Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 420 sec - brak napięcia na wtryskiwaczu rozruchowym

26 Lis 2013 22:26 9885 44
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie

    Mam pyatnie skąd idzie napięcie do wtryskiwacza rozruchowego?
    mierzyłem napięcie na zimnym i nic, brak wtryskiwacza dodatkowego utrudnia mi poranny rozruch auta

    Dodano po 56 [sekundy]:

    zapomniałem dodać ze to mercedes w126 420 V8 SEC 1989
  • IGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pracuje razem z rozrusznikiem.
  • Poziom 10  
    Ale rozrusznik kręci normalnie, a wtryskiwaczu brak napięcia w kostce. Może jakiś przekaźnik?? tylko który ??
  • Spec od Mercedesów
    Sprawdź bezpiecznik pod klapką na górze srebrnego przekaźnika na podszybiu. Może on mieć również "zimne luty" wewnątrz. Generalnie odpowiada za zasilanie układu wtryskowego w prąd (innej elektroniki też) Sprawdź również przekaźnik pompy paliwa - czy nie ma na płytce również popękanych lutów. To on odpowiada za zasilanie wtrysku rozruchowego.
  • IGE-XAO
  • Poziom 10  
    gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem

    Dodano po 5 [minuty]:

    a teraz pytanie -tylko proszę się nie śmiać

    czy można jakoś zewrzeć na "ostro" oczywiście zeby upewnic sie czy to to jest przyczyną usterki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj go z 50 i będzie chodzić tylko podczas rozruchu.
  • Poziom 10  
    przepraszam ze pytam ale gdzie tej 50 szukać?

    Dodano po 1 [minuty]:

    skąd najlepiej pociągnąć masę i zasilanie zeby czegoś nie skopać
  • Poziom 10  
    ja nie mam nic przeciwko zakupowi nowego przekaźnika, tylko chodzi mi o to , jak sprawdzić ze to przekaźnik zeby nie wydawac pieniędzy nadto,

    Dodano po 9 [minuty]:

    a o co chodzi z ta tabliczką mnożenia ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    DragonTattoo napisał:
    a o co chodzi z ta tabliczką mnożenia ??

    Nie ma ikonki załamanych rąk, ale jest:

    Link

    Przecież podałem ci link do tabeli z oznaczeniami kodowymi instalacji wg Boscha. System ten jest przyjęty przez wielu producentów i bardzo pomaga w czytaniu i rozumieniu instalacji. I naucz się tych oznaczeń tak, jak tabliczki mnożenia w szkole!
  • Poziom 10  
    jutro sie pobawie i dam znać

    Dodano po 2 [minuty]:

    a nie łatwiej było by napisać ze to styk od rozrusznika w stacyjce jak domniemam??
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    DragonTattoo napisał:
    a nie łatwiej było by napisać ze to styk od rozrusznika w stacyjce jak domniemam??

    Przecież napisałem:
    Błażej napisał:
    wysteruj go z 50
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    DragonTattoo napisał:
    gdyby ten przekaźnik padł o którym mówisz świeciła by sie lampka od ABS-u juz to przerabiałem

    Nie do końca masz rację - bo tych przekaźników jest sporo rodzajów, może mieć kilka wyjść, może w ogóle mieć wewnątrz kilka styczników, tak więc możliwości uszkodzeń jest sporo.
    Błażej napisał:
    Możesz go zapiąć na krótko - masa i zasilanie. Aby nie chodził cały czas, to wysteruj go z 50 i będzie chodzić tylko podczas rozruchu.

    Trochę się namieszało - bo jeżeli myślimy o sprawdzeniu przekaźnika, to nie jest dobry pomysł, bo podejrzany przekaźnik mamy dalej w instalacji, tylko inaczej wysterowany.
    DragonTattoo napisał:
    czy można jakoś zewrzeć na "ostro" oczywiście zeby upewnic sie czy to to jest przyczyną usterki

    Można. Na każdym takim przekaźniku są oznaczenia i schemat. Na poniższym obrazku jest taki przykładowy przekaźnik. Jak widać na schemaciku wewnątrz są akurat dwa styczniki - czyli jest to ten "bardziej skomplikowany"
    mercedes 420 sec - brak napięcia na wtryskiwaczu rozruchowym
    Wyrywamy przekaźnik z podstawki i lokalizujemy dwa styki: "15" (zapłon) oraz "31" (masa)
    Tych dwóch NIE WYKORZYSTUJEMY (pozostają puste). Resztę dziurek (tam, gdzie są blaszki stykowe oczywiście) zwieramy drutem ze sobą. Przekaźnik oczywiście zostaje na stole. Nie rób tego nerwowo - jak silnik jest nieodpalony taka zworka może pozostawać podłączona kilkanaście minut bez problemu. Jak już połączysz możesz sprawdzić jak silnik odpali i jak zachowuje się w czasie jazdy.
    Poniżej masz link do przykładowej instalacji dla tego silnika. Jak umiesz czytać schematy to może ci się przyda.
    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1988/420SEL/WIRING%20DIAGRAMS/3168.pdf
    Po lewej na dole jest "overvoltage protection relay" (czyli srebrny przekaźnik), po prawej na dole "fuel pump control relay" (przekaźnik pompy paliwa) i obok niego "cold start valve" (czyli zawór zimnego startu)

    Moderowany przez Błażej:

    Faktycznie się namieszało. Pisząc o podpięciu na krótko i wysterowaniu z sygnału rozrusznika, miałem na myśli wtryskiwacz rozruchowy. Od biedy można tak go używać. Będzie pracować przy każdym uruchamianiu silnika, a nie tylko przy zimnym.

  • Poziom 10  
    dzieki wielkie,

    schemat jak najbardziej czytelny i opis tez, zamowilen nowy przekaznik, ze shematu wynika ze nie ma innej opcji niz uwalony przekaznik (no moze ewentyalnie przewody popekane) a na razie podepne go pod rozrusznik... jak przyjdzie nowy pobawie sie ze zmostkowaniem (nie bedzie obawy ze jesli cos skopie to utkne z niedzialajacym autem)


    jeszcze raz WSZYSTKIM dziekuje za wsparcie - jestescie naprawde niesamowici :-)

    Dodano po 15 [minuty]:

    przekaznik bedzie okolo 4 Grudnia wiec odezwe sie jak przekaznik przyjdzie poprosze jeszcze nie zamykac tematu (jakby cos jeszcze wyskoczylo w miedzyczasie)
  • Poziom 10  
    no i pojawiaja sie schody... jak mam sprawdzic czy mam K czy Ke ,
  • Poziom 10  
    Tak jest dokladnie taki sam jak na zdjeciu, czyli bedzie strerowany z przekanika, (wczoraj go otworzylem, nie znalazlem zadnych widocznych uszkodzen popekanych polaczena plytce, przelutowalem prawie wszystkie polaczenia i nic sie nie zmienilo)
    czekam na nowy przekaznik, oby to rozwiazalo problem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To sprawdź, co się dzieje z przekaźnikiem. Co z jego sterowaniem. Sprawdź ciągłość obwodu czujnika temperatury.
  • Poziom 10  
    Pomierzylem wszystko,i wyglada ze wszystko gra, nawet kick down dziala (czyli z przekaznika przepieciowego wychodzi wszystko jak powinno) prawdopodobnie w tym calym nieszczesnym przekazniku poszla cewka wlasnie od wtrysku rozruchowego.
    Nadal czekam na nowy przekaznik, jak by co dam znac co jak.

    Jeszcze raz dzieki za wsparcie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź. Podepnij równolegle do cewki przekaźnika diodę z rezystorem i patrz, czy się zaświeci przy rozruchu. Podejrzyj, jaką temperaturę pokazuje czujnik.
    jeśli to faktycznie cewka, czy tam sam "mechanizm" przekaźnika, to można go przeszczepić.
  • Poziom 10  
    jeszcze jedno podczas sprawdzania (odkrecania) wtryskiwacza rzruchowego uszczelka pod nim rozpadla mi sie w kawalki, sprawdzalem ebay ale dostepna jest tylko w USA :-(, mam pytanie czy czasowo moge ja zastapic smarujac polaczenie silikonem termo odpornym (mam taki do 250 stopni), oczywiscie mam w planach zamowienie nowej uszczelki.
  • Poziom 10  
    Nowy przekaźnik i żadnych zmian, nic tylko usiąść i płakać...
    pogubiłem się już totalnie w tym wszystkim, nie mam pojęcia co jeszcze mogę sprawdzić

    -przekaźnik przepięciowy sprawdzony (sprawdziłem chyba ze 3 różne i nic)
    -przekaźnik pompy paliwa nowy
    -przewody od przekaźnika do wtryskiwacza sprawdzone
    -przekażnik działą bo pompa działa i kick down działa a wtryskiwacz rozruchowy nie działa (załamka)

    czy ktoś mógłby mi pomóc zlokalizować rozrusznik ??podłącze się na razie tam zawsze to lepiej niż nic. Może to śmieszne ale nie moge znaleźć rozrusznika w aucie więc jakby ktoś mógł to poproszę o pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wejdź pod auto, to zobaczysz :D
    I nie musisz się dostawać do samego rozrusznika, żeby zdobyć sygnał 50.
    Sprawdziłeś czujnik temperatury?
  • Poziom 10  
    gdzie ich szukac ?? jak to test to co mysle to sa dwa jeden z wtyczka na jeden pin drugi z wtyczka na dwa piny wiéc który mam sprawdzi I jak ??

    A propos rozrusznika - najprosciej bedzie od rozrusznika bo nie mam pojecia gdzie szukac stykow od tego (wiem ze pisales ze to 50 ale gdzie ich szukac pod maska)

    Dodano po 3 [minuty]:

    tak teraz mysle ze to mialo by sens - skad przekaznik wie ze silnik jest cieply czy zimny - moze on mysli ze caly czas ze silnik jest nagrzany I dlatego nie pozwala przekaznikowi podac sygnalu do wtryskiwacza...

    Dodano po 1 [minuty]:

    I prosze o wyrozymialosc - bo czasami mi trzeba jak lopata
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    To idźmy drogą dedukcji...
    Co steruje rozrusznikiem? Aaaa.... Stacyjka!. Więc Eureka (tak miała na imię zona Archimedesa), sygnał 50 będzie w wiązce idącej od stacyjki do komory silnika! A jak się dokopiesz do kostki stacyjki i chwilę miernikiem pobawisz, to i kolor przewodu znajdziesz...
    A więc jeszcze czujnika temperatury nie sprawdziłeś...
  • Poziom 10  
    nie wiedzialem jak je sprawdzic ( I chyba wstydzilem sie przyznac nawet nie wiem co w nich mierzyc :-( ) sprawdzielm je pod wzgledem mechanicznych lub wizualnych uszkodzen.

    Mam wiele innych umiejetnosci ale na elektryce samochodowej sie nie za bardzo znam , jak mi ktos powie co z czym polaczyc i przede wszystkim gdzie tego szukac to ja to zrobie, wiec jeszcze raz dziekuje za wyrozumialosc
  • Poziom 10  
    a ja obstawialem te dwa z przodu, nie wiedizalem ze ta wtyczka to jet czujnik temperatury...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wejdź sobie na jedno z for mercedesa, choćby
    http://www.w114-115.org.pl/j/index.php
    tam powinieneś znaleźć odnośniki do rosyjskich stron, na których znajdziesz pełne schematy i opisy tego auta. Na pewno były, bo kilka lat temu sam korzystałem. I mając w ręku schemat, zdziałasz dużo więcej i nie na ślepo.