Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2.0TDI Sportback 2006r - Prędkość nawiewu spada do zera- klima dwustrefa

ogon56 29 Lis 2013 11:53 1851 11
  • #1 29 Lis 2013 11:53
    ogon56
    Poziom 6  

    Problem polega na tym, że po uruchomieniu autka jest wszystko okey. Po jakimś nieokreślonym czasie prędkość wentylatora spada do zera i nie reaguję na ustawienia. Regulacja temp. działa (jest ogrzewanie), kierunki nawiewu sprawne, klimatyzacja sprawna. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza (chwile działa i snów brak nawiewu). Elektromechanik powiedział, że to regulator prędkości nawiewu/opornica świruję i trzeba wymienić ten mały element, lecz po montażu tej części efekt jest ten sam. Proszę o pomoc specjalistów bo zbliżają się mrozy a bez nawiewu nie da się jeździć z zaparowanymi szybami.

    0 11
  • #2 29 Lis 2013 14:25
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Lis 2013 20:53
    ogon56
    Poziom 6  

    Nie sądzę, że to silniczek bo po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie jest okey i jest kwestią czasu jak znowu się włączy. Myślę, że to może być problem jakiegoś czujnika, ale lepiej jakby się elektromechanik wypowiedział ;)

    0
  • #4 29 Lis 2013 21:27
    rucin_
    Poziom 21  

    Diagnostyka błędy i będzie wiadomo. Robiłem tourana z tym problemem i tam przyczyna był silniczek świeżego obiegu powietrza czy jakoś tak.

    0
  • #6 30 Lis 2013 00:11
    o-w-c-a
    Poziom 13  

    Nie wiem jak w Audi, ale ja miałem styczność z podobną przypadłością.

    Zapewne faktycznie diagnostyka wykaże błędy, ale stawiałbym na "końcówkę mocy" a ściślej element który steruje prędkością obrotową dmuchawy zgodnie z "życzeniem" klimatronika.

    Stawiałbym na odpowiednik czegoś takiego:
    http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=36979255...rs_source=ars&ars_socket_id=16&ars_rule_id=84

    i na wypalenie/uszkodzenie styków (u mnie odlutowały się od płytki z przegrzania).
    Wentylator włączał się na chwilę po czym wyłączał się, po chwili znowu startował - taka loteria to była...

    0
  • #7 30 Lis 2013 13:51
    ogon56
    Poziom 6  

    Zabrałem się od innej strony, przewód masy od akumulatora była trochę luźny w połączeniu z autem, więc przykręciłem. Posprawdzałem połączenia ze skrzynką bezpiecznikową i jest okey. Zobaczymy czy to pomogło, bo jak na razie jest dobrze.

    0
  • #9 30 Lis 2013 15:37
    ogon56
    Poziom 6  

    Podpięty komputer nie wykazał błędów. No chyba, że jest sposób by inaczej to sprawdzić.

    0
  • #10 02 Gru 2013 16:40
    rucin_
    Poziom 21  

    Więc jeśli nie ma błędów wychodzi na sterownik dmuchawy.

    0
  • #11 02 Gru 2013 17:03
    ogon56
    Poziom 6  

    Zacząłem sam dłubać przy elektryce. Sprawdziłem połączenia pod maską i był lekki luz na uziemieniu. Poprawiłem wszystkie połączenia z akumulatorem i w skrzynce bezpiecznikowej i jak na razie powyższy efekt nie następuję. Od soboty jest w porządku. Podczas jazdy po nierównościach przewód mógł nie kontaktować i wyłączał silniczek i pewnie jakiś przekaźnik nie chciał go z powrotem załączyć aż do ponownego uruchomienia silnika. Jeśli problem się ponowi to zacznę dłubać przy sterowniku.

    0
  • #12 02 Gru 2013 18:52
    Staszek49
    Poziom 34  

    Nie wiem, czy akurat w tym aucie jest tak samo, ale w wielu autach na taką dolegliwość pomagała wymiana filtra pyłkowego (kabinowego). Pewna ilość powietrza zasysanego przez dmuchawę kierowana jest na "opornicę" dmuchawy, celem chłodzenia jej podczas pracy, aby nie uległa uszkodzeniu. Znam przypadek dot. Corsy 1,7 cdti, w której uszkodzone zostały 3 "opornice" dmuchawy. Jak się później okazało w aucie tym od nowości nie był wymieniany filtr pyłkowy. Sprawdź, czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie, może blokują go jakieś drobne przedmioty.

    0