni on rolę gniazdka w domu, nic poza nim nie ma. Dla pewności tylko opiszę.

    Po prawo kabel do modemu / routera
    Dół prawy kabel do aparatu telefonicznego (telefon analogowy)
    Dół lewy kabel okrągły 4 żyłowy z Internetem. Biegnie jako instalacja w domu od puszki, do tego SPLITTERA.

    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber
  • Poziom 31  
    Ho Ho, takiego cudeńka jeszcze nie widziałem.

    Więc tak, muszę gdzieś coś o tym poszukać i poczytać - z ciekawości.

    Nie mam pojęcia, czy filtr do analogowego telefenu w przypadku dsl jest taki sam jak w VDSL. Musi się tu wypowiedzieć inny fachowiec. Na "czuja" wydaje mi się, że jest inny, więc musi on pozostać do telefonu analogowego.

    Zatem zrobiłbym tak:
    Widać wyraźnie, że kabelki "linii" to są te szare. Podpięte do pierwszych dwóch zacisków od lewej. I w tym momencie trzeba zrobić rozwidlenie Y:
    1. na fritza (aby ominąć filtr)
    2. na telefon, aby filtr pozostał.

    Praktycznie trzeby zrobić sobie taki kabelek według tego schematu
    http://service.avm.de/support/de/SKB/FRITZ-Bo...Adapter-und-Anschluesse-fuer-Telefoniegeraete

    4-5 musiałoby być połączone do tych 2 szarych kabli od lewej
    3-6 musiałoby być wetknięte tu, gdzie jest ta zielona kostka do telefonu

    Żeby nie było potem dyskusji z technikami, że coś się grzebało, najprościej byłoby skombinować zwykłe gniazdko telefoniczne rj11 i wpiąc jego 2 kable do zacisku w spliterze, gdzie wciśniete są te szare kable, i następnie do tego gniazdka wsadzić zarobioną końcówkę od fritza.

    Czyli docelowo musiałbyś wymodzić coś takiego
    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber

    W przypadku mojego adslu z filtrem połączenie wyglądało tak
    AVM FRITZ!Box Fon WLAN 7360 - Brak połączenia z internetem VDSL Neostrada Fiber
    U ciebie musi pozostać to ustrojstwo, zamiast mojego małego filterka.

    Jezeli natomiast na "szybko" chcesz to ominąć, to musisz wyciągnąć te 2 szare kabelki liniowe, zacisnąć na nich wtyczkę RJ11 i wsadzić do gniazdka rj45 fritza.
    Zsynchronizuje się - będziesz mógł walczyć z dalszą kablologią do telefonu. Odetniesz wtedy rj11 i kabelki szare wsadzisz tak jak są i cała reszta, jak opisałem.

    Kable w dłoń!

    EDYCJA
    Znalazłem coś takiego
    http://www.leacom.fr/upload/pdf/45_131520950751.pdf
    Wydaje się być faktycznie wyłącznie do linii VDSL.
  • Poziom 11  
    Odłączyłem na chwilkę linię od tego Splittera i wetknąłem w Fritz!Box'a i dalej jest to samo, niestety ale urządzenie jest po prostu zepsute. Od początku mogłem pomyśleć, że nie będzie zbyt sprawne bo sprzedający włożył fritza i zasilacz do dużej koperty bombelkowej takiej że zmieściło by się z 5 takich urządzeń i wysłał bez jakiegokolwiek zabezpieczenia, więc nawet jak był sprawny u niego to do mnie mógł dotrzeć uszkodzony.

    Niestety w tym momencie przerywamy poświęcanie wolnego czasu na to ustrojstwo.
    Odsyłam w poniedziałek do sprzedawcy, mam nadzieje, że procedura zwrotu przebiegnie bezproblemowo.

    freetz_master - dziękuję Ci za poświęcony czas i chęci ale sprzęt okazał się nie nadawać niestety do użytku.

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Przynajmniej poznałem coś nowego. Nie znałem takiej konstelacji.

    Odnośnie zakupu fritza: o ile jusz fritz, to polecam ci 7390, lepiej dołożyć pare "groszy". Moim zdaniem 7360 nie warto kupować.
  • Poziom 35  
    Co kombinujecie, drugi raz Ameryki nie odkryjecie :D
    Jest to najnormalniejszy splitter do ADSL/VDSL - o tyle wygodny do instalacji, że ma gniazda RJ zdublowane na listwie zaciskowej. Wejście 'line' to wejście linii telefonicznej, 'modem' to modem czyli transparentnie to co na linii oraz 'phone' czyli telefon po filtrze. Filtr górnoprzepustowy odcinający pasmo telefoniczne do 3,4kHz - wszystko jedno czy DSL, ADSL, VDSL czy cokolwiek - ono jest zawsze od 300Hz do 3,4kHz.
    Moim skromnym zdaniem w tym fritzu albo coś nie halo z firmware'm albo fizycznie uszkodzony modem. Połączenie połączeniem - on nie ma ochoty się zsynchronizować.
  • Poziom 11  
    Kurcze jeszcze tak się zastanowiłem i ostatnią deską ratunku wpiąłbym się ostatni raz w splitter bo dałem pierwszy od lewej biały kabelek do pinu 4 w RJ45 oraz drugi od lewej do pinu 5 w RJ45 a w sumie nie sprawdziłem odwrotnej opcji, czy to będzie miało jakieś znaczenie?

    Mogę to sprawdzić dopiero jutro, gdyż dziś już nie wywalczę nawet minuty odcięcia domu od internetu bo już od czwartku robię przymusowe przerwy na testy tego FRITZ!BOX'a i nic nie daje rady.

    Sprawdzę jeszcze tę opcję dla pewności ale także wydaje mi się, że coś nie halo z tym urządzeniem.

    Sprawdzałem podłączenie sieciowe od Sagemcoma do Fritz!Box'a kablem Ethernetowym pod LAN1 i niestety także Fritz nie potrafił nawiązać połączenia z Sagemcomem, więc chyba nie tylko modem VDSL jest uszkodzony...
  • Poziom 35  
    ADSL/VDSL to linia symetryczna, polaryzacja jest bez znaczenia.
  • Poziom 11  
    Dokładnie tak jest, ani w równoległym podłączeniu ani w odbiciu lustrzanym nie ma połączenia z Internetem. Niestety ale sprzęt okazał się niesprawny i w poniedziałek wraca do sprzedającego.

    Dla zainteresowanych napiszę tylko, że najnowszy model o oznaczeniu 7490 wchodzi do polskiej dystrybucji za około 2 tygodnie, więc ceny 7390 będą spadały bo znając trendy ludzie będą wymieniać sprzęt na najnowszy, wtedy się przyczaję i spróbuję zakupić jakiś 7390 :)

    Dziękuję wszystkim za pomoc a szczególne podziękowania należą się freetz_masterowi.

    Wątek zamykam bo problem został rozwiązany.
    Pozdrawiam.