Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 1,8 TDCI - Sterowanie podgrzewaczem płynu

29 Lis 2013 20:49 5172 11
  • Poziom 25  
    Mam taki problem, Focus 1,8 TDCI 2001 rocznik, od jakiegoś czasu wolniej się nagrzewa, słabo grzeje w kabinie, wskazówka poniżej połowy skali. Termostat niedawno wymieniony, dla pewności dziś sprawdziłem jego temperaturę otwierania i zamykania - są prawidłowe. Podejrzewam że na świece żarowe podgrzewacza płynu nie dochodzi napięcie-dziś nie mogłem tego sprawdzić bo silnik był nagrzany, sprawdziłem świece - są sprawne, do przekaźników dochodzi napięcie do cewki sterującej oraz do styku prądowego. Czy sterowanie przekaźnikami jest masą? Czy podgrzewaniem steruje ECU silnika czy jest jakiś dodatkowy sterownik? Co jeszcze mogę sprawdzić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    Jak pisałem świece są sprawne, bezpieczniki również, do przekaźników napięcie dochodzi. Czy może być uszkodzony czujnik temperatury? Jeśli tak to który i jak go sprawdzić?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 25  
    No rozumiem, ale ostatnie dni jest poniżej 5 rano więc powinno grzać.. Nie wiesz może który to czujnik temperatury za to odpowiada?
  • Poziom 9  
    witam, ja miałem bardzo podobny przypadek i okazało się że w mondeo są 2 termostaty

    Dodano po 4 [minuty]:

    oj ten to focus.. nie doczytałem... ogólnie chodzi o fordy, nie wiem czy w Twoim też tak jest ale pod kolektorem ssącym w mondeo miałem drugi termostat, nie grzał nie grzał powymieniane cuda nie widy i okazało się że są dwa, jeden na duży obieg drugi mały, ma nadzieję że u Ciebie bedzie podobnie i pomogę;)
  • Poziom 25  
    Z tego co się orientowałem to jest jeden termostat w Focusie.. Sterownik silnika steruje przekaźnikami, ale na podstawie jakichś danych. Myślę sobie że może któryś czujnik źle wskazuje temperaturę - tylko jak to sprawdzić?

    Właśnie sprawdziłem na zimno- świece są zasilanie cyklicznie po uruchomieniu silnika.. Nie wiem co jeszcze sprawdzić, czy przyczyną może być zużyta pompa cieczy?
  • Poziom 32  
    Zawsze przed zamontowaniem nowego termostatu, gotuję go we wrzątku, tak by uzyskał pełne otwarcie. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale dopiero wtedy zaczyna działać prawidłowo. Otwiera się wtedy zdecydowanie przy swojej nominalnej temperaturze. Jak go porządnie nie wygrzeje, to uchyla się minimalnie przy 70°C i efekty jak wyżej.
  • Poziom 25  
    Co do termostatu pisałem na samym początku, został sprawdzony poprzez gotowanie z termometrem i ma parametry książkowe.
    Sprawa się wyjaśniła, zabrałem się za płukanie nagrzewnicy i to co z niej wypłukałem zdziwiło mnie bardzo - mnóstwo osadu, kamienia i jeszcze niewiadomo czego. Wypłukałem też chłodnicę (na ile się dało bez wymontowywania) i tak samo silnik. Po zalaniu świeżego płynu długo nie mogłem odpowietrzyć układu, jednak kiedy w końcu się udało czuć że ogrzewanie jest o wiele lepsze. Jest jeszcze efekt że na wyższych obrotach leci gorące powietrze, po spuszczeniu z gazu nieco mniej gorące - myślę że albo jeszcze nagrzewnica stawia opór płynowi mimo płukania, albo pompa ma uszkodzony wirnik (to by tłumaczyło też problemy z odpowietrzeniem układu). Zobaczymy co będzie zimą, jeśli problem się powtórzy będę musiał wymienić nagrzewnicę, wyjąć chłodnicę i porządnie wypłukać, i docelowo pewnie i pompę.
  • Poziom 12  
    To że na wyższych obrotach leci cieplejsze powietrze jest normalne. Po prostu dostarczasz więcej ciepła na nagrzewnicę, a będzie to widoczne szczególnie na wysokich obrotach dmuchawy.
  • Poziom 25  
    Dzięki za odpowiedź po 5 latach.. Nikt już nie wie gdzie jest ten Focus..;)