Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai coupe III GK - Centralny zamek

Silas1999 29 Nov 2013 06:56 5709 4
  • #1
    Silas1999
    Level 11  
    Witam, jestem posiadaczem Hyundaia Coupe III GK 2003r 2.0.
    Niestety nie otrzymałem do niego żadnego pilota ani nic innego poza jednym kluczykiem.
    I tu się teraz pojawia moje pytanie jak podłączyć owy sterownik ?
    Posiadam sterownik NOXON T5, obsługa samego sterownika jest banalna.
    Mam problem z lokalizacja miejsca do wpięcia sterownika...
    Ten model auta posiada sterowanie masą (-).
    Po podłączeniu zasilania na krótko w obwodzie siłownika w drzwiach kierowcy zamek po podaniu impulsu zamek się otwiera i zamyka po kilku próbach przestał działać w ogolę..



    Zakładam że spalił się bezpiecznik którego jak na złość też nie mogę znaleźć..
    przy manipulowaniu ręcznym pobór prądu sięgał 10A ponad... to zbyt wiele według mnie. Lewe i Prawe drzwi w ogolę nie reagowały na początku na otwieranie zamykanie z kluczyka. Po ręcznym sterowaniu drzwi pasażera działają i zamykają/otwierają się z kluczyka.
    Zaś drzwi od strony kierowcy są dziwnym problemem ponieważ otwieranie z kluczyka może i by działało ale zamknąć nie idzie ponieważ kluczyk nie chce przekręcić się w lewo. Prędzej bym złamał kluczyk jak bym przekręcił zamek.

    Więc na początek prosiłbym was koledzy o pomoc w:
    1)Lokalizacji bezpiecznika od centralnego zamka (czy występuje on w skrzynce w silniku czy w bezpiecznikach pod kierownica).
    2)Lokalizacja miejsca do wpięcia nowego sterownika.
    3)Kostka przy siłowniku ma 4 przewody (żółty, zielony zielono-czarny i czarny)
    Pierwszy to + 2 i 3 to zamknij otwórz i właśnie od czego jest czarny?

    Mam nadzieję że ktoś pomoże, za wszystkie odpowiedzi dzięki.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Silas1999
    Level 11  
    Wywaliłem wczoraj siłownik z drzwi i chciałem go wysterować sam ręcznie i ewentualnie zbadać prawidłowość działania mechanizmu.
    Sam mechanizm działa bezproblemowo po wyjęciu popychacza który znajduje się silniczku siłownika. po podaniu napięcia ++- i +-+ na żółty zielony zielono-czarny widać że silnik próbuje się ruszyć ponieważ pole mag. zmienia i się i ściąga opiłki metalu, natomiast kiedy chciałbym zmienić pozycje siłownika kombinerkami to nie ma żadnej opcji na dokonanie tego.
    Coś w środku w mechanizmie musi być zatarte ułamane może coś wpadło w tryby.
    I chciałbym go rozebrać ale moje starania wychodzą bardzo słabo
    Może ktoś rozbierał już taki siłownik? Czy w ogóle można go rozebrać ?
    Czy trzeba kupić nowy ?
  • #4
    coperfild
    Level 35  
    Robiłem niedawno , do siłownika dostaje się woda i silniczek koroduje , siłownik jest klejony
    ja na łączeniu nacinałem nożykiem tapicerskim potem cienki śrubokręt i podważasz , silniczek przemyłem WD i działa.
  • #5
    Silas1999
    Level 11  
    Faktycznie w silniczku była woda... a sam silniczek tak zardzewiały ze szkoda gadać ..
    Dzięki za podpowiedź z bezpiecznikami okazał się spalony jeden 15A

    Zamówiłem siłownik już niedługo będzie
    i teraz tak na schemacie F (schemat połączeń centralnego zamka)
    mam podłączyć motory jeden motor to lock 2 unlock
    na schemacie jest zawarta inf że jedna storna to "istniejące przyciski" a druga zamknij i otwórz.
    Co to są te przyciski ? to są piny siłownika zamknij otwórz ?
    a wg schematu zamknij otwórz to będzie centralka która znajduje się w aucie
    z tego co poczytałem to mam się wpiąć w wtyk 22 piny w 6 i 8 pin
    pytanie moje polega na tym, który przewód po przecięciu dać na który pin w centralnym
    ten od strony wtyczki to tzw "przyciski istniejące"? a ten co dochodzi do wtyczki to tzw zamknij i otwórz od centrali tak ? no i na tzw COM to mam podłączyć po prostu masę ?