Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco 440/e43 - traci moc aż do zatrzymania.

22 Lis 2013 21:00 3066 12
  • Poziom 8  
    Mam eurostara 440e43 ostatnio zrobił mi taki numer po przejechaniu 20 stu kilometrów zaczął szarpać na wysokich biegach i pełnym obciążeniu i tak słabł aż do pierwszego biegu. Nie pomogły filtry, przegląd instalacji paliwowej, wymiany paliwa, brak błędów.
    Pozornie wszystko ok (na postoju wkręca się normalnie ) ale cykl się powtarza... zimny 20 km i znowu zaczyna, co dziwne mam wrażenie że nasila się to na zjazdach w prawo albo wyjazdach z rond nagle się pogarsza ale powinno się poprawiać na prostej a tak nie jest trzeba zjechać wygasić i dać mu ze dwie godziny aż przestygnie i od nowa 20 km i znowu.
    Ręce opadają mnie i wszystkim mechanikom którzy coś próbują ale w tym tempie to przestoję do 2014 bo żaden się nie przyzna że niema zielonego pojęcia skąd taka przypadłość może ktoś przerabiał coś podobnego będę musiał go zwieźć bo na kołach marne szanse s.o.s.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Napewno masz problem z układem paliwowym.Najczęściej pada pompka pzy wstępnym filtrze paliwa.Ale w twoim przypadku sądząc po objawach, stawiam na przedmuchy do układu paliwowego w głowicy.Zrób taki test.Jak już ci zdechnie,podnieś kabinę i poluzuj odpowietrznik na głównym filtrze.Jeżeli będzie tryskać paliwo wraz z powietrzem,to jest to o czym wspomniałem.Test zrób na zgaszonym silniku,zaraz po wystąpieniu objawów.
  • Poziom 8  
    Obudowałem cały układ paliwowy na nowo zakułem przewody pompka nowa ,pompa rozebrana wymieniony uszczelniacz po sprawdzeniu na wolnych obrotach 2 bary na obrotach w jeździe 5 barów. Może się źle wyraziłem bo nie gaśnie po zatrzymaniu normalnie wchodzi na obroty jak by miał jechać , wystygnie jedzie następne 20 km. Gdyby się zapowietrzał to po wystygnięciu nie jechał by. Turbina pracuje normalnie bo podłączyłem zegar żeby ją widzieć (do 1,6 bara) Stoi w warsztacie więc może dzisiaj sprawdzę to o czym piszesz. Pozdrawiam
  • Specjalista - IVECO Trucks
    Jak mają kompa, niech sprawdzą ci temperaturę powietrza doładowania - boost presure na pracującym silniku i inne temp. paliwa ,płynu chłodzącego dla EDC. To jest cursor 10?
  • Poziom 8  
    Witam tak to kursor 10
    temperatura np. paliwa 45 stopni norma podobno do 70 reszty nie wiem jutro pod pytam bo dzisiaj miał porównywać wszystkie parametry pozatym bez zmian.
  • Poziom 22  
    Manometr na wężyku do kabiny i zobacz jakie jest ciśnienie paliwa na pompce wstępnej gdy samochód zaczyna słabnąć, pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Witam pisałem wcześniej bez względu na okoliczności ciśnienie paliwa w jeździe 5 barów.
  • Poziom 22  
    A co z odpowietrzeniem zbiornika paliwa ? czy aby na pewno jest wszystko ok ?
  • Poziom 8  
    Witam, jeździłem w różnych opcjach normalnie na zbiorniku , na bańce, zaślepiałem powrót bo myślałem że zawór powrotny szwankuje i zawsze to samo.
  • Specjalista - IVECO Trucks
    To może jeszcze-zbyt małe luzy zaworowe(regulacja tylko przez fachowca który zna te silniki)druga sprawa to zawór hamulca silnikowego,który może przepuszczać olej,a tym samym przymykać zawory.
  • Poziom 8  
    WITAM to może mieć sens bo na pożądnej drodze gdzie samochód się równo toczy pierwsze szarpania jak to teraz analizuję a może to siła sugestji i wspominałem o tym dla mechanika że jakby to nie była przerwa w zasilaniu a bardziej hamowanie silnikiem potem częściej i traci moc mniej więcej wiem jak to działa ale to nie wystarczy katalog części by się przydał ale skąd go wziąć podobno jelcze też chodzą na cursorach 10
  • Poziom 8  
    witam miną miesiąc a ja dalej stoję nikt nie ma pomysłów warsztaty się wycofały może jest jakiś czarodziej który jeździ po kraju.
    w między czasie przeryta została elektryka podmienione edc wymieniony pedał przyspieszacza sprawdzone zawory testy turbiny pozytywne test wtrysków pozytywny ciśnienie cylindrów pozytywne temperatury w normie (testy robione komputerem)
    jadąc na pełnym gazie odczyt wtrysków pokazuje 240 mg w momencie szarpania spada do 30 mg i 240 i tak się szarpie dlaczego zmniejsza dawkę paliwa od czego to zależ ? w tej chwili już nie przejeżdża 20 km zanim zacznie teraz może to robić po 1 km czyli jak by się pogarszało
  • Poziom 8  
    problem został zażegnany po pół roku piszę tylko dla informacji
    robił tak do puki się nie spaliła jedna z cewek wysprzęglika to ona się nagrzewała i robiła zakłucenia pracy silnika niesamowite wręcz ale tak było
    wymieniłem cewkę bo zaprzestał zrzucania biegów w dół ( w serwisie bosch za białą podlaską w stronę granicy warto podreptać tam bo jest świetny i uparty magik od skrzyń ) i było dobrze przez dwa tygodnie, objawy powróciły więc odciołem obwód tej cewki
    wolniej zmieniał biegi ale przy spokojnej jeździe to nie przeszkadzało
    źle wyregulowane sprzęgło było głównym sprawcą , sprzęgło zapięte ale czujnik wydział że nie do końca i sterownik podawał napięcie przez cały czas aż do zniszczenia cewki w moim przypadku
    nikt na to nie wpadł ani serwis ani magicy cudo twórcy
    pozdrawiam