Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra 1.7d - nie pali jak jest zimny musze krecic duzo razy

makalelle 28 Nov 2013 00:41 6297 26
  • #1
    makalelle
    Level 8  
    witam , jestem posiadaczem astry 1.7d 60 km otoz pojawil mi sie taki problem , nie moge jej odpalic jak jest zimno .. a zima praktycznie juz nas odwiedzila . po dlozszym postooju moge pomazycz aby gdzies odjechac. wstawilem zaworki zwrotne na pompie i na filtrze paliwa . rowienz wezyki przezroczyste. i jest w nich powietrze..:( swiece zarowe wymienilem filter paliwa rowniez . rozrusznik po regeneracji . POMOCY PROSZE!
  • #2
    kilero123456
    Level 14  
    Wiec tak przyjacielu. Jeśli jest powietrze to sprawdź zaciski przy przewodach doprowadzających paliwo. Jeśli są ok sprawdź czy zbiornik nie jest wgięty ( wystarczy niewielkie wgięcie do środka)
  • #3
    Wojteksend
    Level 11  
    to znaczy wcale nie odpala czy tylko jak zimno?
  • #4
    makalelle
    Level 8  
    przewody sa ok. sprawdzalem to . w takim razie jeszcze zbiornik zobacze, przewody sprawdzalem . kupilem ropy do butelki i z butelki dalem wezyk i szlo bez powietrza. jak jest cieplo to troche musze go pokrecic i wtedy odpali.. a teraz to jest tragedia w nopcy byl przymrozek i juz auta nie odpalilem..:(
  • #5
    kilero123456
    Level 14  
    Przede wszystkim zaciski popatrz dobrze, podejrzewam że masz już pozakładane nowe tj skręcane, często pod nimi łapie lewe powietrze. Kiedyś w astrze 1.7 kombi miałem przypadek gdy auto zapowietrzało się ale przy dodaniu gazu. Powodem był wgięty zbiornik. W środku jest ciekawe rozwiązanie. zrobiony jest przelew w którym wystarczy niewielkie wgniecenie i paliwo przechodzić nie będzie, co lepsze zbiornik nie ma typowego dojścia do wnętrza czyli filtru przy nim lub coś podobnego także pozostaje sprężarka lub rozcinanie go.
  • #6
    makalelle
    Level 8  
    Dzis bd na to patrzyl bo mam akurat wolna sobote. I jak cios wynajde odrazu dam znac
  • #8
    makalelle
    Level 8  
    napiecie jest, sprawdzalem to juz . zastanawiam sie czy cos by dalo jak bym sciagnal ta blaszke i normalnie kable podlaczyl. czy ma to sens kombinowac?
  • #9
    przem27
    Level 30  
    Nie ma sensu, jeśli napięcie jest to sprawdź czy świece sprawne. Napisz co ustaliłeś, pomyślimy co dalej:)
  • #10
    makalelle
    Level 8  
    w zbiornioku zadnych wgniecen nie ma , swiece wszystkie grzeja , teraz mni pojawil sie objaw ze nie rowno chodzil po odpaleniu...
  • #11
    przem27
    Level 30  
    No to wtryski do sprawdzenia, ewentualnie przetłaczanie i też będzie problem :(
    pozdr
  • #12
    makalelle
    Level 8  
    a moge jakos te wtryski sprawdzis recznie???
  • #13
    przem27
    Level 30  
    Nie, wykręcić i do fachowca...
    pozdr
  • #14
    makalelle
    Level 8  
    dzis dla odmiany potraktowalem go samo startem i dziwna reakcja bo jak by mu pradu braklo nie mial sily zakrecic po kilku próbach zakrecil elegancko.
  • #15
    ureczek
    Level 12  
    sprawdź świece żarowe przez odkręcenie szyny zasilającej i podłącz żarówkę i + jeśli zaświeci znaczy że świeca nie spalona
    można też miernikiem zmierzyć opór każdej bo może się tak zdarzyć że żarówka świeci a świeca słabo grzeje
    jeśli ci nie dymi mocno w trakcie jazdy i pali normalnie to raczej wtryski jeszcze nie padły choć mogą trochę lać zamiast pylić i będzie gorzej palił
    jak inne metody zawiodą wykręć i sprawdź na testerze do wtrysków
    może też być kiepskie ciśnienie sprężania wtedy chociaż pierścienie do wymiany
    Ale sprawdź przewód między filtrem a pompa nawet na fabrycznych zakuciach może puszczać powietrze
    sprawdź ew wymień filtr paliwa
    jeśli uda ci się wyeliminować powietrze z przewodów powinno nie być problemów przy paleniu np po nocy czy dłuższym postoju
    w tym aucie ważny też jest dobry akumulator
    sprawdź zawór zimnego rozruchu na pompie

    a jak ci już ręce opadną ii nie zamierzasz wydawać fortuny na naprawy to wspomagaj się samostartem

    ja sobie dodatkowo zamontowałem w elastycznym łączniku między obudową filtra a kolektorem ssącym rurkę przez która pryskam odrobinę samostartu i odpala bez zbędnego kręcenia czy podwójnego grzania świec
    rurkę zaślepiłem śrubą M8 aby nie ciągnął brudów
    patent lepszy bo samostart trafia bezpośrednio do kolektora a nie musi przechodzić przez filtr (samostarty są ze środkiem smarnym więc nie zatłuszczają filtra powietrza)

    robili też niektórzy magicy eksperymenty z przyśpieszeniem konta wtrysku ale ja tego nie polecam chyba że już ktoś tam grzebał wcześniej

    Dodano po 3 [minuty]:

    makalelle wrote:
    dzis dla odmiany potraktowalem go samo startem i dziwna reakcja bo jak by mu pradu braklo nie mial sily zakrecic po kilku próbach zakrecil elegancko.


    za dużo samostartu
    nie przesadzaj z ilością bo jak ci przez otwarty zawór dostanie zapłonu od nagrzanej świecy to i obudowę filtra wysadzi (widziałem kiedyś)
  • #16
    makalelle
    Level 8  
    a takie pytanie , ty ta rurke krotka wsadziles miedzy łacznik filtra a kolektor? jezeli to nadal masz zamontowane czy mogbys zrobic zdjecie i wstawic jak to ma byd dokladniej zrobione , a do tego powietrza juz sily nie mma..:( wszystko prubowalem , i nic...brak pomyslow .:(((
  • #17
    ureczek
    Level 12  
    makalelle wrote:
    a takie pytanie , ty ta rurke krotka wsadziles miedzy łacznik filtra a kolektor? jezeli to nadal masz zamontowane czy mogbys zrobic zdjecie i wstawic jak to ma byd dokladniej zrobione , a do tego powietrza juz sily nie mma..:( wszystko prubowalem , i nic...brak pomyslow .:(((


    w łączniku wywierciłem otwór 10 i włożyłem wężyk 10 pod skosem w kierunku kolektora ssącego ok 10 cm wgłąb a na zewnątrz wystaje też ok 10 cm aby łatwiej było dostawiać puszkę samostartu w normalnej pozycji a w koniec wężyka wkręciłem śrubę M8 aby zatkać otwór
    wężyk jest tylko po to aby było łatwiej dostawić puszkę z samostartem bo można pryskać bezpośrednio w otwór w łączniku ale jest mało wygodnie
  • #18
    makalelle
    Level 8  
    to w tym lacznikiem miedzy filtrem a kolektorem tak? tyle zrozumialem. i jak uzyskales szczelnosc zeby lewego powietrza nie ciagnal??
  • #19
    ureczek
    Level 12  
    makalelle wrote:
    to w tym lacznikiem miedzy filtrem a kolektorem tak? tyle zrozumialem. i jak uzyskales szczelnosc zeby lewego powietrza nie ciagnal??


    wywierć dziurę mniejszą od średnicy wężyka o pół czy o 1 mm i masz szczelnie
    to nie jest zbiornik ciśnieniowy że musi być z hydrauliczną dokładnością

    najpierw znajdź sobie odpowiednie miejsce aby wygodnie było trzymać w normalnej pozycji samostart i tam zrób otwór
    do wiercenia wymontuj łącznik aby ci śmieci nie naleciało do silnika
  • #20
    makalelle
    Level 8  
    to nie bylo od kad go mam i tam jest srebna "tasma" pozniej ja czym zastapic??
  • #21
    makalelle
    Level 8  
    jemu ciezko odpalic jest ze samo startem , bylem u mechanika a, cisnienie na cilindrach ma dobre.
  • #22
    ureczek
    Level 12  
    makalelle wrote:
    jemu ciezko odpalic jest ze samo startem , bylem u mechanika a, cisnienie na cilindrach ma dobre.

    i co ci zdiagnozował mechanik?
    tak jak pisałem jak nie lewe powietrze w paliwie to wtryski albo pompa
    może przyśpiesz minimalnie kąt wtrysku
  • #23
    makalelle
    Level 8  
    jedyne co mi powiedzila ze cisnienie w cilindrach jest dobre , i musze szukac przyczyny gdzie indziej. . . wtryski sprawdze dopiero na wyplate. a kat wtrysku gdzie sie znajduje?
  • #24
    ureczek
    Level 12  
    makalelle wrote:
    jedyne co mi powiedzila ze cisnienie w cilindrach jest dobre , i musze szukac przyczyny gdzie indziej. . . wtryski sprawdze dopiero na wyplate. a kat wtrysku gdzie sie znajduje?


    jeśli nie czujesz się pewnie to nie dotykaj ale jak sobie poradzisz
    to trzeba zdjąć górna osłonę rożrządu dokładnie oznaczyć piastę pompy z kołem kreską namalowaną markerem zluzować 3 śruby klucz 13 na pompie i cofnąć koło w stosunku do pompy i 1mm odpalić zobaczyć efekt jak będzie gorzej cofnać do ustawień zaznaczonych markerem
    mozna doświadczalnie tez spróbować np 2 mm
    wyczujesz pracę silnika albo będzie gorzej albo bardziej czarno dymił albo biało albo będzie głośniejszy klekot
    ustaw tylko tak aby było lepiej jak nie wróć do punktu wyjścia i szukaj przyczyny dalej
    w pompie w przewodach czy wtryskach
  • #25
    makalelle
    Level 8  
    mysle ze sb poradze...
  • #26
    makalelle
    Level 8  
    nic to nie dalo... chyba popsuta jest pompa, czy bd pasowac pompa z silinka isuzu do silinka opla?