Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris '03 1.0l - Praca na trzech cylindrach

konradx 25 Lis 2013 13:24 6378 26
  • #1 25 Lis 2013 13:24
    konradx
    Poziom 18  

    Dzień dobry,
    Problem jak w temacie. Auto, na zimnym silniku pracuje na czterech cylindrach, gdy się nagrzeje zaczyna szarpać silnikiem, do momentu aż zaczyna pracować na trzech cylindrach. Yariska robi się bardzo słaba. Nie ma znaczenia czy jedzie na gazie czy na benzynie. Wymieniłem komplet świec i to nie pomogło. Płynu nie ubywa, węże nie puchną. Po wykręceniu żadna ze świec nie jest mokra. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Gdy zaczynają się szarpnięcia to zaczyna mrugać kontrolka Check Engine, a potem świeci się na stałe. Nie mam komputera żeby sprawdzić błędy. Gdzie szukać problemu???

    0 26
  • #2 25 Lis 2013 13:54
    Szachal78
    Poziom 10  

    Cześć, najprawdopodobniej będzie to moduł zapłonowy.

    2
  • #3 25 Lis 2013 15:03
    Erwin123
    Poziom 26  

    silni vvti? jak tam to rozrzad do sprawdzenia.

    0
  • #4 25 Lis 2013 17:02
    majsster
    Poziom 22  

    Tam jest hydrauliczna regulacja zaworów ??

    1
  • #5 25 Lis 2013 20:48
    konradx
    Poziom 18  

    Tak silnik to vvti, nie ma hydraulicznej regulacji. Czy jest możliwość sprawdzenia modułu zapłonowego - tam są 4 cewki, podejrzewałbym jedną tylko jak ją sprawdzić?

    0
  • #6 26 Lis 2013 11:12
    Szachal78
    Poziom 10  

    Sciagaj po kolei z kazdego cylindra i na tym na ktorym nie bedzie roznicy w pracy silnika jest walnieta cewka.

    0
  • #7 26 Lis 2013 11:48
    konradx
    Poziom 18  

    Dzięki Szahal78, kupiłem dzisiaj 2 uzywane cewki i zobaczymy. Jak jutro dostanę to napiszę o efektach. Nic nie uszkodzę albo nie zablokuję? Pozdrawiam

    0
  • #8 26 Lis 2013 16:30
    majsster
    Poziom 22  

    i cewki bedzie mial do wywalenia, odpinaj przewody od cewek, nie wyciągaj cewek podczas pracy silnika/

    0
  • #9 27 Lis 2013 00:02
    Szachal78
    Poziom 10  

    Mozesz je po kolei podmienic z tymi ktrore kupiles w ten sposob na pewno nic nie uszkodzisz.

    0
  • #10 27 Lis 2013 21:47
    łukasz 1
    Poziom 16  

    Była sobie głowica nie nadaje sie do gazu toyota gdzie juz sa silniki vvti sprawdz luzy zaworowe

    2
  • #11 28 Lis 2013 20:35
    konradx
    Poziom 18  

    Łukasz 1 jeszcze nie dostałem tych cewek, ale nie wiem co chciałeś osiągnąć stwierdzeniem toyota nie nadaje się do gazu? W tym samochodzie jest zamontowany gaz PRINS, nie wiem czy rozumiesz zasadę działania takiej instalacji, bo nie jest to konwencjonalne - typowe rozwiązanie instalacji. Ta instalacja została zamontowana jeszcze przed sprzedażą w salonie Toyoty. Sprawowała się bezawaryjnie przez 10 lat i nagle "była sobie głowica? Wyobraź sobie że głowica jest zamontowana nowa po planowaniu i regulacjach i ustawiona na igłę. Strasznie nie lubię niekonkretnych wypowiedzi filozofów, które nic nie wnoszą do tematu. Gdyby to była głowica i luzy zaworowe, to przepalanie mieszanki następowałoby przy wyższych obrotach, tymczasem yariska ma momenty/skoki (zachowuje się jakby nie było styku) że ciągnie i na wolnych i na wysokich, tylko że przerywa. Popieram wypowiedź Szachala78, bo faktycznie usterka cewki może powodować podobne objawy.

    0
  • #12 28 Lis 2013 21:05
    majsster
    Poziom 22  

    wiązka od wtrysków do sprawdzenia, odepnij sterownik gazu i zmostkuj połączenia od wtrysków zobaczy czy będzie to samo jak nadal to samo kontrolka do wnętrza samochodu + od cewki na której wypada zapłon i sprawdź czego brakuej gdy gaśnie

    1
  • #13 29 Lis 2013 00:24
    łukasz 1
    Poziom 16  

    Co chciałem osiagnac narazie zrobiłem paręnaście toyot i lexusów po gazie a system gazowy jaki jest zainstalowany to jest mało wazny chodzi o to ze siadaj głowice sa za miekkie gniazda . toyota przez 1 rok wprowadziła tzw. fabryczny gaz ale po 1 roku wycofali sie mimo tego ze były w yarisach głowice zmieniane to i tak po ok 150 tys km były do robienia luzy mam nadzieje ze wyjda Ci cewki a nie głowica ja jak robie takie cos to nie zamawiam czesc w ciemno cewek tylko podłaczam komputer wychodzi który cylinder nie pali wypada zapłon zmiana cewki miedzy cylindrami i ewentualnie wtryskiwacz pozdrawiam miłej naprawy

    1
  • #14 30 Lis 2013 01:14
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Miałem identyczny przypadek w yarisce-brak luzów zaworowych, tak ciężko zmierzyć kompresję na ciepłym silniku?!

    0
  • #15 30 Lis 2013 14:34
    konradx
    Poziom 18  

    O i tu kolega też może mieć rację. Wystarczyło przeszlifować szklanki?

    Dodano po 5 [godziny] 58 [minuty]:

    Jedna uwaga, gdyby zawory były niedopasowane to silnik strzelałby w kolektor albo ssący albo wydechowy, a takiego czegoś nie ma.

    2
  • #16 30 Lis 2013 15:08
    majsster
    Poziom 22  

    nie zawsze będzie strzelał, miałem taki przypadek że były za ciasne auto gdy sie nagrzało nie pracowało na 1 cylinder strzałów nie było .

    0
  • #17 30 Lis 2013 15:24
    konradx
    Poziom 18  

    no to u mnie to może być, szlifowałeś szklanki?

    0
  • #18 30 Lis 2013 15:33
    majsster
    Poziom 22  

    Tak, ale najpierw sprawdź jakie masz te luzy na zimnym silniku

    1
  • #19 30 Lis 2013 21:34
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    Można szukać cieńszych, można szlifować, ja chyba szlifowałem :)

    2
  • #20 02 Gru 2013 19:44
    konradx
    Poziom 18  

    Cześć,
    Dzisiaj przyszły cewki. Rozgrzałem Yariskę do czerwoności i zrobiłem test na innych świecach - efekt szarpania zupełnie minął ale pod obciążeniem czuć że pracuje na 3 garach natomiast jako nogę z gazu zdejmę i powoli dodaję to idzie płynnie. Podobny efekt daje agresywne dodanie gazu - czuć jakby pracował na trzech i jak osiągnie obroty to już jest dobrze. Na pewno to są zawory? Może coś ten zawór albo bęben VVT-i coś partoli?

    0
  • #22 02 Gru 2013 19:48
    konradx
    Poziom 18  

    a co z nim ma niby być? sprawdziłem - działa.

    0
  • #23 02 Gru 2013 20:26
    majsster
    Poziom 22  

    a luzy zaworowe sprawdziłeś w końcu czy nie ?

    0
  • #24 03 Gru 2013 07:00
    konradx
    Poziom 18  

    Nie sprawdzałem, zanim się dobiorę do czegokolwiek to musze temat prześledzieć, bo narobić się i bez efektu to nie sztuka. Aż zatrważające że te luzy zaworowe moga miec taki wpływ jak podajecie, ale okej sprawdze to w sobotę i dam znać.

    0
  • #25 03 Mar 2014 07:59
    konradx
    Poziom 18  

    Witam!
    Po długiej przerwie, udało mi się zrobić regulacje zaworów i tak na ssących mam luz 0,17- 0,18 natomiast na wydechowych 0,25-0,28, nie mogłem zrobić idealnie bo nie miałem tyle szklanek. Samochód działa zdecydowanie lepiej, ale idelanie nie jest. Potrafi się tak jakby przydusić, a po chwili jak zmniejszę gazu to czuć że ładnie ciągnie. Czym może to być spowodowane? majsster dzięki za podpowiedzi trafiłeś w dychę. Czy to może być wina świec?

    0
  • #26 03 Mar 2014 16:53
    majsster
    Poziom 22  

    Szukaj zawsze winy w podstawach :D takich jak filtry świecie itp. Zobacz jakie świecie zaleca producent i na takie wymień

    1
  • #27 07 Mar 2014 20:51
    konradx
    Poziom 18  

    majster kupiłem nowe świece i wymieniłem dwie cewki - efekt jest piorunujący. Taki gokard z silnikiem 1.0 to jest pocisk. Teraz pracuje cicho równo i gaz się nawet nie rozłącza. Silniki Toyoty na prawdę są dopracowane do perfekcji. Nie czuć żadnej różnicy czy to gaz czy benzyna.

    2