Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak zmierzyć napięcie wyjściowe na transformatorze elektronicznym

_szymon_ 29 Lis 2013 13:50 2865 3
  • #1 29 Lis 2013 13:50
    _szymon_
    Poziom 2  

Witam,

mam nadzieję, że piszę na odpowiednie forum. Jeśli nie, to proszę o skierowanie pod właściwy adres. Jest to mój pierwszy post i jestem "kumatym" laikiem, który wie to i owo, ale tutaj się pogubiłem.

Mam dwa problemy:

1. Podłączyłem taśmę LED (ok. 1,5 metra) do transformatora elektronicznego Govena YT50 (0-50W). Mierzę napięcie wyjściowe na transformatorze multimetrem (DT-830B - najtańszy chiński multimetr) i nie uzyskuję żadnego odczytu (odczyt 0). Dlaczego? Nadmieniam, że na tym ustawieniu multimetru pomiar baterii 9V daje poprawny odczyt.

2. Drugim problemem jest test poboru mocy. Mam taki miernik poboru mocy podłączany między gniazdkiem elektrycznym, a urządzeniem. Powyżej opisana instalacja pokazuje mi pobór mocy ok. 10W (z tym, że zaraz po podłączeniu jest to ok. 13W i później spada do 10,5W). I teraz jeśli podłączam równolegle do tego trafo drugą taśmę LED (3,5 metra), to na mierniku pobór mocy się nie zmienia - pozostaje na poziomie ok. 10W - a spodziewałem się, że wzrośnie proporcjonalnie. Natomiast spada jasność świecenia LEDów.

Czy ktoś byłby uprzejmy wytłumaczyć mi te zjawiska?
    Pozdrawiam

0 3
  • Mitronik
  • #2 29 Lis 2013 14:05
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

_szymon_ napisał:
    Podłączyłem taśmę LED (ok. 1,5 metra) do transformatora elektronicznego Govena YT50 (0-50W).

A w jakim celu? To poprawnie działać nie będzie, "transformator" daje napięcie przemiennne o częstotliwości kilkudziesięciu kHz, przeznaczony jest do zasilania żarowek halogenowych.

_szymon_ napisał: