Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2.0 ADY - ciśnienie oleju

27 Lis 2013 16:16 3675 12
  • Poziom 12  
    Witam.
    Problem wygląda następująco. zapala się kontrolka ciśnienia oleju (miga + brzęczyk) w przedziale obrotów 2000 - 2200 tyś. efekt występuje na rozgrzanym silniku i dotyczy tylko tego przedziału obrotów.

    pomiar ciśnienia : na ciepłym silniku
    czujnik przy podstawie filtra (biały) wolne obroty : 0.2 MPa, 2500 obr 0.5 MPa
    czujnik w głowicy (brązowy) wolne obroty : 0.18MPa, 2500 0.48 MPa

    Dodam , że oba czujniki nowe, po podłączeniu czujnika w głowicy przez żarówkę do + jak to było w dawnych silnikach kontrolka gaśnie po zapaleniu auta i nie zapala się podczas gdy org. kontrolka w liczniku zaczyna migać.

    Potrzebuję ewentualnych wskazówek jak uporać się z tym problemem.
  • Poziom 17  
    Kolego masz dynamiczną kontrolę ciśnienia.
    Biały czujnik działa odwrotnie czyli jak nie ma ciśnienia to jest rozwarty a jak jest ciśnienie rzędu 1,6-2 bar i powyżej to jest zwarty. Sygnał z tego czujnika jest brany pod uwagę dopiero po przekroczeniu 2000obr/min.
    Moim zdaniem masz problem z zaworem przelewowym na pompie, zawór może się zacinać.
    Wkręć manometr zamiast tego czujnik i zobacz czy jak zmieniasz obroty silnika to nie ma gwałtownych skoków ciśnienia.
  • Poziom 12  
    może 2 godzinki temu był robiony pomiar. żadnych skoków, płynnie ciśnienie wzrasta i opada, zaczynam obstawiać ze może być coś z licznikami bo tylko w tym przedziale występuje problem., bo ciśnienie oleju myślę ma w miarę ok.
  • Poziom 17  
    Kolego zewrzyj kabel od czujnika do masy. W ten sposób sprawdzisz czy to wina ciśnienia oleju lub czujnika.
  • Poziom 12  
    Zwarcie dolnego czujnika do masy rozwiązało problem.
  • Poziom 28  
    wymień filtr oleju-sprawdzone nie raz
    filtr zapewne firmy filtron
  • Poziom 12  
    był filtron, teraz jakiś hart, a jakiej firmy najlepiej poszukać ?
  • Poziom 12  
    Witam Kolegów z forum ;)

    Trochę odgrzewam temat, po dłuższej nieobecności wziąłem się za naprawę tego problemu z ciśnieniem oleju. poszła nowa pompa oleju, filtr bosch, sprawdziłem stan panewek na wale, silnik zalany 10w40

    pomiar ciśnienia na zimnym silniku : wolne obroty 0.45 MPa, 2500 ok 0.6 nawet 0.65 Mpa
    ciepły silnik mniej więcej traci 0.1 , 0.15 MPa czyli ma 0.3 na wolnych i 0.5 na obrotach


    ale problem migającej kontrolki i brzęczyka nic a nic nie znikł ok 2050 obrotów i miga, po zmasowaniu dolnego czujnika ( i na nowym i na starym to samo ) problem ustaje.

    Do czujnika w głowicy ma podłączoną żarówkę i w żadnym wypadku tam ciśnienie nie ginie

    Gdzie warto dalej szukać przyczyny tej " irytującej " lampki ?
  • Poziom 17  
    Może oba czujniki (nowy i stary) są tak samo uszkodzone.
  • Poziom 12  
    podstawienie trzeciego czujnika daje taki sam efekt.
  • Poziom 12  
    Dziś po przejechaniu 200 km kontrolka zaczyna migać od 2050 rpm ale po zwolnieniu pedału gazu dalej miga,nawet na wolnych obrotach, gaśnie przy 3 tyś, czyli wnioskuję, że układ nie przełącza czujników bo górny mam odłączony czyli jest rozwarty prawidłowo.

    Jeżeli jest tutaj dynamiczna kontrola ciśnienia oleju, to jaki układ odpowiada za przełączanie między czujnikami? .
  • Moderator Samochody
    luk4005 napisał:


    Jeżeli jest tutaj dynamiczna kontrola ciśnienia oleju, to jaki układ odpowiada za przełączanie między czujnikami? .

    Żaden. Ta dynamiczna kontrola cisnienia polega tylko i wyłacznie na tym, że układ elektroniczny deski sprawdza stan obydwu czujników i porównuje go do sygnału prędkosci obrotowej silnika. Jesli widzi że silnik się "kręci", a stan któregos z czujników jest inny niż powinien, to uruchamia kontrolkę i brzęczyk. Na biegu jałowym cisnienie może być niższe - stąd rózne wartosci progowe czujników. Cała filozofia.Czujniki po to są dwa, aby wykluczyć uszkodzenie któregos z nich, co mogło by spowodować brak sygnalizacji zaniku cisnienia oleju i zniszczenie silnika. Załóż czujniki z niższymi cisnieniami progowymi - dostępne bez problemu i oznaczone kolorami w katalogu.
  • Poziom 12  
    Niższe czujniki nie dawały żadnego efektu gdyż ciśnienie jest w porządku, problem rozwiązało wyjęcie dolnego czujnika i podłączenie jego przewodu do masy pojazdu, pozostał tylko górny czujnik i wszystko jest dobrze.
    Temat zamykam
    Pozdrawiam.