Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 1.8 16v - duże spalanie benzyny

25 Lis 2013 18:37 21612 12
  • Poziom 2  
    Witam jakiś czas temu zakupiłem Xsarę Picasso 1.8 16v. Sprzedający po zakupie poinformował mnie że z powodu zatkania katalizatora ( silnik buczał nie wchodził na obroty) został on wycięty i zastąpiony strumienicą. Po tym zabiegu silnik zaczął pracować poprawnie, auto normalnie przyspieszało. Spalanie średnie PB utrzymywało się około 9l/100 Auto nie ma zainstalowanej LPG.
    W czasie użytkowania kilkakrotnie wyskakiwał błąd silnika "żółta kontrolka"oraz drastycznie wzrosło średnie spalanie w porywach 13l/100. Z opisu rożnych serwisów internetowych wynikało ze przyczyną będzie owy katalizator ponieważ auto z dwoma sondami musi posiadać katalizator. Zakupiłem więc katalizator uniwersalny Bosala przewidywany do pojemności 2.0. Po założeniu katalizatora spalanie spadło ale minimalnie komputer pokazuje 12,5l/100. Dodam że nie dawno mechanik sprawdził auto na komputerze i powiedział że wszystko jest niby ok. Trochę lał jeden wytrysk i zostało to naprawione. Mechanik poinformował mnie że zaślepiony był też zawór EGR i zaślepienie zostało zdjęte. Po tych zabiegach spalanie nie spadło a w czasie jazdy da się odczuć lekkie szarpanie jak gdyby lekki spadek mocy. Nie mam ju z pomysłu co może być przyczyną takiego spalania a możne te auta tyle palą. Czy to wina tego katalizatora czy może 2 sondy. Proszę o poradę
  • Poziom 8  
    mam identyczne autko :) niesamowity komfort jazdy i aby dzieciaczaki wsadzić w foteliki nie muszę się gimnastykować a auto fakt pali wg komputera 12.5 l/ 100 km aLE ZBIORNIK NA PALIWO - JAK SĄDZĘ jest z innego samochodu bo spalanie liczone od pełnego tankowania jest miedzy 11 a 12 l lL. tak to fakt dużo...
  • Poziom 18  
    Jaką trzyma temperaturę i w jakim czasie ja łapie.
  • Poziom 2  
    Temperaturę łapie bardzo szybko, po przejechaniu paru kilometrów na wyświetlaczu są już trzy kreski. Dodam że w aucie po zakupie wymieniłem pełny rozrząd z pompą wody, wszystkie filtry łącznie z paliwowym, uzupełnione zostały też wszystkie płyny eksploatacyjne. Auto jeździ bardzo ładnie, chociaż wydaje mi się jak by lekko stracił moc ale może już przewrażliwiony jestem. Wskazania komputera są jednak drastyczne, dzisiaj po zrobieniu kilku kilometrów po mieście spalenia średnie wynosiło 19,8 l/100 , na trasie około 50 km ze stała prędkością 80-90 km/h spalanie spadło do 12.4 l/100. Nie wiem skąd bierze się tak wysoka średnia, zasięg na zbiorku bardzo szybko spada, wyświetlacz malej w oczach. Podczas jazdy kontrolując wskazania chwilowego spalania jest ono niskie, przy ruszaniu i rozpędzaniu pojazdu dochodzi max. do 13.5 l a w czasie jazdy z prędkością 90 km/h komputer wskazuje spalanie nawet czasami 6,8 l.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Opory toczenia się auta sprawdzałeś??. Rozmiar ogumienia i ciśnienie w nim - takie jak dla tego auta przewidziano??.
  • Poziom 2  
    Silnik pracuje równo na wolnych obrotach nie ma uczucia falowania, jeśli chodzi o ogumienie to obecnie opony zimowe regenerowanie tyle że 195/65/15. Myślę że różnica 185 a 195 nie powinna powodować tak dużego spalania. A może przez początkowy brak katalizatora, wstawioną strumienicę a później zamontowany katalizator uniwersalny zgłupiał komputer, nie wiem czy dobrze piszę ale rozjechała się cała mapa, jak dzieje się w przypadku LPG.
  • Poziom 10  
    Może ktoś miał problem dużego spalania i go rozwiązał.
    Mój egzemplarz jeździł i palił dobrze średnia ok. 9 l/100 przy jeździe mieszanej.
    Od listopada zaczęło drastycznie rosnąć, co pokazuje komputer i potwierdzają wyliczenia czyli 14-16 l/100. Auto odpala w porządku, wolne obroty idealne, pracuje równo, moc raczej w porządku, toczy się bez oporów. Auto ma 226 000 oleje i filtry wymienione, przy spokojnej jeździe chwilowe pokazuje 15 do 29,9 (a nawet powyżej wskazuje ---), co wcześniej ciężko było zobaczyć coś powyżej 20.

    Po sprawdzeniu komputerem LEXIA brak błędów oraz :
    - temperatura pow. dolot OK (10 C)
    - podciśnienie 350 mb
    - czas wtrysku 4,1 ms (wolne obroty)
    - EGR tyka
    - temperatura działa - nagrzewa do 90 C

    - wskazania sond lambda są prawdopodobnie nieprawidłowe gdyż brak zmian tylko waha się ok. 0,2 -0,23 V przednia, tylna ok. 0,3 V i też brak większych zmian.

    Proszę o sugestie co można sprawdzić albo co może być powodem tak dużego spalania.
  • Poziom 10  
    Witam mam ten sam problem auto spala ok 14 litrów benzyny i ok 15 litrów gazu. Dziś byłem u mechanika po podłączeniu pod komputer wyskoczył przelotny błąd sondy lambda ale mechanik stwierdził że sondy pracują prawidłowo i że to nie wina sond, stwierdził że mam zatkany układ wydechowy i trzeba go wymienić. Koszt 500 zł. Czy to może być ta przyczyna?
  • Poziom 10  
    U mnie była to ewidentnie wina sondy lambda, którą wziąłem na stół i przetestowałem. Wystarczy wziąć palnik i jeśli sonda jest sprawna to po nagrzaniu i trzymaniu końcówki w ogniu powinna generować napięcie nawet do 1 V, mi udało się osiągnąć ponad 0,9 V. Zamiennik jaki posiadałem pewnie kiedyś działał, ale po zepsuciu nawet po podgrzaniu nie generowała żadnego napięcia, natomiast po założeniu używki auto pali wzorowo.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedz a jakie powinno być prawidlowe napięcie sondy podczas pracy silnika
  • Poziom 10  
    Nie sprawdzałem napięcia po wymianie, ponieważ nie posiadam Lexii, ale według teorii powinno się zmieniać ok. 0,2-0,9 V w zależności od aktualnej mieszanki, czyli przy wciskaniu gazu powinno rosnąć chwilowo, generalnie im mniej tlenu w spalinach tym napięcie wyższe.
  • Poziom 10  
    Ok to u mnie tak jest na jalowym biegu w granicach 0.2 a po dodaniu gazu rośnie czyli sondy jak mechanik stwierdzil dzialaja prawidlowo. Muszę szukać przyczyn dalej. Zastanawia się rez dlaczego wyzwala ten przelotny blad sondy pomimo wykasowania.