Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124L 400 km 1998r Wysokie Splanie

wiercio87 23 Nov 2013 19:55 2976 9
  • #1
    wiercio87
    Level 10  
    Witam mam problem ze scania Pali dość sporo 36 litrów i kopci przy zmianie na bieg wyżej, jak turbo wskoczy na swoje obroty to auto przestaje kopcić, wcześniej auto paliło od 29 do 31 litrów stałe trasy nie ma możliwości żeby kierman ściągał. Dodam że robione były luzy zaworów (nic nie pomogło).
    Zmierzyłem czujnik ciśnienia doładowania pokazało 1.4 kohm czy ma dobre parametry ??
    Wtryski ok nowe wyregulowane. Filtry we wrześniu wymieniane ?? co by ktoś doradził ??
    Scania 124L 400 KM
    Rok 1998r
    Zwykła Pompa
  • #2
    slipkn0t
    Level 11  
    Filtry paliwa i powietrza wymienione? Bo od tego bym zaczął, ew. nieszczelność w układzie zasilającym paliwo.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Intercooler nie jest pęknięty??
  • #4
    wiercio87
    Level 10  
    Filtry nowe wszystkie. Wczoraj został ponownie wymieniony filtr powietrza na oryginał. Od serwisu Scanii dowiedziałem się że jest uczulona na filtr powietrza. Intercooler był sprawdzony manometrem nie powiem jakie wartości ale mechanik powiedział że jest w porządku.
  • #5
    wiercio87
    Level 10  
    kody błedów edc 2:2 i znalazłem jeszcze że kolektor wydechowy nie jest zbyt szczelny.
  • #6
    ucho1213
    Level 8  
    Jak kopci to prawdopodobnie bierze olej ... silnik za mocno wyczerpany.
  • #7
    andrzej35
    Level 12  
    Jeśli dobrze odczytałeś to kod 22 oznacza że są sprzeczne sygnały ze styków na pedale hamulca,sprawdź styki kostkę połaczeniowa ,przewody
  • #8
    wiercio87
    Level 10  
    Na 30 tys km dolałem 2.5 litra oleju ......
  • #9
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Należałoby sprawdzić czy pompa się nie kończy. W SD2 jest taka możliwość sprawdzenia wysuwu listwy (RW) na LL(Leerlauf), początek tłoczenia czy jest prawidłowo ustawiony, oraz sprawdzenie kompresji. Pracy jest trochę.
    Na łączniku turbiny z kolektorem jest oring? Tłumik jest sprawny? Zdarzają się przypadki "zapadania" się przegród w nieoryginalnych tlumikach. Często przeoczane sa zawsze najprostsze rzeczy.
  • #10
    wiercio87
    Level 10  
    kolego serwis_gh podpowiedz jak sprawdzić wydech??