Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspacher D3L 45W 12V 3200W - wyłącza się po czasie, nie startuje pompka

bolek601 25 Lis 2013 21:09 2316 8
  • #1 25 Lis 2013 21:09
    bolek601
    Poziom 6  

    Witam serdecznie.

    Posiadam ogrzewanie Eber D3L 12v (ropa) nr 251738. Wymontowane z auta ford orion...do końca działało. Po około roku wszystko podłączone od nowa i:
    1. włącza się wentylator i chodzi powoli
    2. jak przekręci się potencjometr słychać cyknięcie przekaźnika i wchodzi na większe obroty oraz włącza się świeca żarowa.
    3. wszystko (bez pompki) działa tak przez ok 30 sek i wraca do wolnych obrotów.

    Urządzenie rozebrane do ostatniej śrubki przez fachowca elektronika, zmierzone wszystkie czujniki, sprawdzone płytki i układy...W PEŁNI SPRAWNE. Nawet jeśli czujniki mają złą wartość to je oszukiwaliśmy podmieniając na inne i reakcja taka sama. Na pompie paliwa stały plus i brakuje tej pulsacji masy...nie przychodzi ze sterownika. CAŁY sterownik przemierzony miernikiem...wszystko czyste i sprawne.

    Bardzo proszę o pomoc...pewnie to drobiazg może który znają tylko Ci co maja z ogrzewaniami na co dzień do czynienia. Chłopak który to sprawdzał to fachowiec jakich mało więc może ktoś naprowadzi nas na ten drobiazgowy problem. Może podpowiem że po uruchomieniu świecy podaliśmy paliwo ręcznie i mimo tego że powraca do wolnych obrotów grzało i podawało ciepłe powietrze.

    Gorąco pozdrawiam i proszę o pomoc...

    0 8
  • #3 26 Lis 2013 20:34
    bolek601
    Poziom 6  

    A czy możesz sprecyzować o co chodzi ? nie rozumiem co mam zrobić ?

    0
  • #5 27 Lis 2013 04:49
    bolek601
    Poziom 6  

    Będzie ciężko dorwać taki zegar ale przynajmniej wiem w jakim kierunku dalej działać...

    0
  • #6 03 Gru 2013 20:25
    bolek601
    Poziom 6  

    sprzęt został odwieziony do serwisu webasto...ogólny panuje tam sajgon szczególnie podczas przejścia aury jesiennej w zimową ALE przykro że tylko jedna osoba potrafi odpisać i to jeszcze tak na odczepnego bez fachowej prostej rady...jednak może komuś się TEMAT PRZYDA i pomoże bez zdiagnozowania zegarem którego żaden normalny użytkownik webasta NIE POSIADA. NIE ODPOWIETRZONY UKŁAD PALIWOWY BYŁ PRZYCZYNĄ TAKICH OBJAWÓW. POZDRAWIAM wszystkich czytających niemiecką instrukcję obsługi w której tego nie było...

    0
  • #7 03 Gru 2013 20:34
    T5
    Admin grupy Samochody

    bolek601 napisał:
    bez zdiagnozowania zegarem którego żaden normalny użytkownik webasta NIE POSIADA. NIE ODPOWIETRZONY UKŁAD PALIWOWY BYŁ PRZYCZYNĄ TAKICH OBJAWÓW
    Jak to się ma do tego?
    bolek601 napisał:
    Na pompie paliwa stały plus i brakuje tej pulsacji masy...nie przychodzi ze sterownika.
    Nawet jakby pompka leżała sobie z boku podłączona przewodami do sterownika a zamiast paliwa do powietrza to impulsy na pompkę muszą się pojawić.Więc nie pisz głupot. Znam bardzo dobrze procedurę rozruchową tych urządzeń.
    bolek601 napisał:
    ALE przykro że tylko jedna osoba potrafi odpisać i to jeszcze tak na odczepnego bez fachowej prostej rady...
    Nie na odczepnego tylko krótko i na temat.A zegary diagnostyczne są wokół Ciebie tylko trzeba je zobaczyć.

    0
  • #8 04 Gru 2013 19:16
    bolek601
    Poziom 6  

    kończąc temat: ogrzewanie d3l (to które posiadam i opisałem w temacie) gdy nie ma paliwa w weżyku to POMPKA NIE STARTUJE I NIE PYKA CZY PSTRYKA CZY PULSUJE jak kto woli...poprostu nie dziala a gdy uklad sie odpowietrzy eber startuje rozpędza się i pompka zaczyna cykac i działac. pozdrawiam

    0
  • #9 04 Gru 2013 20:46
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bolek601 napisał:
    gdy nie ma paliwa w weżyku to POMPKA NIE STARTUJE I NIE PYKA CZY PSTRYKA CZY PULSUJE
    A ja kończąc dodam że bredzisz ..... i albo sam nie wiesz co piszesz albo nasłuchałeś się durnot, gdybyś pomyślał to byś się zastanowił jakim to niby sposobem pompka wykrywa czy ma paliwo w wężyku czy też go niema .....

    Więc weź zapamiętaj poniższe:
    T5 napisał:
    Nawet jakby pompka leżała sobie z boku podłączona przewodami do sterownika a zamiast paliwa do powietrza to impulsy na pompkę muszą się pojawić.

    0