Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 1.7d - nie pali jak jest zimny musze krecic duzo razy

28 Lis 2013 00:41 5754 26
  • Poziom 7  
    witam , jestem posiadaczem astry 1.7d 60 km otoz pojawil mi sie taki problem , nie moge jej odpalic jak jest zimno .. a zima praktycznie juz nas odwiedzila . po dlozszym postooju moge pomazycz aby gdzies odjechac. wstawilem zaworki zwrotne na pompie i na filtrze paliwa . rowienz wezyki przezroczyste. i jest w nich powietrze..:( swiece zarowe wymienilem filter paliwa rowniez . rozrusznik po regeneracji . POMOCY PROSZE!
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Wiec tak przyjacielu. Jeśli jest powietrze to sprawdź zaciski przy przewodach doprowadzających paliwo. Jeśli są ok sprawdź czy zbiornik nie jest wgięty ( wystarczy niewielkie wgięcie do środka)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    to znaczy wcale nie odpala czy tylko jak zimno?
  • Poziom 7  
    przewody sa ok. sprawdzalem to . w takim razie jeszcze zbiornik zobacze, przewody sprawdzalem . kupilem ropy do butelki i z butelki dalem wezyk i szlo bez powietrza. jak jest cieplo to troche musze go pokrecic i wtedy odpali.. a teraz to jest tragedia w nopcy byl przymrozek i juz auta nie odpalilem..:(
  • Poziom 13  
    Przede wszystkim zaciski popatrz dobrze, podejrzewam że masz już pozakładane nowe tj skręcane, często pod nimi łapie lewe powietrze. Kiedyś w astrze 1.7 kombi miałem przypadek gdy auto zapowietrzało się ale przy dodaniu gazu. Powodem był wgięty zbiornik. W środku jest ciekawe rozwiązanie. zrobiony jest przelew w którym wystarczy niewielkie wgniecenie i paliwo przechodzić nie będzie, co lepsze zbiornik nie ma typowego dojścia do wnętrza czyli filtru przy nim lub coś podobnego także pozostaje sprężarka lub rozcinanie go.
  • Poziom 7  
    Dzis bd na to patrzyl bo mam akurat wolna sobote. I jak cios wynajde odrazu dam znac
  • Poziom 43  
    Kolego nie grzeją ci swiece.
    Podłącz żarówke do swiec i przekręć kluczyk. Zobaczysz czy jest napięcie.
  • Poziom 7  
    napiecie jest, sprawdzalem to juz . zastanawiam sie czy cos by dalo jak bym sciagnal ta blaszke i normalnie kable podlaczyl. czy ma to sens kombinowac?
  • Poziom 30  
    Nie ma sensu, jeśli napięcie jest to sprawdź czy świece sprawne. Napisz co ustaliłeś, pomyślimy co dalej:)
  • Poziom 7  
    w zbiornioku zadnych wgniecen nie ma , swiece wszystkie grzeja , teraz mni pojawil sie objaw ze nie rowno chodzil po odpaleniu...
  • Poziom 30  
    No to wtryski do sprawdzenia, ewentualnie przetłaczanie i też będzie problem :(
    pozdr
  • Poziom 7  
    a moge jakos te wtryski sprawdzis recznie???
  • Poziom 30  
    Nie, wykręcić i do fachowca...
    pozdr
  • Poziom 7  
    dzis dla odmiany potraktowalem go samo startem i dziwna reakcja bo jak by mu pradu braklo nie mial sily zakrecic po kilku próbach zakrecil elegancko.
  • Poziom 11  
    sprawdź świece żarowe przez odkręcenie szyny zasilającej i podłącz żarówkę i + jeśli zaświeci znaczy że świeca nie spalona
    można też miernikiem zmierzyć opór każdej bo może się tak zdarzyć że żarówka świeci a świeca słabo grzeje
    jeśli ci nie dymi mocno w trakcie jazdy i pali normalnie to raczej wtryski jeszcze nie padły choć mogą trochę lać zamiast pylić i będzie gorzej palił
    jak inne metody zawiodą wykręć i sprawdź na testerze do wtrysków
    może też być kiepskie ciśnienie sprężania wtedy chociaż pierścienie do wymiany
    Ale sprawdź przewód między filtrem a pompa nawet na fabrycznych zakuciach może puszczać powietrze
    sprawdź ew wymień filtr paliwa
    jeśli uda ci się wyeliminować powietrze z przewodów powinno nie być problemów przy paleniu np po nocy czy dłuższym postoju
    w tym aucie ważny też jest dobry akumulator
    sprawdź zawór zimnego rozruchu na pompie

    a jak ci już ręce opadną ii nie zamierzasz wydawać fortuny na naprawy to wspomagaj się samostartem

    ja sobie dodatkowo zamontowałem w elastycznym łączniku między obudową filtra a kolektorem ssącym rurkę przez która pryskam odrobinę samostartu i odpala bez zbędnego kręcenia czy podwójnego grzania świec
    rurkę zaślepiłem śrubą M8 aby nie ciągnął brudów
    patent lepszy bo samostart trafia bezpośrednio do kolektora a nie musi przechodzić przez filtr (samostarty są ze środkiem smarnym więc nie zatłuszczają filtra powietrza)

    robili też niektórzy magicy eksperymenty z przyśpieszeniem konta wtrysku ale ja tego nie polecam chyba że już ktoś tam grzebał wcześniej

    Dodano po 3 [minuty]:

    makalelle napisał:
    dzis dla odmiany potraktowalem go samo startem i dziwna reakcja bo jak by mu pradu braklo nie mial sily zakrecic po kilku próbach zakrecil elegancko.


    za dużo samostartu
    nie przesadzaj z ilością bo jak ci przez otwarty zawór dostanie zapłonu od nagrzanej świecy to i obudowę filtra wysadzi (widziałem kiedyś)
  • Poziom 7  
    a takie pytanie , ty ta rurke krotka wsadziles miedzy łacznik filtra a kolektor? jezeli to nadal masz zamontowane czy mogbys zrobic zdjecie i wstawic jak to ma byd dokladniej zrobione , a do tego powietrza juz sily nie mma..:( wszystko prubowalem , i nic...brak pomyslow .:(((
  • Poziom 11  
    makalelle napisał:
    a takie pytanie , ty ta rurke krotka wsadziles miedzy łacznik filtra a kolektor? jezeli to nadal masz zamontowane czy mogbys zrobic zdjecie i wstawic jak to ma byd dokladniej zrobione , a do tego powietrza juz sily nie mma..:( wszystko prubowalem , i nic...brak pomyslow .:(((


    w łączniku wywierciłem otwór 10 i włożyłem wężyk 10 pod skosem w kierunku kolektora ssącego ok 10 cm wgłąb a na zewnątrz wystaje też ok 10 cm aby łatwiej było dostawiać puszkę samostartu w normalnej pozycji a w koniec wężyka wkręciłem śrubę M8 aby zatkać otwór
    wężyk jest tylko po to aby było łatwiej dostawić puszkę z samostartem bo można pryskać bezpośrednio w otwór w łączniku ale jest mało wygodnie
  • Poziom 7  
    to w tym lacznikiem miedzy filtrem a kolektorem tak? tyle zrozumialem. i jak uzyskales szczelnosc zeby lewego powietrza nie ciagnal??
  • Poziom 11  
    makalelle napisał:
    to w tym lacznikiem miedzy filtrem a kolektorem tak? tyle zrozumialem. i jak uzyskales szczelnosc zeby lewego powietrza nie ciagnal??


    wywierć dziurę mniejszą od średnicy wężyka o pół czy o 1 mm i masz szczelnie
    to nie jest zbiornik ciśnieniowy że musi być z hydrauliczną dokładnością

    najpierw znajdź sobie odpowiednie miejsce aby wygodnie było trzymać w normalnej pozycji samostart i tam zrób otwór
    do wiercenia wymontuj łącznik aby ci śmieci nie naleciało do silnika
  • Poziom 7  
    to nie bylo od kad go mam i tam jest srebna "tasma" pozniej ja czym zastapic??
  • Poziom 7  
    jemu ciezko odpalic jest ze samo startem , bylem u mechanika a, cisnienie na cilindrach ma dobre.
  • Poziom 11  
    makalelle napisał:
    jemu ciezko odpalic jest ze samo startem , bylem u mechanika a, cisnienie na cilindrach ma dobre.

    i co ci zdiagnozował mechanik?
    tak jak pisałem jak nie lewe powietrze w paliwie to wtryski albo pompa
    może przyśpiesz minimalnie kąt wtrysku
  • Poziom 7  
    jedyne co mi powiedzila ze cisnienie w cilindrach jest dobre , i musze szukac przyczyny gdzie indziej. . . wtryski sprawdze dopiero na wyplate. a kat wtrysku gdzie sie znajduje?
  • Poziom 11  
    makalelle napisał:
    jedyne co mi powiedzila ze cisnienie w cilindrach jest dobre , i musze szukac przyczyny gdzie indziej. . . wtryski sprawdze dopiero na wyplate. a kat wtrysku gdzie sie znajduje?


    jeśli nie czujesz się pewnie to nie dotykaj ale jak sobie poradzisz
    to trzeba zdjąć górna osłonę rożrządu dokładnie oznaczyć piastę pompy z kołem kreską namalowaną markerem zluzować 3 śruby klucz 13 na pompie i cofnąć koło w stosunku do pompy i 1mm odpalić zobaczyć efekt jak będzie gorzej cofnać do ustawień zaznaczonych markerem
    mozna doświadczalnie tez spróbować np 2 mm
    wyczujesz pracę silnika albo będzie gorzej albo bardziej czarno dymił albo biało albo będzie głośniejszy klekot
    ustaw tylko tak aby było lepiej jak nie wróć do punktu wyjścia i szukaj przyczyny dalej
    w pompie w przewodach czy wtryskach
  • Poziom 7  
    mysle ze sb poradze...
  • Poziom 7  
    nic to nie dalo... chyba popsuta jest pompa, czy bd pasowac pompa z silinka isuzu do silinka opla?