Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b4 - duże spalanie gazu 1.8i abs

25 Lis 2013 02:45 8232 22
  • Poziom 17  
    Witam , borykam się z problemem dużego spalania gazu .
    Vw passat b4 1.8 abs 90 km mono-wtrysk
    reduktor Tomasetto 100hp
    Spalanie w trasie max 110km/h a tak to około 90 - 100 km na poziomie 13l
    mieszany 15l/100
    Gaz przełącza się przy 2 tyś obrotów , ale często czekam aż trochę się zagrzeje na benzynie .
    Nie wiem od czego mam zacząć sprawdzanie tego dużego spalania.
    Może mi ktoś powiedzieć od czego może zależeć te spalanie?
    Wymieniłem filterek gazu
    Wiem że zależy również od stanu
    Filtra powietrza , przewodów zapłonowych i świec
    jakie mam kopić świece jedno elektrodowe czy jakie.
    Chciałbym najpierw wszystko przygotować , powymieniać a potem pojechać na regulację gazu. Sonda lambda ok sprawdzana około 1 miesiąca temu
    Słyszałem coś o tym że można przeczyścić sondę lambdę , da jakiś to rezultat?



    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    Dodam że na biegu 1 2 przy dodaniu gazu do konca w podłoge jest dzwięk jakby filtr powietrza nie był założony (dzwięk jak przy filtrze stożkowym.) Najprawdopodobniej nie szczeslnosc pod przepustnica i przy wtrysku . Można dostac do tego komplet uszczelek ?? Czy podklric jakims sylikonem jak tak to jakim ??
  • Poziom 17  
    Na benzynie na zimnym silniku troszkę nie równo pracuje .
    Generacja gazu BingoM raczej I gen zakładana w 2004r
    Przy dodaniu gazu (rozpędzanie ) słychać głos jakbym jeździł na stożku .
    Więc łapie lewe powietrze
    Niedługo zostaną wymienione Świece na jedno elektrodowe , kopułka palec świece przewody wysokiego napięcia filtr powietrza i passat pojedzie do mechanika na regulacje i zobaczymy co i jak będzie .

    Może mi ktoś polecić sylikon do połączenia metal-metal ?

    Będę ściągał wtrysk , przepustnice i w razie czego można by było na wszelki wypadek jak będzie ok to dać silikonu trochę.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    żaden silikon kup ori uszczeli nie są drogie 11zł miedzy monwtrsyk a mikser ,a tam gdzie masz ten plastik pod wtryskiem dorób sobie sam z materiału na uszczelki , bo tak na serwisie wcisna ci nowy. Podłącz pod waga nie jest drogi (35zł dałem za vaga 2,5pl na llegro oryginał wiecej nie potrzebujesz)do tego kabel gazowy i ustawiasz sobie sam . Pomyśl nad sonda lambda. Rozłóż parownik może membrany już stare i mazutu jest pełno.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Gumę pod mono-wtryskiem sprawdź, dokładne uszczelnienie dolotu i regulacja, bo z tego co opisujesz jeździsz na ubogiej mieszance prawdopodobnie.
  • Poziom 17  
    Witam wymieniłem uszczelke przy wtrysku taką papierową i na gazie nie ma mocy chyba że przy dużych obrotach . Co mogło to spowodowac proszę o pomoc , czy może być to problemem takim że gaz był ustawiony bez tej uszczelki a teraz gdy ją założyłem to dostaje mniej powietrza?

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    na benzynie chodzi miód malina .
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Za mało gazu auto dostaje, ja też posiadam instalacje 2 generacji tylko że ja mam polo 1.0 na monowtrysku i jak za bardzo przykręcić reduktor . Tak jak to dąbu to zaznaczył przedewszystkim regulacja. No i oczywiście sonda do sprawdzenia. Nie wiem ile masz czasu gaz ale może wypadło by wymienić filtr gazu oraz rozkręcić reduktor i obejrzeć stan membran i spuścić mazut. Uszczelka stara i brał lewe powietrze. Czyszczenie sondy lambda ci nic nie da, jeżeli na oscyloskopie sonda ma długi przebieg na dawce bogatej to na bank jest uszkodzona.

    Pozdro.
  • Poziom 17  
    Witam ponownie
    Dzisiaj po założeniu uszczelki papierowej pod wtrysk , wymiany przewodów wysokiego napięcia , kopułki , palca rozdzielacza , filtra powietrza , świec boscha 3-elektrodowe jak odpaliłem samochód znaczą strzelać i nie równo pracować . Dało rade podjechać do mechanika więc pojechałem . stwierdził po pół godziny grzebaniu w silniku że do ustawienia rozrząd i zapłon . Czy jest to możliwe że mogłem to przestawić ? Troche lipa bo wpier.. się w zakup części i do tego jeszcze mechanik swoją dole zabierze.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    jeśli zaczął strzelać sprawdz czy pod czas wymiany kopułki nie zamieniłeś przewodów miejscami w kopułce a i jeśli słabo był dokręcony aparat owszem mogłeś go przestawić.rozrząd jeśli na pb jest ok to bym wykluczył,a tak na marginesie można sprawdzić ciśnienie sprężania to też ma wpływ na spalanie
  • Poziom 17  
    A jeżeli aparat zapłonowy się przestawił to ciężko go przestawić?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    ciężko nie jest tylko trzeba wiedzieć jak znaczy w którą stronę.Jeśli strzela w dolot to za wczesny jeśli w wydech to za póżny najlepiej było by to zrobić na lampie.sprawdz jeszcze szczelność dokładnie od miksera aż do samej głowicy.i jak będzie ok to możesz nim delikatnie kręcić i obserwować zmiany w pracy silnika i ustawić tak aby był jak najbardziej żwawy najlepiej zrobić to tak jak pisałem na lampie
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Gdyby zamienił kolejność przewodów bardzo by mu szarpał wiec raczej tego nie zrobił, jeżeli na PB ci nie szarpie i nie strzela to gaz do ustawienia. Dalej proponuję kupić kabla i samemu poobserwować co się dzieje z autem na gazie. Może komputer trza ponownie zaadaptować ,a jak sprawuje się na benzynie niema problemów? Jeżeli są to znaczy że trza zaadaptować przepustnicę. Jeżeli pojezdzisz na BP powinna się sama zaadaptować po 50km(mniej wiecej) ,a winą głupiejacego komputera na PB jest sonda lambda i gaz wprowadzający ją błędy do głównego Ecu. Dlatego w programie po podłączeniu komputera gazowego powinieneś mieć włączoną opcje"Zwarcie do masy" podczas pracy na gazie. Wtedy tylko główne ecu będzie widziało sonde jako spaloną podczas pracy na gazie i nie będzie zmieniać składu mieszanki oraz ustawień przepustnicy. Co do aparatu zapłonowego on jest tylko na 2 śrubach na klucz 10. Jeżeli je poluzujesz i będziesz powoli go przestawiać w stronę kierowcy to przyspieszasz, a jeżeli chcesz opóźnić to do siebie go. Jeżeli nie masz stroboskopu to po prostu na czuja.Będziesz słyszeć jak przez chwile silnik szybciej pracuje ,a następnie sie uspokoji i wróci do normalnych obrotów, Ławo to zaobserwować po podpięciu go do komputera gazowego. A i jeszcze jedno nie daj się naciągnąć na rozrząd! Zapłon owszem ale nie rozrząd! Chce cię na ciągnąć! Rozrząd sie tylko ustawia po wymianie paska rozrządu.Chyba że to zrobiłeś sam. Jeżeli nie poproś tylko o ustawienie zapłonu.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Czyli jak jutro niby ustawią mi rozrząd to ściema tak ?
    Tak jak mówiłem włożyłem uszczelkę pod wtrysk (w tym ogarnięty jestem ) poluzowanie czterech imbusów oraz trzech 10 nie było problemem. więc raczej nie jest to winą .
    Zmieniłem przewody, palec, kopułkę, świece na boscha 1-elektrodowe dedykowane dla gazu.
    I przy odpaleniu zaczął nie równo pracować , więc dało rade pojechać do mechanika i pojechałem . Tam w miarę odpalał i jak zaczeli bawić się zamienianiem przewodów , zdejmowaniem ze świec kapturków u góry świecy nagle nie chciał odpalać .
    Powiedział mi ze bez ustawienia rozrządu na znaki z zapłonem nie ma co innego robić bo to niby szkoda czasu .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno czyściłem miejsce na którym trzyma się palec pod kopułką WD40 więc coś mogło się dostać WD40 do układu zapłonowego , odgrywa to jakiś problem w sumie gdyby czujnik hallotronowy był zalany lub brudny to mogło nie być iskry .
  • Poziom 14  
    Witam.Nie bardzo mi się chce w ten rozrząd wierzyć,jeśli nic nie ruszałeś tam to zostaje tylko jedna możliwość że pasek sam przeskoczył ale nie bardzo bym w to wierzył.jeśli czujnik hala był by zalany owszem mogło by iskry nie być.a objawy są takie same na pb i na lpg??

    aa i jeśli rozrząd był by żle ustawiony to silnik miałby problemy z równą pracą i tłok z zaworem by się ledwo mijał
  • Poziom 17  
    A jak pracuje na PB to mnie interesuje najbardziej? Czy po odpaleniu na zimnym wszystko jest ok? Nie mam problemu z obrotami? Czy jak do gazujesz to obroty spadają zamiast się podnieść ? Czy coś jest nie tak ja jedziesz na benzynie? Nie wierz w rozrząd chcą cię na ciągnać! Gdyby hall był uszkodzony lub ty byś go uszkodził to nie dopalisz auta bo on zmienia polaryzację cewki powodując wyładowanie. Wynika z tego że poprzestawiali ci kable (pseudo fachmani może specjalnie to robią żeby cię z kasy sciągnać) .Polecam ci Zmień mechanika i jedź na ustawienie gazu u jakiegoś dobrego gazownika.
  • Poziom 32  
    Można sprawdzić samemu zapłon, bo w zasadzie to bardzo proste. Co do kabli do sprawdź czy masz 1342, zaczynając od nacięcia na aparacie zapłonowym, znak zobaczysz po zdjęciu kopułki.
  • Poziom 17  
    Samochód naprawiony niby zrobili tam
    - dłubali się godzinę z podłączeniem a zarazem kombinowaniem jak ustawić przewody przy kopułce.
    - już było późno i zmył mnie do domu ponieważ już zamykali i o 9 rano do mnie zadzwonili mówiąc że naprawiony i został ustawiony zapłon coś mruczał o rozrządzie w co wątpie .
    - kopułkę niby na odwrót podłączyłem .. tak jasne jak bym podłączył odwrotnie to bym tam nie dojechał (700m) samochód jakby wtedy chodził na 3 garach i szarpał .
    - ustawili mi gaz akurat za darmo (wymieniałem u nich sterownik BingoM zapłaciłem za niego z wymianą i przylutowaniem nowej wtyczki 280 zł 2 miesiące temu)
    Za łączny koszt naprawy skasowali odemnie 100 zł .
    Co prawda po wymianie tego ma o wiele lepszego buta . A jak wyjdzie ze spalaniem gazu to zobaczymy :-)
  • Poziom 17  
    Spalanie nie spadło dławi go , było masło w odmie więc wszystko wyczyścilem wraz z metalową rurką która idzie z przodu do bloku silnika , wszystko wyczyściłem i ok . Ojciec próbował ustawić na szybko mi zapłon bo musiał jechać w trase i słychać stuki z pokrywy silnika . Co zrobić żeby ich nie było? W którą stronę kręcić zapłonem?
  • Poziom 17  
    Przecież jak oddałeś auto do naprawy to ustawiali zapłon no nie? Za co wtedy 100zł zaplaciłeś?Jak poluzujesz 2 śrobki od aparatu zapłonowego to jak będziesz go przestawiać w strone kabiny to przyspiszeszysz zaplon a jak w strone chłodnicy to opóźniasz . Zapłon an gazie powinien być przyspieszony.
  • Poziom 9  
    miałem to samo wymieniałem przewody świece filtry rozrząd okazało sie partactwo montujących gaz zamiast miksera 42mm chyba miałem 32mm z silnika 1.4 bo łatwiej ustawić taki mikser rozbierz mono wtrysk zmierz suwmiarka jaki masz mikser i kup jaki jest największy spalanie powinno byc 8-9l w trasie na butli 33l robi kolo 360km.Stuki mogą oznaczać wywalony któryś popychacz większość leje olej mineralny do tego silnika a według mnie powinien być choc półsyntetyk bo Mineralne nie sluzy popychaczom hydraulicznym
  • Poziom 17  
    Problem rozwiązałem silniczek krokowy ustawili mi na bardzo mały zakres chyba 5 kroków , powymieniałem swiece przewody filtry kopułkę i palec.
    Robiąc trase 198 KM Pisz - Marki dojechałem w 1 godz 45 min więc średnia prędkość na godzine to ponad 100 km spalanie wyszło mi bardzo małe bo jechałem tyle ile fabryka dała
    Spalanie wyszło mi 7.8L gazu na 100km
  • Poziom 17  
    Witam, jaki reduktor gazu kupić do tego silnika jest to mono wtrysk, centralka gazu BingoM Znalazłem tomasetto 100hp mod at07 z filtrem nowy i nie wiem czy będzie pasował.