Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 - brak ciśnienia w ukł. chłodzenia

26 Lis 2013 22:32 4227 16
  • Poziom 9  
    Witam. Mój problem polega na tym,że w moim Peugeocie jest mała dziurka w chłodnicy. Mam nadzieję, że to ona jest przyczyną braku ciśnienia w układzie(mogę sobie odkręcić korek na gorącym silniku i nic). Dziurka jest mała-przez 500km płynu ubyło naprawdę niewiele. Pytanie-czy jazda z takim stanem rzeczy przy częstej kontroli stanu płynu niczym nie grozi???? Dopiero za 2 tyg. będę miał siano...
    Martwi mnie też,że nie mogę doprowadzić do włączenia wentylatora. Przejechałem autem 10km, po czym zostawiłem z włączonym silnikiem jeszcze 10 minut... i nic. Podłączyłem wentylator na krótko-działa. Czy jazda z takim stanem jest bezpieczna dla silnika? Czy nie przegrzeję go jakoś? Do czego jest potrzebne ciśnienie w układzie? Najgorsze,że nie mam wskazówki,a jedynie kontrolkę... Proszę o porady.
  • Poziom 21  
    Układ się zapowietrza,nie można tak jeżdzić silnik można uszkodzić.
  • Poziom 9  
    Nie bardzo rozumiem jak mogę zapowietrzyć układ, skoro ciśnienie stale z niego schodzi. Poza tym proszę o wytłumaczenie w jaki sposób mogę uszkodzić silnik? Mechanik powiedział ze na razie można jeździć tylko często kontrolować stan płynu. Wiec już nie wiem. ..
  • Poziom 35  
    Nie ma ciśnienia, więc nie ma wymuszonego obiegu.
    Żeby było robione ciśnienie to by tobie tryskało z tej dziurki. Na przykładzie węza ogrodowego możesz sobie zobaczyć.
    Do sprawdzenia rozrząd i pompa wody.
  • Poziom 23  
    Oczywiście że można tak jeździć, ale nie powinno się ignorować wycieku z układu chłodzenia. Dopuki masz ogrzewanie to świadczy że silnik ma prawidłowy obieg płynu i nie zapowietrza się. Ale to jest ryzykowne i grozi przegrzaniem silnika.
  • Moderator Samochody
    bmw46 napisał:
    Do czego jest potrzebne ciśnienie w układzie?

    Żeby nie doprowadzić płynu do wrzenia, im większe ciśnienie tym większa temperatura wrzenia.
    Ma być po prostu szczelnie. I nigdy nie otwierać korka na gorącym silniku!
  • Poziom 9  
    Panowie, chłodnica nowa, a korek dalej moge se otworzyć kiedy zechcę.Wentylator po dłuższym postoju na biegu jałowym włącza się elegancko. A mity i przestrogi o słupie wody można włożyć między bajki. Przynajmniej o tej porze roku. Sprawdzałem na drugim aucie z silnikiem 1.4. benzynka, vw. Jest na 100% sprawny. Jeżdżę nim od lat i jestem go pewien.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jakie mity i przestrogi o słupie wody?
    Skoro nie ma ciśnienia w układzie to wymień korek bo może puszczać ciśnienie.
  • Poziom 9  
    Sorki, o słupie wody można poczytać na peugeot forum...
    Co do korka-w golfie też ledwo syknął przy odkręceniu na gorącym. Fakt, że przejechałem tylko mały odcinek miejski...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tam musi być ciśnienie ale bez przesady.
    Bez ciśnienia to spada temperatura wrzenia i można łatwo zagotować auto w korku.
    Wentylator włącza się w okolicy 100-105 stopni więc przy braku ciśnienia wodę idzie zagotować.
  • Poziom 23  
    grala1 napisał:

    Wentylator włącza się w okolicy 100-105 stopni więc przy braku ciśnienia wodę idzie zagotować.
    Po pierwsze to mało kto leje w tych czasach wodę do układu chłodzenia,raczej płyn,a płyn ma większą temperaturę wrzenia. Po drugie włącznik termiczny w chłodnicy ma wyklepane przy jakiej temperaturze włącza i wyłącza wiatraki(wiatrak) i napewny nie jest to 100*-105* stopni a 95*-98*
  • Poziom 35  
    Co wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia? Pompa wody! Do sprawdzenia.
    Jak chcesz odpowietrzyć a nie dasz obrotów to ciśnienia nie zrobi. Sprawdzone na kilku silnikach PSA 1.4
    W Fordzie Focusie silnik w benzynie miałem przypadek że po postoju samochodu przestał grzać - brak ciśnienia.
    Okazało się że winna była pompa wody i termostat. A silnik pracował bez zarzutu!
  • Poziom 42  
    pepe150 napisał:

    Co wytwarza ciśnienie w układzie chłodzenia? Pompa wody!

    Popisz jeszcze bajeczek, popisz. Napisz mi gdzie w zamkniętym obiegu jest ciśnienie a gdzie wytwarza się podciśnienie. Napisz jeszcze dlaczego na zimnym silniku pompa ciśnienia nie wytwarza a na ciepłym już tak
  • Poziom 23  
    Pompy wody w autach, to pompy ODŚRODKOWE, mają za zadanie pchać swobodnie płyn, a nie wytwarzać ciśnienie w układzie. Ciśnienie wytwarza się po przez temperaturę, rozszeżania się cieczy w układzie i powietrza w zbiorniczku wyrównawczym.
  • Poziom 35  
    Dobra może trochę poniosło.
    Ale miałem tak że silnik miał już swoją temperaturę, termostat otworzył, a ciśnienia nie było.
    Silnik pracował na biegu jałowym.
    Kiedy się przy gazowało (utrzymać trochę na wyższych obrotach) dopiero udało się odpowietrzyć.
    Więc teraz ty mi to wytłumacz...
  • Poziom 23  
    Tutaj chodzi o pend płynu w przewodzie w którym powietrze jest uwięzione, lub zazwyczaj w nagrzewnicy, im szybciej płyn płynie tym więcej z sobą zabierze np.powietrza. Jeśli jest inaczej proszę mnie poprawić.
  • Poziom 9  
    Temat dawno rozwiązanu. Przyczyna to przekręcony gwint odpowietrznika. Pozdrawiam.