Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamiana fabrycznego radia Seat Altea na radio 1 Din z obsługą zestawu Parrota

23 Lis 2013 22:42 5553 5
  • Poziom 7  
    Witam Koleżanki i Koledzy,

    zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie.
    Mam Seata Altea 2009 – przejściówkę z nowymi zegarami i radiem Seat Ultra Low SE BVX.
    Niestety radio zaczyna szwankować: dyskoteka na wyświetlaczu (miga) i wariujące kanały, które grają jak chcą (tylko lewa strona z przodu + tył, później tylko prawa strona, teraz przód + prawy tył).

    W samochodzie jest zestaw głośnomówiący Parrot Mki 9100 sprzężony z Parrot Unika (możliwość sterowania zestawem z poziomu kierownicy / wszystkie funkcje) – całość podłączona pod wspomniane wyżej radio Seat Ultra Low SE BVX.

    Chciałabym zastąpić beznadziejne radio firmowe (wstyd dla grupy VW za takiego gniota!) jakimś innym radiem (1 din).

    Mam następujące oczekiwania względem nowego radia:
    1. Możliwość sterowania nim z poziomu kierownicy.
    2. Współpraca z zestawem Parrota Mki 9100 + Unika (z uwagi na głosowe wybieranie numerów, które jest bardzo wygodne i dobrze działa).
    3. Dobry odbiornik radiowy FM (trójka) + USB, CD (MP3).
    4. Przyzwoita jakość dźwięku.

    Czy Alpine CDA-137BTi, to dobry wybór? Czy jest możliwość podłączenia zestawu głośnomówiącego (tak jak to było dotychczas) pod dowolne radio nie fabryczne?

    Czy kupując, np. Alpine CDA-137BTi będę mogła podłączyć go pod wspomniany wyżej zestaw Parrota, zachowując jego pełną funkcjonalność?

    Co muszę kupić, by móc zainstalować nowe radio w miejsce fabrycznego dziadostwa, chcąc osiągnąć założone cele (np. wspomniany Alpine)?

    - adapter sterowania z kierownicy (? jeśli potrzebny, to jaki?),
    - ramka montażowa (? jaka pod radio 1 din, jak to dobrać?),
    - maskownica (? jaka pod radio 1 din, jak to dobrać?),
    - inne elementy montażowe, których nie wymieniłam (? jeśli potrzebne, to jakie?).

    Proszę o jakieś sugestie, jeśli wspomniane radio Alpine nie jest dobrym wyborem!

    Z góry dziękuję za pomoc,

    Pozdrawiam :|
    Justyna
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    System Parrot nie wykorzystuje radia. On je tylko blokuje na czas rozmowy i wykorzystuje głośniki auta. Nie ma więc problemu z podłączeniem każdego innego radia z kostką ISO (nawet nie, jak się złącza przerobi). Tak więc sterowanie z kierownicy ci pozostanie. Najprawdopodobniej nie będzie sterowania nowego radia z kierownicy (chyba, że ma możliwość spięcia bezpośrednio lub przez specjalny interfejs).
    Na pewno będziesz potrzebował maskownicę pod nowe radio. Jeśli dostępny, to interfejs do sterowania z kierownicy. Ramka montażowa, czyli półkieszeń jest na wyposażeniu radia. Możliwa konieczność zakupienia drobnicy w postaci przejściówki antenowej.
  • Poziom 12  
    po pierwsze kupując to radyjko nie potrzebujesz juz parrota, gdyż radio jest wyposażone w zestaw hands free wiec nie bedzie problemu, po drugie zmieniając oryginalne radio w Altei musisz obowiazkowo kupić przedni panel zakrywajacy dziure po starym radiu, nieodłącznym elementem bedzie adapter aby można było korzystac z przełączników na kierownicy, to już musisz sam znaleźć dla swojego modelu auta i radiaramka montażowajest wraz z radiem w zestawie, sam mam alte i polecam zainstalować radio w górnej części otwory, gdyż elektronika bedzie sie nagrzewacw wolnym otworze bedzie miejsce na rękawiczki.
  • Poziom 10  
    I jak przebiegła wymiana?Bo ja jestem właśnie przed wymianą tyle że w Toledo III, ale identyczne wszystko, i zwykłe radio było (nawet beż mp3 i auxa) takie gnioty ;/ już raz było naprawiane ale przyszła pora na wymianę.Już upatrzyłem ramkę na 1din i separator tylko się zastanawiam czy nie będzie jakiś innych niespodzianek po drodze.
  • Poziom 7  
    pestka772 napisał:
    I jak przebiegła wymiana?


    Witam,

    trochę się martwiłam, że radio fabryczne padło, bo... było gwarantem tego, że wszystko będzie dobrze współgrać!

    Ostatecznie zdecydowałam się na radio Alpine CDE-175R. Za każdym razem gdy mam przyjemność słuchać radia w samochodzie (bez względu na źródło) cieszę się, że to dziadostwo, tj. Seat Ultra Low SE BVX odmówiło posłuszeństwa.

    Dźwięk zadziwia. Każdy utwór brzmi zdecydowanie lepiej.

    Wady:
    - nie jestem pewna, czy radio fabryczne (UKF - Trójka) nie było mniej czułe na zakłócenia. Nie wiem jak to opisać... "Trójka" odbiera normalnie ale sprawia wrażenie, że sygnał nadawania nie jest najmocniejszy!
    - muszę pogodzić się z tym, że z koła kierownicy steruję radiem. Zestaw Parrot Mki 9100 sprzężony z Parrot Unika steruję oryginalnym pilotem Parrot'a a nie z koła kierownicy.

    Czy jestem zadowolona z wyboru? Tak! Czy drugi raz wybrałabym podobnie? Tak! Zdecydowanie tak!

    :D

    Przepraszam za formę odpowiedzi ale przeczołgał mnie ten dzisiejszy dzień.

    Pozdrawiam,
    Justyna
  • Poziom 10  
    A jak załatwiłaś sprawe kostki ?Bo ta oryginalna jest taka śmieszna :P jest jakaś gotowa przejściówka , czy może na krótko zwykłą ISO podłączyłaś?A co do odbioru może wina separatora.Ja póki co będę montował zwykłe radio Sony, starszy prosty model tak na szybko bo nie długo wyjazd na urlop itp a z czasem coś lepszego (na 100% ten prosty model będzie lepszy niż fabryczny klocek:P).
    Pozdrawiam ;)

    Jednak spotkał mnie psikus z kostką nie było problemu, wystarczyło kupić ISO zaprasować końcówki i poupinać w oryginalną, psikus zaczął się z zasilaniem :/ niestety jest CAN i fabryczne radio jest sterowane komputerem, więc sensowne podłączenie typowe dla grupy VAG nie wchodzi w grę (podciągnąłem dodatkowe zasilanie ale niestety tylko po zapłonie więc lipka nie tak jak w starszej generacji Octavia 1,Toledo 2, Golf 4 że po pierwszej pozycji kluczyka działają akcesoria w tym radio.Więc radio zostało na sztywno podłączone i trzeba ręcznie włączać i wyłączać ale myślę że warto ;)