Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thalia 1.4 - Po odpaleniu i dodaniu gazu gaśnie i brak iskry

radek01105 24 Lis 2013 00:19 1332 4
  • #1 24 Lis 2013 00:19
    radek01105
    Poziom 8  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Renualt Thalie 1.4 V8 75KM benzyna i mam problem. Wymieniana była uszczelka pod głowicą i wszystko było cacy przez tydzień. Dziś niestety coś jest nie tak. Auto na zimnym silniku odpaliło normalnie i po dodaniu gazu momentalnie zgasło. Myślałem że się zalało czy coś ale juz go nie odpaliłem. Sprawdziłem czy świece są mokre (czy zalewa) lecz niestety suche jak trzeba. Dodatkowo zauważyłem że brakuje iskry.

    Dodam że auto jak nie chciało odpalić to na drugi dzień (po ok 20h) odpaliło, pochodziło chwile dodałem gazu raz i noramlnie lecz jak już drugi raz dodałem gaz to zgasł i już nie mogł odpalić.

    Wyczytałem na forum że może być to wina czujnika na głowicy . Ma ktoś może jakieś zdjęcie gdzie on się znajduje ? Czy może macie jakieś sugestie co jeszcze może być nie tak?

    0 4
  • Pomocny post
    #2 24 Lis 2013 01:09
    lukasz13ns
    Poziom 9  

    1.4 nie ma czujnika na pokrywie.
    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności pompa paliwa jakie ciśnienie daje, cewka zespolona i czujnik położenia wału.
    Podpinałeś auto pod Clipa czy nie wyszły jakieś błędy

    0
  • #3 24 Lis 2013 01:22
    radek01105
    Poziom 8  

    Auto nie było podpinane pod CLIPa niestety.

    Mówisz ze nie ma czujnika to ten użytkownik tutaj o czym mowi ? Być może źle napisałem ale on mówi o masie na głowicy. Link https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ak+iskra&sid=db9da3d1aa3323723ec1d3c049cf3662

    Dziwi mnie to że auto po dłuższym postoju normalnie odpala i równo pracuje a po dodaniu gazu gaśnie i nie można odpalić.

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Lis 2013 01:43
    lukasz13ns
    Poziom 9  

    Albo silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa albo gubi zapłony pod obciążeniem albo brakuje mu powietrza.

    to nie czujnik tylko kondensator który jest przykręcany do pokrywy zaworów taki czarny idzie do niego jeden przewód.

    Możesz również sprawdzić masę na silnik tak jak w tym temacie.
    kiedyś w clio miałem podobny przypadek z taki samy silnikiem, auto odpalało bez problemu czy było zimne czy cieple, i jeździło ale po kilku metrach przejechanych gasło zwłaszcza jak dodawało się gazu, brak błędów, pompa ok cewka ok już zacząłem podmieniać różne rzeczy cewkę przepustnice czujnik wału i nic.
    po 4 godzinnej walce w pracy doszłem do tego ze mimo tego ze przewód masowy był cały po wymianie na nowy usterka ustąpiła całkowicie

    tak na odległości to wróżenie z fusów co może nie domagać w twoim samochodzie, możemy tylko ci podpowiedzieć i na kierować co i jak sprawdzić.

    0
  • #5 25 Lis 2013 18:39
    radek01105
    Poziom 8  

    To jeśli możecie powiedzcie mi co i jak mam sprawdzić żeby wiedzieć co może być przyczyną.

    Tak jak mówię auto jeszcze jakiś czas po wymianie uszczelki jeździło, padło po ok tygodniu.

    0