Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT LEON 1.8 turbo,silnikAUQ - Spadek mocy, drganie samochodu.

24 Lis 2013 15:34 1707 5
  • Poziom 14  
    Jadąc dzisiaj samochodem po zatrzymaniu się na światłach i ponownym ruszeniu poczułem nagły spadek mocy i drgania całego samochodu. Silnik zaczął głośniej chodzić i palić jakby nie na wszystkie cylindry. Z trudem dojechałem do domu i przy odpalonym silniku wyjmowałem kolejne cewki. Przy wyjęciu drugiej i czwartej nie było różnicy w pracy silnika czyli stwierdziłem, że silnik nie pali na dwa cylindry. Wymiana świec nic nie pomogła. W czym może tkwić problem ?
  • Moderator Samochody
    Zamień cewki z innych cylindrów, jeśli nie pracujące cylindry zaczną pracować, cewki do wymiany, jeśli nie pomiar kompresji trzeba będzie zrobić, sprawdzić instalacje, moduł sterowania cewkami na filtrze powietrza, jeśli taki występuje, w skrajnych przypadkach widywałem uszkodzone sterowniki, no i przede wszystkim diagnostyka komputerowa.
  • Poziom 14  
    Zrobię tak jak napisałeś, tylko jeszcze zauważyłem, że w czasie gdy się pojawiła ta usterka zaczęło coś stukać w silniku, a gdy wciskam sprzęgło stuki ustają. Myślę, że może być to łożysko w sprzęgle. Czy ma to jakikolwiek związek z opisywanym problemem, że te dwie usterki pojawiły się na raz czy jedna jest następstwem drugiej ?
  • Moderator Samochody
    Łożysko (oporowe) sprzęgła nie stuka, co najwyżej rzęzi albo szumi.
  • Poziom 14  
    W każdym razie, gdy silnik jest odpalony to coś pod maską stuka a jak wcisnę pedał sprzęgła to stukania nie słychać..
  • Poziom 14  
    Do wymiany były dwie cewki na pierwszym i trzecim cylindrze. Po wymianie auto hula aż miło ;) Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Temat do zamknięcia.