Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO FH13 E5 - duże spalanie, wyświetla błąd...

Artur11GT 27 Lis 2013 22:46 3771 11
  • #1 27 Lis 2013 22:46
    Artur11GT
    Poziom 7  

    MID 128 PID 94 FMI 7 fuel feed pressure Mechanical fault - jak się domyślam chodzi o ciśnienie paliwa ale gdzie szukać przyczyny żeby nie wyszło "po omacku". Proszę o pomoc.

    0 11
  • #2 28 Lis 2013 19:17
    arturavs
    Poziom 39  

    Artur11GT napisał:
    fuel feed pressure Mechanical fault


    Ciśnienie dostarczania paliwa. Do sprawdzenia filtry paliwa , smoki w zbiornikach , zawory zwrotne w pompie podającej i zawór przelewowy.

    1
  • #3 28 Lis 2013 20:52
    cielak1989
    Poziom 12  

    W 13 litrowym silniku niema zaworków w popie paliwa. Może jeszcze uszkodzona być podstawa filtrów. A pompkę palia od odpowietrzania masz zamknięta ??

    0
  • #4 28 Lis 2013 21:03
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MID 128 PID 94 Ciśnienie zasilania paliwem.....FMI 7 Zbyt niskie ciśnienie,

    Zatkany filtr paliwa, zapowietrzony układ paliwowy lub wycieki z tego układu, usterka mechaniczna czujnika.

    1
  • #5 29 Lis 2013 10:42
    Artur11GT
    Poziom 7  

    Auto świeżo po wymianie filtrów (zrobił ok 2000km - tankowany tam gdzie pozostałe auta więc tak szybkie zabrudzenie układu raczej wykluczam). Podwyższone spalanie było już wcześniej. Filtry założone oryginalne.

    0
  • #6 29 Lis 2013 21:51
    norrbi
    Poziom 17  

    Sprawdz tak jak kolega napisał czy ośka pompki ręcznej jest zamknięta ,a co do braku mocy to diagnostyka jazda załadowanym autem i podgląd parametrów.

    0
  • #7 05 Sty 2014 19:49
    -adaś
    Poziom 7  

    jednostki 13litrowe mają dość prosty system zasilania paliwem(w porównaniu z poprzednikami) więc sugeruję wymienić komplet zaworów paliwowych koszt kompletu ok 300zł siadają średnio przy 600-800 tys.a w przypadku braku poprawy pompa paliwa mechaniczna (ostateczność)

    0
  • #8 17 Paź 2015 20:48
    cichy1984
    Poziom 14  

    gdzie znajduja sie te zaworki ? mam problem autko nie miało mocy pod górki i był ten błąd niskiego cisnienia, wyminiłęm filtry na oryginał smoki wyczyszczone i teraz jest jescze gorzej z łądunkim ledwo 50km/h. Od jakiegos dłuższego czasu nie sciagał czesto z drugiego zbiornikia nie iwem czy to ma cos wspólnego. Wywalac pompke czy zaczac od tych zaworków ?

    0
  • #9 17 Paź 2015 22:46
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Cytat:
    Od jakiegos dłuższego czasu nie sciagał czesto z drugiego zbiornikia nie iwem czy to ma cos wspólnego


    Ustal przyczynę - brudny układ paliwowy, załamany przewód.

    Zaczął bym od sprawdzenia i wyczyszczenia instalacji paliwowej.

    0
  • #10 17 Paź 2015 23:03
    cichy1984
    Poziom 14  

    przewody nigdzie nie załamane, intalacja oryginalna podobno padaj tam jakies zaworki tylko nie wiem gdzie je zlokalizowac.

    A co do braku mocy ewidentnie brakuje mu paliwa przy pełnym obcązeniu bo jak sie przez chwile delikatniej jedzie lub np., pusci na luzie i jałowych obrotach to chwile ciagnie jak nalezy i zaraz dławi brak paliwa.

    Kier teraz grzebie kazałem mu szukac zatoru przed filtrami na srubach bo to najbardziej prawdopodobne. JAk nie to pozostanie juz tylko pompka ale ona raczej by nie padła tak z dnia na dzien

    0
  • #11 30 Paź 2015 10:55
    hubert04
    Poziom 20  

    SPRAWDZ SMOK A DOKŁADNIE FILTEREK W NIM NAPEWNO JEST ZAPCHANy

    0
  • #12 30 Paź 2015 14:53
    cichy1984
    Poziom 14  

    wymiana filtrów i czyszczenie smoków nie pomogło a wrecz pogorszyło sprawe. Okazało sie ze zapchny był układ gdzies przed filtrami , kazałem kierowcy rozkrecac po kolei sruby i szukac syfu na oczkach przewodów i po czyszczeniu wróciło wszytko do normy.

    2