Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206, 1.4 HDi - Strzelający pasek alternatora

spidi347 24 Lis 2013 19:30 10593 21
  • #1 24 Lis 2013 19:30
    spidi347
    Poziom 11  

    Witam,
    Wcześniej opisywałem problem że miałem problem z piszczeniem paska osprzętu w wilgotne lub zimne poranki, łapało wręcz hamowało silnik, światła przygasały pasek piszczał. W ostatnich dniach potrafił nawet strzelać ( tak jak zamieszczam na filmie poniżej). Zatarta było sprzęgło na rolce, ale że taniej dostałem cały sprawny alternator to jego też założyłem. Wszystko fajnie, cisza, paskiem nie szarpie ok. Raz mi tam kiedyś zapiszczał ale to tak tylko przez moment. Więc dla zapobieganie popsikałem go preparatem niwelującym piski pasków. Wszystko było wporządku, a dzisiaj po 2 dniowym postoju auta, jest deszcz odpalam iiii strzela pasek, wyjeżdza na koło poasowe, co obrazuje załączonym filmem poniżej.. Chwile pochodził, coraz mniej i wkońcu przestał. W rolki alternatora z rowka wydłubałem jakby opiłek z paska, taki na milimetr, był w rowku. Pojechałem i przeszło - zresztą zawsze tak było jak już trochę pochodził.

    Pasek zbytnio się zużył z poprzednim łożyskiem ? czy problem leży gdzie indziej ?
    Wiem że dolna rolka alternatora jest już lekko zużyta, ta prowadząca, bo słychać jej łożysko. Ale żeby tak szarpało..

    http://www.youtube.com/watch?v=lU_7u9DEShc&feature=youtu.be

  • #2 24 Lis 2013 19:33
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież wyraźnie widać, że na dużym kole masz jakieś ciało, które podnosi pasek.
    Zdejmij pasek, wyczyść wszystkie koła, wymień zużyte rolki, sprawdź czy wszystko jest w jednej płaszczyźnie i załóż nowy pasek.

  • #3 24 Lis 2013 23:00
    spidi347
    Poziom 11  

    No właśnie to co widzisz na największym kole to jest jakaś forma " nalotu " / barwy na kole. Nie ma tam żadnego materiału który podnosiłby pasek. A kolor wziął się prawdopodobnie z czasu jak był psikany konserwacją to może psikneli na koło też.

  • #4 24 Lis 2013 23:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaki nalot? Przecież widać, że na dużym kole pasek aż podskakuje podbijany jakimś ciałem obcym. Widać wyraźnie, jak się zmienia jego wysokość patrząc na blok silnika.

  • #6 25 Lis 2013 08:50
    szast
    Poziom 21  

    Ułożenie paska w tym silniku

    bez klimatyzacji Peugeot 206, 1.4 HDi - Strzelający pasek alternatora

    Dodano po 13 [minuty]:

    z klimatyzacją Peugeot 206, 1.4 HDi - Strzelający pasek alternatora

    Dodano po 5 [minuty]:

    Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza.
    Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze i obejrzyj dokładnie wszystkie koła pasowe. Szumiące lub wyjące rolki napinające wymienić + nowy pasek.

  • #7 25 Lis 2013 12:00
    spidi347
    Poziom 11  

    Pasek poprawię. Musiał być już tak założony przez poprzedniego właściciela, bo ja zakładałem tak jak był gdy ściągałem. A co do podskakiwania, koledze mówiąc o dużym kole chodzi prawdopodobnie o koło wspomagania na którym tak strzela ? A więc pasek tam nie jest podnoszony przez ciało tylko z jakiegoś powodu wyjeżdza na krawędzie pomiędzy rowkami i następnie z nich spada. Mam nadzieje, że jak poprawię pasek to będzie dobrze. I jeszcze jeśli faktycznie tak by było to chyba strzelałby cały czas, a nie tylko chwile po rozruchu i to nie zawsze ?

    Dodano po 2 [godziny] 57 [minuty]:

    szast napisał:
    Z tego co widać na filmiku to pasek jest źle założony, a to terkotanie to jest od napinacza.
    Sprawdź jeszcze raz sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze i obejrzyj dokładnie wszystkie koła pasowe. Szumiące lub wyjące rolki napinające wymienić + nowy pasek.


    Pasek strzela spadając z powrotem w rowki. Sprzęgło jak powiedziałem na początku jest sprawne, wymienione kilka dni temu wraz ze sprawnym alternatorem.

    Najpierw poprawię pasek i spróbuję wyczyścić koła pasowe.

    Dam znać o efektach po porannym odpalaniu.

  • #8 25 Lis 2013 12:09
    szast
    Poziom 21  

    Jak ściągniesz pasek zwróć uwagę na napinacz czy przypadkiem nie jest skoszony, czy nie ma luzów na osi. Sprawdź dokładnie rowki na pasku bo prawdopodobnie będą zjechane od tego przeskakiwania.
    Ale myślę że jak założysz pasek według schematu, czyli tak jak ma być prawidłowo to powinno być wszystko OK.

  • #9 25 Lis 2013 21:18
    spidi347
    Poziom 11  

    Ściągnąłem pasek, faktycznie sypał się (chociaż ma 4 miesiące), po zastosowaniu tego preparatu do pasków trzymał się tak dobrze, że małe kawałeczki rowków były wbite w koło pasowe pompy wspomagania.

    Ale jeśli chodzi o ułożenie paska to niestety ale założyłem go tak samo. Ponieważ, żeby go ułożyć wg schematu kolegi wyżej to po pierwsze pasek jest za krótki, po drugie nawet jeśli by dał dłuższy/naciągnął, to pasek tarł by o siebie pomiędzy górną rolką alternatora a napinaczem. Nie ma tam wystarczająco miejsca.

    Więc czy to napewno schemat do mojego silnika ? 206, 1.4 HDi, silnik 8HZ

    Po wygrzebaniu kawałków, narazie jest ok. Napewno pasek do wymiany, potem zobaczę co dalej.

  • #10 25 Lis 2013 23:16
    szast
    Poziom 21  

    Napisz jaka moc silnika. Jutro sprawdzę jeszcze raz.
    Może być tak, że ktoś założył nie ten pasek. Jak będziesz kupował nowy pasek to najlepiej wg. katalogu.

  • #11 26 Lis 2013 07:26
    spidi347
    Poziom 11  

    szast napisał:
    Napisz jaka moc silnika. Jutro sprawdzę jeszcze raz.
    Może być tak, że ktoś założył nie ten pasek. Jak będziesz kupował nowy pasek to najlepiej wg. katalogu.


    1.4 HDi eco 70, 69KM

  • #13 26 Lis 2013 13:19
    766630
    Usunięty  
  • #14 26 Lis 2013 14:20
    szast
    Poziom 21  

    Masz rację Kolego georgesgr. Skasowałem ten wpis.
    VIN powie wszystko pod warunkiem, że to nie składak.

    Dodano po 8 [minuty]:

    spidi347 narysuj schemat jak masz teraz założony pasek.

  • Pomocny post
    #15 26 Lis 2013 20:29
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    teraz ma pasek załorzony tak jak zaznaczyłem na czerwono , lol normalnie
    mysle ze ma stojący napinacz i nie dał rade go odciągnąć

  • Pomocny post
    #16 26 Lis 2013 20:52
    766630
    Usunięty  
  • #17 26 Lis 2013 23:43
    spidi347
    Poziom 11  

    Pasek faktycznie mam założony tak jak narysował fjodek. Mój VIN VF32S8HZA44853622. Szukałem tego schematu w service box'ie peugeota, ale coś nie mogę znaleźć. Zaraz odnajdę jeszcze autodate, zobaczymy jak tam jest. A schemat ułożenia paska podany przez szast jest dla wersji z klimą, ja jej nie mam. Ale za to mam górną rolkę alternatora :)

  • Pomocny post
    #18 27 Lis 2013 08:10
    766630
    Usunięty  
  • #19 27 Lis 2013 08:41
    spidi347
    Poziom 11  

    Czyli ktoś założył mi zbyt krótki pasek. Nie ma szans go założyć tak jak na schemacie, brakuje ze 3 cm.

  • Pomocny post
    #20 27 Lis 2013 10:42
    766630
    Usunięty  
  • #21 27 Lis 2013 12:16
    szast
    Poziom 21  

    spidi347 czytaj dobrze posty. Podałem Ci dwa schematy pierwszy bez klimy , a drugi z klimą.

  • #22 02 Gru 2013 22:45
    spidi347
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany. Diagnoza dzięki wam kolejno :
    - zatarte sprzęgło alternatora
    - nieprawidłowo założony pasek
    - za krótki pasek o 5 cm, co uniemożliwiało jego poprawne założenie

    W związku z powyższym, napinacz praktycznie nie był napięty więc nie pracował poprawnie, zmarznięty i "zesztywniały zimnem " pasek zaczynał wesoło podrygiwać, zużył się a efekty widzieliśmy już na filmiku w pierwszym poście.

    Nowy poprawnie założony pasek rozwiązał problem definitywnie.
    Wcześniej został też wymieniony alternator ze sprzęgłem. Jednak to z uwagi na powyższe nie miało większego znaczenia.

    Dzięki Panowie, przyznaje pomógł i temat można zamknąć.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME