Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Micra 1.5dci wysokie obroty na biegu jałowym

koza874 27 Nov 2013 12:33 2688 5
  • #1
    koza874
    Level 9  
    Witam wszystkich.

    Mam pewien problem z Micrą. Autko gdy jest zimne po odpaleniu ma normalne obroty czyli koło tysiąca. Gdy się już troszkę rozgrzeje to się zaczyna jej popis. Powoli zaczyna zwiększać obroty aż w ciągu 10-15 min od chwili odpalenia osiąga obroty kolo 1900. Podłączana była pod kompa błedów nie ma. Zawór przy pompie akurat miałem identyczny od mondeo tdci po zmianie na 2min było ok i tak jakby komputer znowu podstawił go na 1900. Proszę o jakieś porady :)
  • #2
    slawarek
    Level 16  
    Witam.
    Post stary ale mam pytanie, co było przyczyną takiego zachowania bo mam tak samo, micra wchodzi na 1500 ,2000 obr jak się jej uwidzi. Egr mam wyczyszczony. Podejrzewam regulator na
    Pompie, a nawet samą pompę.
  • #3
    markko124
    Level 1  
    Mam ten sam problem z micrą, czy ktoś zna odpowiedź???
  • #4
    slawarek
    Level 16  
    pomogło zakodowanie wtrysków , bo kody się jakoś ulotniły chyba przez słaby akumulator.
  • #5
    wojjtekk
    Level 9  
    Witam. Mam taki sam problem. Obroty silnika na biegu jałowym samoistnie wzrastają. Po kodowaniu wtrysków, objawy nadal te same. Sprawdzone przelewy wtryskiwaczy (są w idealnym stanie), sprawdzona szczelność układu dolotowego i wyczyszczony egr. Co to może być?

    Silnik K9K 68KM Delphi
    Wtryskiwacze kodowane CLIP'em Renault. Silnik pracuje ładnie. Brak błędów w sterowniku. Ciśnienie na listwie takie jak zadane 230 Bar (wiadomo +/- 3Bar), Wszystkie temp. (woda i paliwo) widzi prawidłowo, Czujniki ciś. i temp. powietrza dolotowego działają również prawidłowo.
    Silnik bez Przepływomierza, Przepustnicy i Intercoolera.

    Objawy takie jak by ,,Linka pedału przyśpieszania" nie cofała się na swoje miejsce lub przycinała się przepustnica. Oczywiście potencjometr przyśpieszania jest sterowany elektrycznie i wg CLIP'a reaguje również prawidłowo. Dodam tylko, że jest bardzo czuły na reakcję. Dosłownie delikatne muśnięcie powoduje natychmiastową reakcję i wkręca się na ponad 2.000 obr/min.

    Zauważyłem również, że max. obciążenie silnika wszystkimi odbiornikami m.in Dmuchawa, Światła, Radio, Klimatyzacja skutkuje spadkiem obrotów na biegu jałowym do ok. 850 obr/min
  • #6
    grzybol1987
    Level 1  
    Witam mam identyczny problem jak opisany czy przyczyną może być sterownik silnika?? Jakie było rozwiązanie w waszym przypadku.