Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec T25A2 - silne wibracje w zakresie niskich średnich obrotów

22 Lis 2013 21:35 4209 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich na forum.Dzisiaj nabyłem Władimirca z 1985 r.Wracając do domu,po przejechaniu ok.10 km. zauważyłem,że przy"nisko-średnich"obrotach(nie działa obrotomierz)ciągnik dostaje dość silnych wibracji.Drgań nie ma na obrotach wysokich i na biegu jałowym.Traktor nie dymi.Poprzedni właściciel twierdzi,że wymienił tłoki z pierścieniami(pokazywał stare tłoki).Ja sądzę,że wymienił bo silnik ma wyczuwalnie dobrą kompresję i moim zdaniem mało pali,przejechałem dość energicznie ok.45km.spalił 2,5 l.ON.Moje pytanie brzmi czy we Władimircu można odwrotnie założyć tłoki,lub z jakiego innego powodu mogą pojawiać się te wibracje.Mam też drugie pytanie czy w tani sposób można przerobić skrzynię biegów z jedno dźwigniowej na taką z oddzielnym rewersem.Liczby mth.nie podaję bo pewnie i tak jest nie prawdziwa.Dziękuje za wszystkie sugestie.
  • Poziom 29  
    Czy się da nie próbowałem, ale nie powinno się inaczej założyć tłoka bo ma on nie centryczną komorę zapłonu w którą trafia strumień z wtryskiwacza.
    Tak można przerobić skrzynię, a raczej jej starowanie bez większych problemów i kosztów.
    Są dwie opcje cenowe. Droższa kupienie nowej słupicy dźwigni lub tańsza przerobienie starej.
    Jest o tym temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2653554.html
  • Poziom 10  
    Można założyć we władku tłok odwrotnie, okazało się to teraz, gdy go remontowałem, a tak chodził kilkanaście lat i żadnych wibracji nie było, jeden był założony prawidłowo drugi zaś nie i wszystko było ok.
  • Poziom 9  
    Co w takim razie może powodować wibracje?Źle złożony rozrząd albo nadmierne luzy?
  • Poziom 16  
    Jeśli ktoś rozbierał rozrząd, to mógł przestawić wałek wyrównoważający, aczkolwiek ciężko się pomylić - są znaki (literki) na każdym kole. Może być jeszcze źle ustawiona lub uszkodzona pompa wtryskowa, zapieczona końcówka wtryskiwacza, co powoduje że zapłon jest nie w tym momencie co trzeba lub są różnice w dawce. Czy silnik równo pracuje (pomimo wibracji), czy nie słychać metalicznego dźwięku (spalanie stukowe), czy płynnie wchodzi na obroty? Można się jeszcze przyjrzeć sprzęgłu i kołu zamachowemu - miałem kiedyś przypadek poluzowanego koła, z tym, że wibracji większych nie było tylko takie głuche stukanie na wolnych obrotach.
  • Poziom 14  
    Witam,
    Wymiana tłoków w silniku d21 może mieć taki skutek jak się założy tłoki o innym nr katalogowym , są cztery rodzaje tłoków , do każdego jest wersja naprawcza po szlifie tulei.
    Ponadto jeżeli był wyjmowany wał korbowy to :
    -źle dokręcone koło zamachowe
    -źle ustawiony wał wyrównoważający.
  • Poziom 9  
    Na pewno są założone inne tłoki niż były poprzednie.Nie wiem co z nadwymiarem,ale nowe tłoki mają pierścień zgarniający umiejscowiony poniżej sworznia ,natomiast te,które mi pokazywał miały wszystkie pierścienie osadzone nad sworzniem.Czy to może być przyczyną wibracji?Co do pracy silnika to odczuwa się takie wrażenie jakby nie osiągał maksymalnych obrotów.Wrażenie jest takie jak gdyby był opóźniony zapłon ale to może być od tłumika.Nie mam czasu na razie go rozbebeszyć wtedy można by stwierdzić co go boli.
  • Poziom 29  
    Stare były na 4 pierścionki, a nowe mają ich 5. Nie ma znaczenia.
  • Poziom 13  
    Niech kolega sprawdzi czy nie odkręciła się przeciwwaga z wału korbowego (trzeba odkręcić miskę olejową) , miałem już kilka takich przypadków.Inne przyczyny wibracji to źle zamontowane koło zamachowe (obrócone o 180 stopni) , źle ustawiony wałek wyrównawczy ,Nie orginalne koło pasowe (bez przeciwwagi).Tłoki ich rodzaj i zamontowanie jako przyczynę wykluczam.

    .