Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 45 iDT - Wykorzystanie wzbudzenia alternatora pod sterowanie przekaźnikiem

25 Lis 2013 22:10 1542 5
  • Poziom 14  
    Witajcie

    Czy mogę wykorzystać żyłę wzbudzenia alternatora do sterowania przekaźnikiem (pobór 30mA)?

    Chcę aby dopiero po odpaleniu auta przekaźnik uruchamiał mi dogrzewacz płynu chłodzącego. Wzbudzenie alternatora to jedyna linia jaką znalazłem na której pojawia się 12V dopiero po odpaleniu.

    Auto to Rover 45 2.0 iDT Diesel

    Już jeden mój temat został usunięty z racji że nie podałem o jakie auto chodzi. Według mnie niesłusznie ponieważ temat jest ogólny i miał by zastosowanie w wielu autach.

    Moderowany przez Błażej:

    To teraz zastanów się mocno, czy wszystkie auta mają identyczny układ ładowania i wtedy daj mi znać, czy podanie marki pojazdu nie ma sensu.

  • Relpol
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
  • Relpol
  • Poziom 43  
    Jordan87 napisał:
    Czy mogę wykorzystać żyłę wzbudzenia alternatora do sterowania przekaźnikiem (pobór 30mA)?

    Lepiej wykorzystaj czujke oleum, alternator możesz też wykorzystać , a co tam, ale jest jedna pułpka . Przepięcie może ubić regulator lub alternator wogóle się nie wzbudzi, od obciążenia.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Proponowałbym znalezienia innego punktu. Dobrym miejscem na szukanie, jest skrzynka bezpieczników pod maską. Jest to diesel, więc napisz czy posiadasz pompę paliwa w zbiorniku? Jeżeli masz, to proponuję zasilanie wziąć z tego przewodu.

    Ale na Twoim miejscu zastanowiłbym się czy koniecznie chcesz montować przekaźnik. Rozumiem że ten podgrzewacz jest to coś w rodzaju webasto? W takim przypadku jest sens montowania, bo urządzenie samo nam się wyłączy gdy osiągnie zaplanowaną temperaturę. Natomiast jeżeli stosujesz elektryczny podgrzewacz w którym nie ma termostatu, to na Twoim miejscu zastosował bym zwykły włącznik wpasowany w deskę rozdzielczą.

    Pomyśl również nad rozwiązaniem typu zegar- urządzenie na stałe podłączone do napięcia i zegar sterujący, czyli masz możliwość załączenia podgrzewacza np. 15 minut przed zaplanowanym wyjazdem. Wsiadasz i masz ciepło :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Ostatecznie zastosowałem automatyczny moduł świateł.

    Czujnik ciśnienia niestety przy ciśnieniu właściwym otwierał obwód co komplikowało jego zastosowanie przy włączaniu.
    Przewód wzbudzenia alternatora był zbytnio obciążany przez przekaźnik, napięcie spadało na nim o około 2V.

    Dzięki za podpowiedzi.