Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ?

czerwienny 24 Lis 2013 13:31 3183 8
  • #1 24 Lis 2013 13:31
    czerwienny
    Poziom 11  

    Witam kolegów.
    Kilka miesiecy temu dostalem na serwis niewlaczajacego sie laptopa HP Pavilion DV7.
    Po podgrzaniu mostka laptop ruszyl. Zamowilem wiec w diolucie nowy DC +11.
    Wpalilem,potestowalem laptopa kilka dni po czym oddalem klientowi.
    U klienta laptop pohulał zaledwie 2 tygodnie. Jako,ze wlasciciel mieszka w Danii,to dopiero teraz otrzymalem komputer na reklamacje.
    Postawilem uklad ponownie,ale laptop nadal nie zyje.
    Po obejrzeniu powierzchni rdzenia pod lupą okazalo sie,ze rozni sie on od ukladu,ktory siedzial na tej plycie fabrycznie. Widac drobne rysy przebiegajace przez rdzen pod pewnym kątem.
    Wygrawerowana czcionka rozni sie od "oryginalu",ale to o niczym nie swiadczy.
    Proszę o opinie na ten temat,bo zastanawiam sie czy nie wszcząć procedury reklamacyjnej i ew. nie zmienic dostawcy.
    Zaznaczam,ze widoczny na zdjeciach uklad DC +09 pochodzi z innej plyty (obecnie nie wiem,gdzie zasialem stary uklad z tego HP)...oryginalny wpalony przez fabryke byl DC +08.
    Ponizej zamieszczam zdjecia...na poczatku uklad montowany fabrycznie na plyte (dla porownania).
    Obecnie mam na serwisie Asusa K50AF z takim samym (uszkodzonym) mostkiem,takze wpale ten zakupiony w diolucie,zdjecty z plyty HP,by upewnic sie,ze to uklad,a nie plyta posiada usterke.
    pzdr


    215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ? 215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ? 215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ? 215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ? 215-0674034 - Układ bga 215-0674034 - czy to przypadkiem nie szlif ?

    0 8
  • #2 24 Lis 2013 13:53
    Grzegorz740
    Poziom 30  

    Witam.

    Po obejrzeniu zdjęć układy różnią się. Moim zdaniem pewnie trafiłeś na podróbkę. I przez to laptop trafił do ciebie . Różni się logo i numery. Powinny być chyba takie same , skoro układ miał być taki sam. Powierzchnia jest porysowana , ale nie wydaje mi się aby to był szlif. Może gdzieś w transporcie się porysowały.

    Według mnie to powinieneś wnieść reklamację i zmienić dostawcę.

    Tak mnie się wydaje. Może inni będą mieli inne zdanie.

    0
  • #3 24 Lis 2013 14:58
    czerwienny
    Poziom 11  

    Uklady BGA są transportowane w blistrach i nie ma opcji,zeby rdzen sie porysowal w trakcie transportu.
    Rysy widoczne na rdzeniu "nowego" ukladu nie sa przypadkowymi rysami.
    Uklad nie jest calkowicie gładki (lustrzany) i ma regularne linie (rysy),ktore mogly powstac tylko i wylacznie podczas slifowania rdzenia.
    Chciałbym,zeby wypowiedzieli sie ludzie majacy wieksze doświadczenie z podróbkami nowych ukladow bga.
    Wcześniej nie zwracalem uwagi,ale wydaje mi sie,ze rdzen nie powinien wygladać,jak bateria łazienkowa,tzw szczotkowana.
    pzdr

    0
  • #4 24 Lis 2013 16:13
    grubas
    Poziom 40  

    Ja zamawiam tutaj układy Link i nigdy nie było z nimi problemu.

    0
  • #5 24 Lis 2013 18:49
    2340928
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 24 Lis 2013 20:15
    adeq4
    Poziom 30  

    Po takim czasie ciężko już udowodnić firmie, że to akurat od nich układ, tym bardziej, że dają na nie gwarancję chyba miesiąca. Ogólnie z diolutem nie miałem nigdy żadnych poważnych problemów, a tym bardziej nie trafił mi się żaden szlif od nich.

    Na narożnikach nie widać pozostałości po kleju, układ jest cały w topniku wysmarowany.

    1
  • #7 24 Lis 2013 23:00
    czerwienny
    Poziom 11  

    Chlopaki,czytajcie ze zrozumieniem (pierwszy post).
    Na ukladzie sa drobne pozostalosci kleju termoutwardzalnego,bo po zakupie i wpaleniu takowym go zabezpieczylem.
    W kwestii przegrzania,to oba uklady byly grzane dwa razy...kolor pcb jest taki,jaki byl od poczatku...
    10 Minut przed zalozeniem tematu wylutowalem uklad z plyty,zdjalem na szybko wieksza czesc kleju i z grubsza wymylem z topnika...z grubsza...bo nie mialem czasu,a pelne czyszczenie robie po zdjeciu starych kulek i postawieniu nowych.
    W gwoli informacji; Po skonczonej pracy,czyli przed zlozeniem kompa myje wszystko...plyta,jak i uklady maja wygladac,jak nowe...bez zaschnietego topnika.
    A temat dotyczy samego rdzenia,a nie oceny stanu ukladu,ktory byl wczesniej wpalony na plyte i po tym,jak wrocil zostal ponownie podgrzany w celu ustalenia,czy kule nie puscily (reflow).
    Skupmy sie na samej powierzchni rdzenia,ktora wedlug mnie nie jest idealna...
    Tak sie zastanawiam i ciesze sie,ze nie zamiescilem zdjec ukladu z drugiej strony,bo jeszcze nie zdjalem starych kulek i zaraz ktos by napisal,ze uklad jest na 100% uzywany,bo kilka kulek jest posklejanych...
    Pracuje na stacji Achi SC PRO,profile do olowiu i bezolowiu ustawione na podstawie informacji znalezionych w internecie...teoretycznie,bo doswiadczenie dawno temu zweryfikowalo ustawienia maszyny...obecnie mam wprowadzone swoje profile grzania,ktore i tak modyfikuje w zaleznosci od typu plyty,z jaka pracuje. Dbam takze o czas stygniecia.
    Prosze o powazne podejscie do tematu i nie zbaczanie z niego.
    pzdr

    0
  • #8 24 Lis 2013 23:51
    nanab
    Poziom 27  

    Wygląda na szlif, jednak z drugiej strony też ostatnio trafiłem na podobny układ... na fabrycznej płycie. Też miał charakterystyczny jakby szlif pod kątem, jednak od innych szlifów różnił się tym, że był dużo drobniejszy i patrząc pod kątem dalej było widać charakterystyczną błękitną poświatę. Font jakim są robione napisy różni się w zależności od fabryki.

    0
  • #9 25 Lis 2013 01:36
    czerwienny
    Poziom 11  

    Dziekuje za odpowiedz scisle dotyczącą tematu :]
    Zawsze przy czyszczeniu rdzeni,przed polozeniem pasty termoprzewodzacej,albo termopada zwraca sie uwage na odbicie oswietlenia stanowiska...i czlowiek chcąc/niechcąc widzi fakture powierzchni rdzenia...a ten wyjątkowo odbiega od normy...plus to.,ze uklad wysypal sie po 3 tygodniach pracy...
    Dowiedzenie prawdy da mi kolejne doswiadczenie...albo bede swiadomy,ze uklady z takim szlifem rdzenia wychodzily jako nowe i pozostane przy dotychczasowym dostawcy ( mialem dzisiaj wpalic ten uklad na plyte Asusa K50AF,ale musialem posmigac po klientach,a obecnie wprowadzam sie w stan niewazkosci...z kumplami,ktorzy mnie odwiedzili z browarkami)...albo bede pewny,ze zakupilem uklad,ktory byl podgrzany,zeszlifowany,na ktorym wygrawerowano nowe dane i ktory kupilem,jako nowy DC +11.
    PS. Wspomnialem,ze "czcionka" o niczym nie swiadczy,ale dzieki za potwierdzenie.

    0