Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta

DioDuś17l 27 Nov 2013 20:54 10392 19
  • #1
    DioDuś17l
    Level 9  
    Siemka, mam problem. Chcę do mojego charcika włożyć zapłon od chinola, jak myślicie da się? Na necie znalazłem iskrownik za 43.00 złote. Zastanawiam się nad kołem zamachowym, czy ono nie jest roztoczone na większy otwór?
  • #2
    rafik54321
    Level 29  
    A po co chcesz go tam montować? Szkoda czasu, sił, i kasy. Zapłon od charta właściwie się nie różni od tego co chcesz wstawić (technologicznie rzecz jasna). Zapewne powodem swapu jest mała moc iskrownika na światłach. Nie myślałeś by po prostu przewinąć cewki? Wyjdzie podobnie z kasą a będzie lepszy efekt i mniej zachodu.
  • #3
    DioDuś17l
    Level 9  
    części pozornie nie są drogie do chinoli. Chcę wymienić zapłon na inny ponieważ nie doładowywuje ak. ,słabe światłą są i żecz najbardziej wstrząsająca to palące się moduły i impulsatory
  • #4
    Muciek50
    Level 16  
    Poszukaj sobie w google , przeróbki statora Charta Wg BigSofta na 120W.
  • #5
    rafik54321
    Level 29  
    To ja nie wiem co z nim robiłeś miałem charta kilka lat i żadnego impulsatora nie spalił a moduł osobiście spaliłem. Do tego moduł do charta zrobisz za kilka zł (mam schemat). A z tymi częściami od chinoli też są jazdy, słabiej ładują i w ogóle zależy jak trafisz.
  • #6
    DioDuś17l
    Level 9  
    Ja po prostu nie chce niszczyć starego zapłonu bo on jest już żeczą praktycznie nie osiągalną w tych czasach! A zależy mi na dobrym świetle z przodu i też cięzko jest dostać przerywacz do kierunków na 6v i z żarówkami jest kiepsko ,a na 12v można kupić we wszystkich sklepach nawet w '' TESCO '' .

    Mam nadzieje ,że jakoś da się ten zaplon przypasować do karteru silnika , najgorzej bedzie z kolem zamachowym bo on jest na inny czop bo w charcie jest na 10-12mm a w skuterze na 12-16mm jak dobrze pamiętam .
  • #7
    rafik54321
    Level 29  
    Niszczenie karterów jest ok, ale iskrownika już jest łee, ciekawa postawa. Tutaj jeśli chodzi o koło magnesowe-zamachowe to raczej nie wejdzie bo masz wał cieńszy niż otwór w magnecie. Poza tym można przewinąć cewki tak byś miał 12V. A tak w ogóle co za iskrownik chcesz wsadzić od czego.
  • #8
    DioDuś17l
    Level 9  
    Nie chcę niszczyć karterów i iskrownika , będzie przerabiany iskrownik od skutera do karterów charta . O to ten zapłon który chcę zamontować.
  • #9
    DioDuś17l
    Level 9  
    Zakupiłem zapłon i co wyszło muszę stoczyć go o 4 mm ze strony zewnętrznej i wywiercić 3 otwory na regulacje zapłonu. Oraz muszę odciąć nity z koła zamachowego od skutera i wyjąć krzywkę z koła zamachowego z ogara i wytoczyć na tam te koło.
  • #10
    DioDuś17l
    Level 9  
    Nowe wiesci mam wszystko zrobione tylko mam jedną sprawe jak ustawić ten zaplon, kiedy jest wyzwalana iskra i ile przed GMP? Prosze o szybką dopowiedz , z góry dziękuję
  • #11
    Muciek50
    Level 16  
    No to sobie musisz sprawdzić lampą stroboskopową. Najprościej ustawić to jest tak. Bierzesz ustawiasz tłok w pozycji zapłonu ( dla Charta jest to 2 do 2,5mm przed GMP). Na kole magnesowym i karterze rysujesz znak markerem , następnie napędzasz wał korbowy np wiertarką (kopiąc w starter trudniej będzie sprawdzić z racji na to że wał obróci się tylko kilka razy) i sprawdzasz lampą stroboskopową czy znaki się schodzą. Obracając statorem musisz doprowadzić do tego że znaki się zejdą.
  • #12
    DioDuś17l
    Level 9  
    Ja tylko jednego nie rozumiem czy iskra pojawia się w miejscu gdzie blaszka na kole zamachowym zetknie się z impulsatorem czy z drugiej strony koła zamachowego?
  • #13
    Muciek50
    Level 16  
    To z "której strony" ta blacha na magnecie wyzwala zapłon zależy od tego którą końcówkę z impulsatora wepniesz do modułu a którą na masę (przy impulsatorze 2 przewodowym). Bez lampy czeka Cię raczej długa zabawa...
  • #14
    rafik54321
    Level 29  
    Muciek50 niby napisałeś prawdę ale trochę to pokręcone jak spaghetti. Chodzi o to iż koło magnesowe ma w jednym miejscu pewien specjalny magnesik (może być nie widoczny) który po przesunięcie się obok impulsatora wyzwala iskrę. To jest cały mechanizm. Teraz trzeba tylko tak ustawić iskrownik by ów wyzwolenie iskry następowało gdy tłok będzie 2-2,5mm przed GMP. I już. A problem leży tylko w jednym - gdzie jest ów magnesik? Tutaj właśnie będzie pomocna lampa stroboskopowa do ustawiania zapłonu może być nawet taka prosta na ledach (wpisz to w google "Latarka - stroboskop do ustawiania zapłonu pdf" i pierwszy wynik - nie chcę dawać bezpośredniego linku by nie kolidować z regulaminem). Wtedy długi przewód (z artykułu będziesz wiedział który) należy kilka razy owinąć na przewód od fajki. I lampa się zaświeci tylko wtedy gdy akurat będzie iskra, świecisz nią na koło magnesowe (w ciemnym pomieszczeniu) i będzie ci się wydawać iż koło stoi w miejscu, wtedy musisz zapamiętać która część koła magnesowego akurat "mija" impulsator bo to właśnie ta część wyzwala iskrę. Mam nadzieje że pisałem wystarczająco jasno.
  • #15
    Muciek50
    Level 16  
    Nie chodzi o oryginalny zapłon, tylko kolega wstawił zapłon z chińczyka gdzie te blaszkę na kole magnesowym widać :P Prościej niż ja to opisałem chyba się nie da...
  • #16
    DioDuś17l
    Level 9  
    U mnie na impulsatorze jest jeden kabel ( różowy) , jutro spróbuje zrobić pare zdjęć jak to wygada , mi chodzi tylko tak ,,na oko ,, ustawić bo wyciołem z kołą tamten czop i musze dotoczyć do czopa z komara koła zamachowego i potrzeba i ten punkt zeby przewiercić dziury do koła od chinola i zanitować
  • #17
    rafik54321
    Level 29  
    Bo drugi "kabel" od impulsatora to masa.
  • #18
    DioDuś17l
    Level 9  
    Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta
    Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta
    Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta
    Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta
    Romet Chart 210 zaplon od chińskiego skutera do charta

    Jak myślicie tak to powinno wyglądać? A ta kreska na impulsatorze i kole zamachowym jest 2.5 mm przed GMP . Nie wiem czy to tak powinno być ?
  • #19
    rafik54321
    Level 29  
    No mi wygląda to tak że te kreski na impulsatorze i kole magnesowym powinny się pokrywać gdy tłok będzie 2-2,5mm przed GMP.
  • #20
    DioDuś17l
    Level 9  
    Wszystko zrobione tylko jeden problem jak parę razy próbuje odpalić z kopniaka to czasem pojawia się strzał i duża ilość ognia z cylindra