Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF105 - Układ paliwowy - nie przepompowuje paliwa z małego zbiornika

25 Lis 2013 23:57 10941 7
  • Poziom 11  
    Czy ktoś potrafi powiedzieć czy wszystkie Dafy XF105 mają układ połączenia zbiorników zbudowany na pompce?
    Mój problem - przestało przepompowywać paliwo z małego zbiornika ( w dużym zebrało prawie do dna, a z małego około 10 -15 cm... i tak kilka tankowań).
    Nauczony doświadczeniem po poprzednich 105-kach zrobiłem normalny, stary, sprawdzony przelew przez korki spustowe. Człowiek, który robił przelew powiedział, że tam nie ma pompki tylko zbiorniki połączone są na trójniku - 2 zbiorniki (wężyki od "smoków") + wężyk do silnika....
    Najśmieszniejsze jest to, że wcześniej nie było problemu z różnicą paliwa między zbiornikami.
    Pytanie1. Czy na "smoku" w małym zbiorniku zamontowany jest jakiś zaworek, który może blokować przepływ paliwa?
    Pytanie2. Czy istnieje oryginalna instalacja zbudowana na trójniku, bez pompki ?

    I najlepsze pytanie 3. Dlaczego po zrobieniu przelewu (nazwijmy go naukowo "naczynia połączone") kierowca zameldował, że w dużym zbiorniku ma już pół, a w małym jest pełno ?

    Dodam, że auto kupiłem używane pół roku temu i nie wiem czy ktoś czegoś nie przekombinował wcześniej.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Przy połączeniu zbiorników metodą "naczyń połączonych" musisz zastosować dwie rurki: górna i dolna.Górna służy odpowietrzaniu zbiorników.

    W Dafie nigdy nie było układu z dwoma smokami i trójnikiem na przewodzie zasilającym bo to rozwiązanie jest proszeniem się o awarię- zapowietrzenie jest niemal kwestią czasu.
    Jeżeli były dwa zbiorniki paliwa, to było to na zasadzie albo pompki wyrównującej, albo dwu rurek (górna i dolna)
    W smokach nigdy nie było żadnych zaworków- po prostu smok_ rurka zakończona sitkiem.

    Miałeś różne poziomy bo w tym mniejszym zbiorniku jest podciśnienie ponad poziomem paliwa.
    Ponadto przy połączeniu zbiorników metoda "naczyń połączonych" paliwo zawsze będzie wędrowało z jednego zbiornika do drugiego wskutek bezwładności -przy jeździe na zakrętach itd.
  • Poziom 11  
    Dzięki za szybką poradę - jutro przetestuję. Kierowca popuści korek paliwa.
    A po powrocie przyjrzę się osobiście jak to dokładnie jest połączone, bo na warsztat nie ma co liczyć w dzisiejszych czasach. Zrobią wszystko tak, żebyś wrócił do nich i ponownie będą musieli się parę roboczo-godzin głowić i "naprawiać".
  • Specjalista - DAF Trucks
    Może akurat takie warsztaty masz w okolicy? Może po prostu trzeba poszukać takiego, który dbać o klienta a nie tylko chce skroić go?
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam podobny problem . Paliwo z małego zbiornika przestał pobierać .Wsadziłem drugą pompkę i nic nie pomogło. Sprawdziłem przewody prąd dochodzi. niebieskie przewody sprawdziłem na przejście i wszystko dobrze, do miejsca za kabiną. Później jest kostka i wchodzi w ramę pod kabiną i nie wiem gdzie idzie . Jak by miał jakiś ktoś pomysł bym był wdzięczny . A jeszcze smoki w zbiornikach sprawdziłem wszystko dobrze.
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Pewnie idą do przpodu do skrzynki ze złączami ( pod maską).
    Przewody powinny mieć numery.
    Poszukaj takiego samego numeru w tej skrzynce.
  • Poziom 10  
    Zapomniałem napisać że tam już przeszukałem
  • Poziom 11  
    W załączeniu dwa schematy połączeń elektrycznych systemu przepomopowywania paliwa z małego do dużego zbiornika. Pompka bliżej małego (prawego zbiornika).
    Przewody przecierają się w okolicach ramy i przy akumulatorach.

    PS. Zamykam temat.
    Rozwiązaniem przy przelewie grawitacyjnym było banalne, tak jak pisaliście - sprawdzić odpowietrzenia zbiorników, po udrożnieniu odpowietrzenia małego zbiornika paliwo się przelewa.