Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c 330 stuka w silniku i się przegrzewa

kapec22 23 Lis 2013 19:33 5550 5
  • #1 23 Lis 2013 19:33
    kapec22
    Poziom 5  

    Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem na nowej uszczelce. Przez jakiś czas po tym zabiegu było ok, lecz później nadal co jakiś czas zbierało się ciśnienie w chłodnicy i się przegrzewał, ale jakoś przemęczyłem sezon. Dodatkowo po założeniu głowicy z regeneracji lał się płyn z pod wtryskiwacza. Teraz znów zabrałem się za remont. Oddałem głowice tam gdzie regenerowali do sprawdzenia w sprawie tego wycieku z pod wtryskiwacza ( podejrzewałem pęknięcie) sprawdzili szczelność głowicy po ciśnieniem 6 atmosfer i gwarantują że głowica jest 100% szczelna. Także nie mam pojęcia skąd mógł brać się wyciek płynu z gniazda.

    Dodatkowo mam stuki w silniku od dłuższego czasu ( nie pamiętam dokładnie od kiedy ) Sprawdzałem rozrząd, wszystko ok, sworznie na tłokach bez luzów, wał bez luzów panewki wszystko ok ( ciśnienie na zimnym 0.5MPA) Przy czyszczeniu głowicy z uszczelki zauważyłem lekki ślad od tłoka tak jak by lekko w nią uderzał ( wcześniej była planowana więc ślad nowy ) Podejrzewam więc że to może powodować stuk gdyż mierzyłem tłoki ile wystają, okazuje się że wystają około 0.50-0.70 mm powyżej tulei. Nie wiem czy to nie jest czasem za dużo. Złożyłem wszystko bo nic nie znalazłem (po za tym śladem na głowicy) dałem nową uszczelkę pod głowice dokręcałem kluczem dynamometrycznym z siła 230nm. Po krótkiej przejażdżce od razu zagotowało wodę i zebrało się ciśnienie w chłodnicy a stuka dalej jak stukał.

    Chłodnica jest nowa, pompa wody nowa, termostat nowy ( sprawny otwiera się w garczku )

    Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia za co się teraz zabrać

    tutaj filmik z pracy słychać jak stuka
    http://www.youtube.com/watch?v=0tDtKwW4Ibs

    tutaj fotka śladu na głowicy
    http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/17/jwnl.jpg

    Na tłokach nie zauważyłem śladów uderzania.

    1 5
  • #2 23 Lis 2013 20:12
    kryzđ
    Poziom 14  

    Witam,
    Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika,
    co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok .
    Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min.
    Można w ten sposób dokładnie określić przecieki , szczególnie jeżeli do wody dodany jest barwnik .

    1
  • #3 23 Lis 2013 20:22
    mtracz
    Poziom 29  

    Maniek tłoki wystają ponad głowicę, a Ty składasz licząc, że nie będzie stukał? Ślad jest na głowicy więc cudów nie ma tłok w nią wali cóż innego.
    Wiesz ile wystają ponad tuleję wiec je wyjmuj i staczaj.

    0
  • #4 23 Lis 2013 20:55
    kapec22
    Poziom 5  

    Napisz mi w jaki sposób mam podłączyć układ do sieci żeby sprawdzić. Czy przy nieszczelność mógł by się zapowietrzać? Wydaje mi się że wszystko jest szczelne po za wyciekiem z pod wtryskiwacza. Nie wiem jednak czy cieknie teraz po złożeniu bo na razie nie zauważyłem. Ale skoro sprawdzali takim dużym ciśnieniem to głowica powinna być szczelna, a żadnych innych wycieków nie ma.

    Jeśli chodzi o staczanie tłoków to wystarczy samą płaszczyznę czy otwory na zawory również?
    O co chodzi ze spalaniem detonacyjnym?
    Tłok nie powinien wystawać po za płaszczyznę bloku czy tulei?

    0
  • #5 03 Gru 2013 22:13
    kryzđ
    Poziom 14  

    Witam,
    Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale sprawy zawodowe...
    Więc tak, zaślepiamy korek wlewu chłodnicy tak żeby woda nie mogła sie wydostać (układ zalany wodą pod korek, a pod kranik w bloku podłączmy np. sprężarkę z ustawionym ciśnieniem ok 3 bary , może być pompka samochodowa z manometrem , lub podłączmy pod siec wodociągową przewodem z manometrem , powoli dopuszczamy wodę do wymaganego cisnienia , w sieci ciśnienie jest wyższe niż potrzebujemy tj. okł 4 bar

    0
  • #6 04 Gru 2013 20:55
    marcin 45
    Poziom 1  

    wez sprawdz wtryskiwacze bo one jak sie zapieka to tez klepia

    0