Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1,6 RTe 97rok K7M sonada lambda.

22 Mar 2005 11:46 3736 11
  • Level 13  
    W renówce mam trzy przewodową sondę lambda (2 białe i czarny). Przymierzam się do jej wymiany. Chcę Was poprosić o rady ,sugestie jaką sondę powinienem założyć. Proszę o podpowiedź jaka (sprawdzona wg Was) będzie najlepsza, chodzi mi tu o producenta i ewentualne n-ry katologowe.A może jakieś namiary w sieci na sklep z rozsądnymi cenami.

    Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.Pozdrawiam.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 25  
    Znam kilku mechanikow, chwala sondy Boscha, ale osobiscie nie mam za duzo do powiedzenia na ten temat. Ja zawsze kupowalem oryginaly takie jakie byly w aucie po wyjechaniu z salonu.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 17  
    Cena orginalnej nie wiele się różni od Boscha

    pozdrawiam
  • Level 25  
    Cena nie tylko sie nie rozni, ale i nie ma znaczenia bo kolega pytal sie o jakosc.

    Dodano po 22 [sekundy]:

    JariP napisz jeszcze czy masz zalozony gaz.
  • Level 13  
    kordel wrote:
    Cena nie tylko się nie rozni, ale i nie ma znaczenia bo kolega pytal się o jakosc.

    Dodano po 22 [sekundy]:

    JariP napisz jeszcze czy masz zalozony gaz.

    Nie silnik nie jest zagazowany.
    Pozdrawiam.
  • Level 13  
    JariP wrote:
    kordel wrote:
    Cena nie tylko się nie rozni, ale i nie ma znaczenia bo kolega pytal się o jakosc.

    Dodano po 22 [sekundy]:

    JariP napisz jeszcze czy masz zalozony gaz.

    Nie silnik nie jest zagazowany.
    Pozdrawiam.

    Czy na prawdę nie ma nikogo kto mógłby udzelić mi jakiejś konkretnej odpowiedzi.
    :?:
    Pozdrawiam.
  • Level 17  
    opis z www.16V.pl

    "Ze względu na budowę elementu pomiarowego rozróżniamy dwa rodzaje sondy lambda.

    Sonda lambda z elementem pomiarowym z dwutlenku cyrkonu.
    Zewnętrzna strona elementu z dwutlenku cyrkonu ma bezpośedni kontakt ze spalinami. Strona wewnętrzna ma kontakt z powietrzem atmosferycznym. Obydwie strony pokryte są cieńką warstwa platyny, która spełnia rolę elektrody. Jony tlenu przechodząc przez element pomiarowy sondy lambda pozostawiają na elektrodach ładunek elektryczny. Od temperatury 300 stopni C dwutlenek cyrkonu staje się dla jonów tlenu przewodnikiem, w wyniku czego przy różnej koncentracji jonów po obu stronach elenentu pomiarowego sondy lambda powstaje napięcie, na podstawie którego sterownik silnika określa skład mieszanki..

    Sonda lambda z elenentem pomiarowym z dwutlenku tytanu.
    Element pomiarowy z dwutlenku tytanu nie wytwarza napięcia jak element z dwutlenku cyrkonu. Jako wartość pomiarową wykorzystuje się zmianę oporności elementu pomiarowego w zależności od koncentracji tlenu w spalinach. Do elementu pomiarowego doprowadzone jest napięcie odniesienia, a wartością pomiarową są spadki napięcia w wyniku zmiany oporności elementu pommiarowego sondy lambda zależne od składu spalin.

    Sondy z różnymi elementami pomiarowymi nie mogą być stosowane zamiennie !!! "

    W tym samochodzie jet pierwszy opisany rodzaj sondy. Różnica w cenie zapewne bierze się z jakości.Pewnie te tańsze będą miały krótszy żywot. U siebie zastosowałem sondę uniwersalną, wskazania są ok. Napięcia zmieniają się w podanym przez serwis zakresie. Moim zdaniem nie ma przeciwskazań do zamontowania sondy uniwersalnej. Napisz tylko dlaczego przymierzasz się do wymiany - zawsze w prosty sposób można sprawdzić czy sonda jest ok. Wystarczy woltomierz i wiesz wszystko.
  • Level 25  
    Pozostaw oryginal i bedzie ok.
  • Level 13  
    Mariogr wrote:
    opis z www.16V.pl

    "Ze względu na budowę elementu pomiarowego rozróżniamy dwa rodzaje sondy lambda.

    Sonda lambda z elementem pomiarowym z dwutlenku cyrkonu.
    Zewnętrzna strona elementu z dwutlenku cyrkonu ma bezpośedni kontakt ze spalinami. Strona wewnętrzna ma kontakt z powietrzem atmosferycznym. Obydwie strony pokryte są cieńką warstwa platyny, która spełnia rolę elektrody. Jony tlenu przechodząc przez element pomiarowy sondy lambda pozostawiają na elektrodach ładunek elektryczny. Od temperatury 300 stopni C dwutlenek cyrkonu staje się dla jonów tlenu przewodnikiem, w wyniku czego przy różnej koncentracji jonów po obu stronach elenentu pomiarowego sondy lambda powstaje napięcie, na podstawie którego sterownik silnika określa skład mieszanki..

    Sonda lambda z elenentem pomiarowym z dwutlenku tytanu.
    Element pomiarowy z dwutlenku tytanu nie wytwarza napięcia jak element z dwutlenku cyrkonu. Jako wartość pomiarową wykorzystuje się zmianę oporności elementu pomiarowego w zależności od koncentracji tlenu w spalinach. Do elementu pomiarowego doprowadzone jest napięcie odniesienia, a wartością pomiarową są spadki napięcia w wyniku zmiany oporności elementu pommiarowego sondy lambda zależne od składu spalin.

    Sondy z różnymi elementami pomiarowymi nie mogą być stosowane zamiennie !!! "

    W tym samochodzie jet pierwszy opisany rodzaj sondy. Różnica w cenie zapewne bierze się z jakości.Pewnie te tańsze będą miały krótszy żywot. U siebie zastosowałem sondę uniwersalną, wskazania są ok. Napięcia zmieniają się w podanym przez serwis zakresie. Moim zdaniem nie ma przeciwskazań do zamontowania sondy uniwersalnej. Napisz tylko dlaczego przymierzasz się do wymiany - zawsze w prosty sposób można sprawdzić czy sonda jest ok. Wystarczy woltomierz i wiesz wszystko.

    Wymieniam katalizator (padł mi jakiś czas temu), silniczek auta od tego czasu nie pracuje jak się należy. Samochód jest jakby "przymulony". Wysłałem ten post dlatego ,żeby dowiedzić się jakiej sondy użyć w przypadku gdyby podczas usuwania starej (oryginalnej) poszło coś nie tak.
    Autko ma 130tyś.km przebiegu. Sonda jest jeszcze nie wymieniana i chcę być poprostu przygotowany na ewentualność jej wymiany. Ponadto zauważyłem większe spalanie benzyny (choć innych objawów "pospolitych" dla padniętej sondy nie zauważyłem). Tak na marginesie , to gdzie powinienem wpiąć woltomierz ,żeby sprawdzić zakres napięcia w jakim pracuje sonda?. Jeśli wymieniłeś swoją , to czy mogłbyś mi podać producenta i jeśli to możliwe jej numer?. Dziękuje za zainteresowanie, rady i sugestie.
    Pozdrawiam!

  • Level 17  
    Przyznam, że ciekawe to , co przeczytałem. A , czy panowie udzialający rady wiedzą, że prócz tego jak działa sonda ważne jest najbardziej, jaki przebieg sygnału daje i jakie są ekstrema dla tych sygnałów. Podobnie ważna jest podstawa czasu sygnału między lojenymi pikami. Tadzę, więc zakup bardzo orygunalnej sondy i dokładnie takiej samej. Pozdrawiam.
  • Level 12  
    Sond Bosch ma nr 0.258.003.077
    A sonda uniwersalna z Bosch-a ma nr 0.258.986.502 jest bez oryginalnej wtyczki, nalerzy przełożyć wtyczke ze starej sondy i złączyć takimi zaciskami dołączonymi w zestawie.
  • Level 17  
    cd. tematu : http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0.html

    Ceramika z dwutlenku cyrkonu posiada właściwość przewodnictwa jonów tlenu od temperatury ok. 300°C, przy różnicy stężeń tlenu pomiędzy elektrodą zewnętrzną a wewnętrzną powstaje napięcie elektryczne o maks. wartości 1 V, które odprowadzane jest przyłączem kablowym.
    Powstałe na elektrodzie zewnętrznej stężenie tlenu w dużym stopniu zależy od proporcji paliwa i tlenu w mieszance oraz od reakcji chemicznej na powierzchni elektrod. Dzięki temu stężenie tlenu decyduje w zakresie lambda (l) o przepływie napięcia w sondzie.

    Moja sonda była czteroprzewodowa więc nr kat. do niczego się nie przyda. A co do oryginalnych sond, prawie wszystkie sklepy proponują dokładnie to samo co można dostać na Allegro tylko w innych cenach. Po wymianie sondy nie zauważyłem zmian na gorsze, więc po co przepłacać ? Dla zasady ?