Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sagemcom f@st 3764 - Po restarcie gubi ustawienia

valuss 28 Nov 2013 23:56 2460 9
  • #1
    valuss
    Level 16  
    Witam,

    Modem Sagem fast 3764 (nowy, dostarczony kilka dni temu) gubi ustawienia po każdym zaniku napięcia zasilającego. Trzeba od nowa wprowadzać nazwę i hasło użytkownika oraz konfigurować telefon VoIP (wprowadzać nr tel, nazwę i hasło).
    Dodatkowo zaobserwowałem, że:
    - po zaniku zasilania nazwa użytkownika (dla usługi neostrada) zawsze ustawia sie na rejestracja(malpa)neostrada.pl (lub jakoś podobnie) oraz coś pojawia się w polu hasło (jest wykropkowane)
    - dane dot konfiguracji VoIP (Linia 0) są za to całkiem puste
    - o dziwo hasło główne - do wejścia na stronę konfiguracji modemu -zostaje zapamiętane - tu nic się nie gubi.



    I teraz największa dla mnie ciekawostka. Identyczna sytuacja pojawiała się na "starej" neostradzie ze starym modemem (tzn LiveBox).

    Zastanawiam się i jedyne co mi do głowy przychodzi, to że Orange po restracie modemu spowodowanym zanikiem zasilania, wysyła jakaś defaultowa (startowa) konfiguracje, która z nieznanych mi przyczyn podmienia tą już istniejącą. (tylko dlaczego tak się dzieje?) Dodam, że restart wykonany za pomocą przycisku na modemie działa poprawnie, tzn zarówno internet i VoIP wstają poprawnie i bez kłopotów.
    Już całkiem na koniec, transfer (mierzony na WiFi) dochodzi do 28Mbit, wiec linia teoretycznie nie powinna być problemem.

    Orange oczywiście doradza tylko i wyłącznie reklamacje i wymianę modemu na nowy. Nie dopuszczają żadnej innej przyczyny....
  • #2
    Nagus
    Level 27  
    Faktycznie ciekawe.
    Podaj wersje oprogramowania z obydwu ruterów, i czy jesteś na IPv4 czy IPv6.
  • #3
    valuss
    Level 16  
    Starego juz nie ma.. Nowy ma najnowszego, (dostępnego na stronie Orange) softa - nie jestem w stanie teraz sprawdzić dokładnie.
    IP jest v4.
  • #4
    valuss
    Level 16  
    Orange wymieniło modem. Jak Pan technik był nic się nie działo.. 2h później podczas testów znów to samo... problem musi leżeć gdzieś po stronie dostawcy ...
  • #5
    Nagus
    Level 27  
    Jaką masz wersję oprogramowania?

    Właściwie to nie modyfikuje się konfiguracji modemu od strony sieci. Za wyjątkiem może konfiguracji FunSpota.

    A poprzedni modem czyli Livebox to był 2.0 czy 1.1?
  • #6
    valuss
    Level 16  
    Update. Po tygodniu pracy (od ostatniego restartu) najpierw sam z siebie przestał działać VoIP a po resecie, router padł kompletnie i w ogóle się nie włącza.
    Jutro przychodzą panowie technicy, będę miał szanse ich podpytać i przycisnąć. Potrzebuje tylko pomocy, o co pytać dokładnie, co maja posprawdzać, pomierzyć itp? Do tej pory panowie tylko i wyłącznie wymieniali modem i 3 min później znikali a właścicielom wciskali jakieś pokrętne wyjaśnienia..
    Z góry dzięki za pomoc..
  • #7
    andk1eltd
    Level 35  
    Tylko ich przypilnuj, żeby nie wymienili ci samego modemu bo możesz znowu zostać z problemem. Do wymiany jest komplet razem z zasilaczem. Przy wymianie mają ci go skonfigurować, przed ich wyjściem ma wszystko działać.
  • #8
    valuss
    Level 16  
    Ok to na pewno. A co ze strony samego łącza ? Identyczny problem był na "starej" neostradzie ze starym modemem (tez Sagem). Jak można sprawdzić jakość przewodów od domu do centrali ? Może one są powodem problemów ?
  • #9
    andk1eltd
    Level 35  
    Od złej linii może (ewentualnie) modem się restartować - ale nie resetować.
    Monterzy muszą wykonać pomiary i one też muszą byc prawidłowe - inaczej operator nie pozwoli zakończyć interwencji.
    Po wymianie modemu zmień hasło do routera ze standardowego 'admin' na coś swojego. Może to coś przyplątuje się z sieci.
  • #10
    valuss
    Level 16  
    No i był Pan technik i stwierdził że takiego przypadku nigdy w życiu nie miał i .. wymienił modem na nowy z nowym zasilaczem. Przyciśnięty do muru przyznał, ze on to może kabel sprawdzić i modem wymienić. Reszta jest po stronie Pomarańczowych i on nie ma tam wjazdu. Dodatkowo jego laptop nie miał czegoś tam zainstalowanego i nie mógł skonfigurować VoIP - prosił żebym mu dał swój... masakra jakaś ..
    Ciągnięty dalej za język zeznał (i pokazał palcem), że miedź kończy się 5 metrów za płotem domu czyli w sumie jest jej może 50m. Tłumienie wynosiło tylko ciut ponad 3dB, a sygnał 34dB. Wg niego spokojnie chodziło by tam 80Mbit.. i linia na pewno nie jest problemem.
    Robiliśmy próbę zaniku napięcia - wyjęcie wtyczki - modem wstał bez problemów, VoIP tez.
    Innymi słowy problem nie jest dalej na 100% zidentyfikowany. Dla mojego własnego spokoju, zasilacz jest zapięty do UPSa z filtrem i stabilizatorem napięcia ... no i zaczynam odliczanie ....