Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy warto uczyć się assemblera?

ka_3 26 Lis 2013 10:19 2952 12
  • #1 26 Lis 2013 10:19
    ka_3
    Poziom 16  

Witam
    Studiuję informatykę, ale zastanawiam się samemu nauczyć assemblera. Na uczelni uczą tego tylko na jednej specjalizacji. Tylko czy assembler mi się przyda np. jako programista C#, Javy? Czy zajdzie potrzeba napisania jakiegoś fragmentu w assemblerze? Druga sprawa to jakie książki do tego są polecane? Zastanawiam się nad http://helion.pl/ksiazki/praktyczny-kurs-asemblera-wydanie-ii-eugeniusz-wrobel,pkase2.htm? Dobra jest?

0 12
  • CControls
  • #2 26 Lis 2013 10:30
    Steryd3
    Poziom 32  

Jestem elektronikiem i odpowiem z mojego punktu widzenia. Na pewno nie warto ślęczeć nad nim godzinami bo programowanie w asemblerze to nic innego jak znajomość instrukcji rozkazów dla danej architektury oraz znajomość jej działania. Jako informatyk powinieneś mieć o tym pojęcie i świadomość jakie skutki niosą za sobą po stronie kodu maszynowego pewne konstrukcje w językach wysokiego poziomu. Nauka assemblera to właśnie umożliwia. Praktyczne wykorzystanie assemblera jest uciążliwe i głównie temu mało użyteczne. Są oczywiście problemy w których znajomość assemblera pomaga ale w większości przypadków tylko nie przeszkadza:)

0
  • #3 26 Lis 2013 10:38
    vmario
    Poziom 14  

W 99% przypadków programiście C# czy Javy assembler się nie przyda. Jeśli jednak kręcą Cię zagadnienia optymalizacyjne, chcesz wyróżnić się na rynku pracy albo chciałbyś zająć się pisaniem wysokooptymalizowanych implementacji algorytmów, to warto. Poczytaj sobie co o assemblerze pisze doświadczony programista Java - w artykule są też chyba polecane jakieś książki.

0
  • #4 26 Lis 2013 11:05
    michcior
    Poziom 30