Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 TDDi - Ciężko odpala nawet na ciepłym silniku

27 Nov 2013 23:49 6357 1
  • Level 14  
    Witajcie Panowie!

    Mam poważny problem z moim nowym nabytkiem: Focus 1.8 TDDi 90KM.
    Zakupiony został około 2 tyg temu. Na początku pojawiał się problem z odpaleniem na zimnym silniku. Mimo, że przymrozków nie było to trzeba było 2 razy podgrzać świece i trochę pokręcić. Ale po rozgrzaniu odpalał już bez problemu. Wczoraj wybrałem się nim w daleką podróż bo aż do Holandii. Niestety nie mogłem go sprawdzić dokładniej u mechanika bo wyjazd miałem na już. Zauważyłem przed wyjazdem, że w zbiorniku wyrównawczym na płyn chłodniczy znajduje się stężony olej. Mechanik poinformował mnie, że albo uszczelka pod głowicą albo coś było robione wcześniej. Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się, że była robiona pompa.
    W między czasie od zakupu do wyjazdu za granicę zrobiłem w Polsce około 600 km. Bez zastrzeżeń oprócz tego odpalania.

    Jadąc wczoraj przy niemieckiej granicy zatrzymałem się zatankować auto. Po zatankowaniu nie mogłem go odpalić tak samo jak ciężko odpalał na zimnym silniku. Ale po kilku zakręceniach odpalił.
    Następna sytuacja już w Niemczech. Taka sama sytuacja. Może nawet jeszcze trochę ciężej. Zauważyłem również, że miał problemy z podjechaniem pod górkę! 2 osoby i bagażnik w kombi w walizkach i ze 140km/h ledwo co wjechał przy 90 km/h! Wyjątkowo słaby. Potem jak go trochę zmęczyłem tym wjeżdżaniem pod górkę to z kolei nie mógł się rozpędzić ze 120km/h na szybciej. Ale z biegiem kilometrów jakoś się wyrównało.

    Przyjechałem na miejsce przejeżdżając 1350km i dźwięk silnika wydawał mi się jakby taki "czołg" trochę. Ale może to było moje wyolbrzymienie. Trochę byłem już zmęczony.
    Dziś byłem sprawdzić jego stan.
    Oczywiście problem z odpaleniem. Tym razem już bardzo duży.
    Kręconym cały czas. Czasami słychać jak już ma zaskoczyć bo coś szarpie ropy ale za chwile znowu tylko sam rozrusznik pracuje. W końcu po jakiś 10 min jakoś go wyciągnąłem tym "chechłaniem" i odpalił. Ale strasznie kopcił.
    Dosłownie aż chodnik pod rurą wydechową był czarny! Ciężko mi określić kolory dymu bo już było ciemno ale raczej czarny. Zgasiłem go bo oczywiście dziwna sytuacja.
    Zaglądam pod maskę. Płynu chłodniczego mniej niż minimum. Dosłownie trochę na dnie. Poziom oleju ciężko było zmierzyć bo bagnet się brudził ale już też minimum. Przed wyjazdem miałem na połowie bagnetu.

    Jeśli już jakiś taki temat był na forum to wybaczcie ale mam utrudniony dostęp do internetu i jedynie co to mam czas na zadanie pytania na forum.

    Prosiłbym bardzo o wszelki sugestie i pytania. Dzięki!



    Informacja z najnowszej chwili (dziś):

    Oczywiście problem z odpaleniem ale po 3 min sobie poradził i odpalił. Co się okazuje dym jednak nie jest czarny tylko siwy. Jak samochód był zimny to stojąc na luzie nawet kopcił. Przejechałem się nim aby go trochę rozgrzać. Auto zachowywało się poprawnie. Oczywiście nie "cisnąłem" mu żeby nie popsuć tylko zrobiłem lekką rundę po osiedlu. Po rozgrzaniu stojąc odpalony na postoju nie kopcił (albo nie zauważyłem - ciemno). Dopiero po gazowaniu go pokazywał siwy dym. Teraz pytanie. Tak wiem, że pewnie nie poważne. Da radę przejechać nim w takim stanie 1300km? Żeby go nie dobić do końca.
    Polscy mechanicy w Holandii do najlepszych nie należą. Albo ja nie znam.
    Dzięki
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 14  
    Uszkodzona pompa wtryskowa.