Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jawa 350 TS - Wymiary przesłony - wyzwalacza w elektronicznym zapłonie.

Kuubaxx 29 Lis 2013 21:58 6684 29
  • #1 29 Lis 2013 21:58
    Kuubaxx
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam nadzieje że mój temat wśród tej mnogości działów umieściłem w tym odpowiednim.

    Zagłębiałem ostatnio się w tematach elektronicznych zapłonów do motocykla Jawa 350 TS (12v), po przeczytaniu masy artykułów oraz tematów przyszło mi na myśl zrobienie zapłonu z ogólnodostępnych elementów: Cewki cinquecento 700, modułu golfa 2 i czujnika Halla pozyskanego z aparatu zapłonowego.
    Z podłączeniem wszystkiego nie powinienem mieć problemów (już zdążyłem się zapoznać z odpowiednimi tematami), ale zastanawia mnie pewien fakt.

    W aucie czujnikiem Halla steruje przesłona, jak wiadomo to ona daje sygnał.
    W moim przypadku będzie to wyzwalacz w kształcie "śmigła" i tu powstaje pytanie. Czy wymiary takiego wyzwalacza są zależne od czegokolwiek (mam tu na myśli elementy które zastosuje) czy można zrobić taki wyzwalacz obojętnie jakich wymiarów, a dokładnie chodzi o jego długość oraz szerokość?
    Oczywiście czujnik Halla będę montował na oryginalnej bądź dorobionej płytce tak by weszła w zagłębienie alternatora. Jutro mogę zmierzyć wymiary jeśli okazałyby się potrzebne do jakiś obliczeń.

    Może jest to bez znaczenia (chociaż zdrowy rozsądek i doświadczenie podpowiada mi że nic nie jest proste i oczywiste), dlatego wolałem się zapytać ludzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych ode mnie.

    Dodaję załącznik, które wymiary mam na myśli.
    Jawa 350 TS - Wymiary przesłony - wyzwalacza w elektronicznym zapłonie.

    0 29
  • #2 29 Lis 2013 22:27
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Myślę, że masz doskonałe pole do badań. Dostęp masz łatwy, możesz więc dorobić kilka tarczek. Jedną taką, jak narysowałeś, drugą taką z przesłoną 50 na 50 %, a trzecią, gdzie przerwa będzie znacznie mniejsza niż wypełnienie.

    0
  • #3 29 Lis 2013 22:37
    Kuubaxx
    Poziom 7  

    Czyli wymiary nie mają to głębszego znaczenia? Głównie chodzi mi o szerokość. Ktoś mi wspomniał, że szerokość wyzwalacza jest zależna od czasu ładowania cewki, niby można to wyliczyć. Niestety nic więcej się nie dowiedziałem.

    Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder?

    0
  • #4 29 Lis 2013 22:40
    fulcrum144
    Poziom 8  

    A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?-z impulsatorem?Oczywiscie od bateryjnego zapłonu.W takim module jest realizowana funkcja przyspieszenia zapłonu w zaleznosci od obrotów-co bylo by juz plusem w Jawie TS ktora nie posiada orginalnie przyspieszacza zapłonu,
    Faktycznie jest tam duzo miejsca i umieszczenie plytki na osi wału z "garbikami" sterujacymi impulsatorem( jak tez zamocowanie tegoz impulsatora) wydaje sie byc banalnie proste.

    0
  • #5 29 Lis 2013 22:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kuubaxx napisał:
    Czy przesłona 50/50 nie będzie przypadkiem wyzwalaczem na jeden cylinder?

    Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę.
    fulcrum144 napisał:
    A czy nie prosciej bylo by wykorzystac gotowy moduł zapłonu od jakiegos japonskiego motocykla?

    Gdzie on znajdzie taki moduł do dwusuwa? Poza tym, stare motocykle japońskie mają zapłon bardzo prosto realizowany. A nowe, to już masa elementów dodatkowych.

    0
  • #6 29 Lis 2013 22:49
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Nie zgodze sie z tym co pisze kolega Błazej
    Modul zaplonowy w starszych 4 suwach dziala tak ze iskra jest przy kazdorazowycm minieciu "garbika " na tarcze sterujacej, impulsatora.
    W silnikach czterosuwowych poprostu jedna iskra jest marnowana bo przeskakuje i tak na swiecy w Zz tłoka gdy jest mijanka zaworow.
    Modul mozna wykorzystac od chocby starych dobrych GSXR..CBR..FZ.XJ...itd itd..Jest tego od groma na necie..za niewielkie pieniadze..Sam mam walajace sie w klamotach moduły od GSXR-pasuje tez RF..i CBR 1000.
    Mam dlugoletnie doswiadczenie w motocyklach japonskich i nie tylko..i przerabialem to wiele razy w swojej praktyce.
    Wystarczy wykonac płytke w garbem umieszczona na osi wału.zamontowac fizycznie impulsator,podpiac kablami moduł,cewki WN...i chula..:)Nie potrzeba zadnych dodatkowych elemnetow.
    Da sie tak zrobic..a efekty moga byc duzo lepsze od projektu ktory zapodał załozyciel tematu

    0
  • #7 02 Gru 2013 08:13
    jack63
    Poziom 42  

    fulcrum144 napisał:
    efekty moga byc duzo lepsze od projektu ktory zapodał załozyciel tematu

    Mógłbyś rozwinąć swoją myśl. Na jakiej podstawie sądzisz, że efekty mogą(!!!) być dużo(!) lepsze???
    W czym układy od Japończyków są lepsze? Czyżby jakaś nowa fizyka?
    Kuubaxx. Szerokość przesłony (a w zasadzie jej kąt) ma duże znaczenie.
    Błażej napisał:
    Dzielisz koło na 4 i wycinasz co drugą ćwiartkę

    To jest najlepsze rozwiązanie. Trzeba max wydłużyć czas ładowania cewki prądem, aby silnik się nie tracił iskry przy dużych RPM.
    Pasowało by sprawdzić dwie kwestie:
    1. Rezystancja uzwojenia pierwotnego cewki WN cinquecento 700. Sprawa w miarę prosta. Choć dokładny pomiar małych rezystancji jest trudny.
    2. Ograniczenie prądu cewki realizowane (lub nie ) w module od golfa. Trzeba sprawdzić czy prąd jest ograniczany przez moduł.
    Poczytaj o tzw. kątach i czasach zwarcia. Odniesione są one do klasycznego, przerywaczowego układu zapłonowego.

    0
  • #8 11 Gru 2013 00:50
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Oczywiśćie ze moge rozwinąć myśl.
    Japończycy nie bawia sie w mechaniczne wyprzedzenia kata zapłonu,a robią to w elektronice modułu zapłonowego.Jak widać na przykładzie lat produkcji motocykli i samochodów,ich elektronika jest niezastąpiona...i skuteczna.!!!
    Juz koledze Kuubaxx wyjasniłem na priv o co chodzi,i mysle ze bedzie zadowolony z efektów jakie przyniesie mu zastosowanie japonskiego modułu zapłonowego w swojej Jawie TS 350.
    Pozdrawiam i polecam poczytanie o zasadzie działania silnika spalinowego,jego zwiekszania mocy,warunkow spalania w komorze itd..w zaleznosci od dynamicznego zwiekszania kata wyprzedzenia zapłonu.

    0
  • #9 11 Gru 2013 10:53
    gromleon
    Poziom 33  

    fulcrum144 napisał:
    Oczywiśćie ze moge rozwinąć myśl.
    Japończycy nie bawia sie w mechaniczne wyprzedzenia kata zapłonu,a robią to w elektronice modułu zapłonowego.Jak widać na przykładzie lat produkcji motocykli i samochodów,ich elektronika jest niezastąpiona...i skuteczna.!!!
    Juz koledze Kuubaxx wyjasniłem na priv o co chodzi,i mysle ze bedzie zadowolony z efektów jakie przyniesie mu zastosowanie japonskiego modułu zapłonowego w swojej Jawie TS 350.
    Pozdrawiam i polecam poczytanie o zasadzie działania silnika spalinowego,jego zwiekszania mocy,warunkow spalania w komorze itd..w zaleznosci od dynamicznego zwiekszania kata wyprzedzenia zapłonu.

    A ja polecam zapoznanie się z mapami zapłonowymi silnika 4T i 2T, i śmiem twierdzić że mapa z silnika 4T może się mocno nie sprawdzić!
    Jeśli ma płacić za moduły japońskie i do tego jeszcze dołożyć własnej pracy, lepiej kupić gotowca do jawy, bo takie na rynku są.

    0
  • #10 11 Gru 2013 14:10
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    fulcrum144 napisał:
    Juz koledze Kuubaxx wyjasniłem na priv

    Tylko czemu via PW? Czyżbyś się obawial krytyki? Wiesz, że zła rada potrafi wyrzadzić dużo więcej szkody, niż jej brak. Więc takie uciekanie do przesyłania "prawdy" po cichu, wydaje się co najmniej dziwne...
    A kilka osób tutaj watpi w te cudowne możliwości japońskiej elektroniki, a szcególnie sens przeszczepu z silnika 4T do 2T. Więc...?

    0
  • #11 12 Gru 2013 23:39
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Z prostej przyczyny Błazej-moje posty sa moderowane i usuwane przez modow bo czasem zdarza mi sie nie pisac polska czcionka,nie uzywac we wlasciwym miejscu przecinka itd.Zalosne to jest poniewaz smiem watpic czy Elektroda to forum naukowo techniczne...a czy raczej forum skupiajace sie nie na merytoryce zagadnienia....a na nienagannej pisowni..!!!
    Moje poprzednie konta zostaly usuniete bo osmielilem sie wypowiedziec swoje zdanie na temat bezpodstawnego dzialania modow..Wczesniej pod innymi nickami wielu ludziom pomoglem w reanimacji motocykli qadow skuterow itd..
    Ale to tak dla wyjasnienia dlaczego wole pisac na Priv i nie zastanawiac sie czy za zle postawiony przecinek mod nie zmoderuje mojego postu i nie wywali do kosza......Naprawde jest to zalosne..
    Ale do tematu.
    Nie doczytaliscie Panowie tego co pisalem wczesniej i jak jest realizowany punkt zainicjowania iskry w modułach od japoncow,ale nie tylko od japoncow..
    Doczytajcie..postarajcie sie doczytac ze zrozumieniem i pomyslcie troche..czy naprawde opowiadam bzdury czy raczej ma to sens zadzialania..szczegolnie w badzmy szczerzy mało zaawansowanym technicznie silniku Jawy TS gdzie Czesi nie pomysleli o wyprzedzeniu zaplonu-nawet na drodze mechanicznej.Jak rowniez czy mapa zaplonow od nowoczensego wzgledem Jawy czterosuwa japonskiego jej zaszkodzi a czy moze pomoc...
    Myslenie ma kolosalna przyszlosc..:):):)

    Dla wyjasnienia Panow..Mam prawie 50 lat i ponad 30 lat siedzialem wmotocyklach.szkolili mnie japonczycy.Prowadzilem dwa punkty Dealerskie SUZUKI i serwis ASO..Naprawde nie zagniecie mnie na temat wiedzy o tym..bo nieskormnie powiem baaardzo duzo o tym wiem..

    Blazej-pomysl..czym sie rozni punkt zaplonu w 4 T i 2T?-iskra ma przeskoczyc na swiecy okolo 2.5 mm przez ZZ...a wraz ze wzrostem predkosci katowej walłu,ma ulec przyspieszeniu-nawet do 10 mm przed ZZ.Czego nie rozumiesz???Iskra ma zainicjowac zaplon w komorze spalania,mieszanka PP ma sie spalic w najbardziej optymalny sposob,czyli dajac najwiecej energi a co za tym idzie mocy siilnika.
    Nie jest tajemnica ze z nowoczesnego 2T mozna np z 500ccm wycisnac 200KM..ale to naprawde zaawansowane silniki z zaworami w kanałach wylotowych,w dyfuzorach wydechu,czy nawet z wtryskiem wody!!!
    Ale my tu rozmawiamy o starej poczciwej Jawie TS 350..:)..Jak pomoc koledze ktory chce troche ozywic ten juz muzealny sprzet..wiec wlasnie staram sie pomoc..bo jego wczesniejszy pomysl szedl dobra droga.tyle ze wlasnie bez wyprzedzenia kata zapłonu

    Jest pewne ryzyko w tej przerobce Jawy TS,ze jej moc wzrosnie do okolo 30 KM.ale co za tym idzie nie wytrzyma tego wal korbowy a scislej łozysko stopy korbowodu-pieta achillesowa kazdej Jawy czy CZ.

    Pozdrawiam...i owocnego myslenia zycze..:)

    0
  • #12 13 Gru 2013 07:10
    gromleon
    Poziom 33  

    Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T.
    Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową.
    To mój zapłon dla jawy ( i nie tylko) i mapa odbiega mocno od silnika 4T
    Jawa 350 TS - Wymiary przesłony - wyzwalacza w elektronicznym zapłonie. Jawa 350 TS - Wymiary przesłony - wyzwalacza w elektronicznym zapłonie.

    Nie jednemu już silnik 2 T dał w kość, niby taki prosty ale nie do końca.

    P.S. pierwszy przykład http://tzr250.webs.com/ignitechrace2curves.htm
    i większość map do 2T tak wygląda a do tego jeszcze trzeba dobrać zakres i krzywą zmian. Modułem z silnika 4T możesz zaszkodzić silnikowi jawy.

    1
  • #13 13 Gru 2013 09:20
    jack63
    Poziom 42  

    fulcrum144 napisał:
    Jest pewne ryzyko w tej przerobce Jawy TS,ze jej moc wzrosnie do okolo 30 KM.

    Wg. mnie nie ma takiego ryzyka. Natomiast jest ryzyko uszkodzenia silnika zastosowaniem zapłonu z mapą od 4T.
    fulcrum144. Zamiast narzekać na puryzm językowy moderatorów i chwalić się "osiągnięciami" w naprawach motocykli zrób/zamontuj ten zapłon! Przetestuj go w Jawie i zdaj relację w osobnym temacie. Tak będzie najlepiej dla wszystkich.

    0
  • #14 13 Gru 2013 09:28
    robokop
    Moderator Samochody

    Co prawda niewiele nowego wniosę ale:
    -cykl artykułów p. Stefana Roguskiego w "RE" i "EDW" na ten temat,
    - do Jawy ładowało się z powodzeniem osprzęt z 12V trabanta - już samo zwiększenie energii iskry dawało się odczuć na manetce. Zmiana krzywej zapłonu ? A gdyby pójść na skróty i spróbować z Nanoplexem z np. Malucha, bądź podciśnieniowo regulowanym Digiplexem dla celów eksperymentalnych? Przy założeniu idealnej symetrii układu korbowego, wyzwalacz mógłby być jeden i bliźniacza cewka.

    0
  • #15 13 Gru 2013 09:40
    gromleon
    Poziom 33  

    Moduły elektroniczne ze stałym kątem jak najbardziej tak, ze zmiennym z odpowiednią mapą!
    Z modułem z malucha ten sam problem co z modułem japońskim - mapa.
    Regulowany podciśnieniowo odpada, za małe podciśnienie.
    Jeden impulsator stosowany z powodzeniem w tym silniku z cewką dwubiegunową np VAPE. Mój moduł i inne.

    0
  • #16 13 Gru 2013 22:26
    fulcrum144
    Poziom 8  

    gramleon..Wiesz co piszesz?..W jawie jest przeciwsobny uklad tłokow...wiec jaki sens ma tu cewka dwubiegunowa?.
    Jak widze nie pomyslałes....
    Zycze dalszych sukcesow w mysleniu...jak i zrozumienia od czego jest mapa zapłonow i czemu ona słuzy..
    Do kolegi jacka63.Nie testowalem tego na Jawie.testowalem na inym 2 T kilka lat temu Niestety nie przewidzialem ze bedzie potrzebna dokumentacja..Slyszałes moze o archiwalnej Yamaszce RD?..Tam wlasnie to robilem z modulem od GSXR.i wiem ze to działa.Jakos Yamaha nie płakała ze ma mape zapłonu od GSXRa..a nawet calkiem fajnie to połykała..:)

    Panowie..Litosci.!!!..Pomyslcie jak dziala modul od czterrocylindrowego 4T...i czy moze kooperowac z dwucylindrowym 2T...Juz duzo podpowiedzialem..:)

    0
  • #17 13 Gru 2013 22:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    fulcrum144 napisał:
    W jawie jest przeciwsobny uklad tłokow...wiec jaki sens ma tu cewka dwubiegunowa?

    I zdziwię cię, ten układ w jawie działa! Jest na ten temat sporo do poczytania.

    Wyjaśnij więc, czym według ciebie jest mapa zapłonów. Bo zdaje się, że mamy na ten temat odmienne zdania.
    fulcrum144 napisał:
    .Pomyslcie jak dziala modul od czterrocylindrowego 4T...i czy moze kooperowac z dwucylindrowym 2T

    Od którego 4T? Do którego 2T? Bo akurat tutaj jest olbrzymia różnorodność...

    0
  • #18 13 Gru 2013 22:38
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Nie wierze ze wasz uklad dziala..bo na swiecy przeskakuje iskra gdy tłok jest w dolnym polozeniu i zakonczylo sie przepłukanie z dołu kartera do gory-zasada dzialania silnika 2T z przeplukiwaniem zwrotnym.W waszym przypadku juz jest zaplon niesprezonej mieszanki PP i powolne jej spalanie przed wlasciwym zaplonem..Idiotyzm.
    Tyle wyjasnien bo widze ze jednak nie macie pojecia.
    Podkres;lalem to wielokrotnie ale jak widze bez efektow ze w gre wchodzi modul od starszych japoncow..Nie nowoczesnych gdzie mapa zapłonu jest faktycznie skomplikowana i powiazana z TPS,czujnikiem polozenia walka rozrzadu,cisnienia powietrza na dolocie itd..
    Starenka GSXR..czy XJ..czy nawet CBR..miala od 2,5 tys przyspieszac płynie kąt zapłonu do maks 10 stopni..i tak wlasnie jest bo poprostu wystarczy wpiac lampe stroboskopowa i obserwowac co sie dzieje z punktem zapłonu wraz ze wzrostem predkosci wału.
    Przypominam ze mowimy tu o Jawie....gdzie jest archaiczny silnik pozbawiony membranowego zaworu sterujacego mieszanka PP..jak rowniez kanaly przeplukujace w cylindrze..jakos nie beda narzekac ze np przy 5 tys obr wału ka zapłonu wynosci 7 czy 8 stopni..
    W nowoczesnych silnikach owszem ma tu duze znaczenie..ale nie przy Jawie.!!!

    0
  • #19 13 Gru 2013 22:42
    jack63
    Poziom 42  

    fulcrum144 napisał:
    gramleon..Wiesz co piszesz?..W jawie jest przeciwsobny uklad tłokow...wiec jaki sens ma tu cewka dwubiegunowa?.
    Jak widze nie pomyslałes....

    Oj pomyślał, pomyślał. Za to z twoim myśleniem jest coś nie tak, a w zasadzie go nie widać...
    A to że jakiś 2T przeżył przeszczep modułu od jakiegoś 4T o niczym nie świadczy. Moduły do starszych 4T były bardzo prymitywne. Poza tym "japonia" kręci się z reguły wysoko więc zmiana wyprzedzenia nie była duża. Czasami wystarczały dwa poziomy. Jeden dla zapalania i biegu jałowego i drugi dla reszty. Zmiany wyprzedzenia są szczególnie odczuwalne w silnikach niskoobrotowych do których Jawa się zalicza.
    A dlaczego cewka dwubiegunowa w Jawie. Domyśl się... lub doczytaj w postach gromleona i nie tylko.

    0
  • #20 13 Gru 2013 23:12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    fulcrum144 napisał:
    ...Idiotyzm. Tyle wyjasnien bo widze ze jednak nie macie pojecia.

    http://www.youtube.com/watch?v=FOepvVWxi_s
    http://www.gumpal.republika.pl/index_pliki/przerob.htm
    I w galerię popatrz!
    O kurcze! Ten idiotyzm jednak działa! I okazuje się, ze to grono nie mających pojęcia jest całkiem spore... No wszyscy się mylimy...

    Radzę też trochę przyhamować z określeniami! Bo jak na razie krzyczysz i tupiesz, a żadne to argumenty.

    0
  • #21 13 Gru 2013 23:14
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Brawo..Uff..W koncu mamy sedno.Wlasnie o tym pisalem a starych modułach.!!!..Ciesze sie ze to zauwazyłes.
    Wasz patent z cewka dwubiegunowa w Jawie juz wyjasniłem.To ze wasz patent zadzialal..to chyba tylko wina..lub zaleta wlasnie konstrukcji silnika Jawy.
    Pomyslalem i wyjasnij mi jak widzisz iskre na swiecy gdy tłok jest w dolnym Z.i zakonczyl przeplukiwanie mieszanki Pp na gore cylindra..a tam wlasnie jest błysk..zapłon tejze mieszanki..ktora jest mało sprezona..zapala sie ale bardzo niemrawo...wzraz zze sprezaniem przez tłok spalanie wzratsa bo rosnie cisnienie...ale mieszanki Pp juz tam mało co jest..wreszcie wasciwa iskra w np 2,5 mm przez gornym Z tłoka..Zapala reszte niespalonej mieszanki PP...no jakos ten silnik dziala...a szkoda bo mogłby lepiej gdyby przedwczesny zapłon nie spalil esencji..mieszanki PP...
    Rozumiecie wogole zasade dzialania silnika 2T i 4 T?..bo moze od tego powninnismy zaczac?

    Blazej Co ty mi pokazujesz?..Radosna tworczosc ze stodoły czy kowala?..Kurcze..na tylko tyle was stac?..
    Przepraszam..myslalem ze polemizuje z ludzmi ktorzy maja pojecie...a nie jak z byle gowna zrobic jako takie lepsze gowno..To sukcesow zycze..
    Zalamalem sie jak poczytalem i zobaczylem linki od Blazeja...zenada...Mysle ze lepsze w efektach bylo by zapodanie modułu od poloneza....tzn dwoch..bo jak wspomnialem Jawa ma przeciwsobny uklad tłokow ..o ile rozumiecie o czym mowie..
    Jednak radosna jest tworczowc ludowa...:)co wlasnie enty raz zobaczylem w linkach od Blazeja..:):):)....

    0
  • #22 13 Gru 2013 23:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No oczywiście, że nie! Oświeć nas! Koniecznie!

    0
  • #23 13 Gru 2013 23:22
    fulcrum144
    Poziom 8  

    Błażej napisał:
    No oczywiście, że nie! Oświeć nas! Koniecznie!


    Po tym co zobaczylem...i na czym sie opieracie...to niech was osieci..moze iskra ze swiecy..Ja napewno nie.
    Polecam powrot do poczatkow...fizyki..mecvhaniki..zasady dzialania silnikow spalinowych.
    Jak sie douczycie..podyskutujemy..Zegnam bez zalu

    0
  • #24 13 Gru 2013 23:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bufonada w najlepszym wydaniu!
    "Ja wiem! Moja jest prawda i tylko moja! I jeśli innych jest prawda, to moja jest mojsza i najmojsza..." Jakoś tak to szło, nie? Jako argumentów użyłeś do tej pory tylko inwektyw i odsądzania innych od czci i wiary, nie prezentując nic wartościowego w zamian. Bo oprócz gadania nie zaprezentowałeś nic ze swoich dokonań. Więc także żegnamy cię bez żalu.
    I pozostaje mi tylko doradzić założycielowi wątku, by całkowicie zignorował twoje rady, gdyż są bezwartościowe. A przynajmniej nie poparte żadnymi konkretami. No ale przecież ty wiesz i na tym powinniśmy zaprzestać i nie zadawać jakichkolwiek pytań, bo przecież nie godzi ci się odpowiadać. Żenujący jesteś i tyle.

    0
  • #25 14 Gru 2013 00:11
    Blicek
    Poziom 26  

    fulcrum144 napisał:
    zaplon niesprezonej mieszanki PP i powolne jej spalanie przed wlasciwym zaplonem..

    Znam zależność w szybkości spalania mieszanki bogatej/ubogiej. Wiem co to spalanie detonacyjne, ale nie rozumię jak mieszanka może sie powoli spalać, a potem jeszcze raz zapalić... Mieszanka uwarstwiona? Tak jak w silnikach FSi grupy VW?

    0
  • #26 14 Gru 2013 00:18
    jack63
    Poziom 42  

    fulcrum144 napisał:
    Ale to tak dla wyjasnienia dlaczego wole pisac na Priv i nie zastanawiac sie czy za zle postawiony przecinek mod nie zmoderuje mojego postu i nie wywali do kosza.

    Wg. mnie twoje posty nadają się do kosza nie ze względu na pisownię (choć tu też nie ma się czym chwalić), ale na zawartość merytoryczną. Jest ona w mojej ocenie "tak straszna, że aż strach". A to, iż się z tym dobrze czujesz, wcale nie znaczy, że wszyscy na forum muszą te głupoty znosić. Zaniżasz poziom.
    -> kosz.

    0
  • #27 14 Gru 2013 07:41
    gromleon
    Poziom 33  

    fulcrum144 napisał:
    Błażej napisał:
    No oczywiście, że nie! Oświeć nas! Koniecznie!


    Po tym co zobaczylem...i na czym sie opieracie...to niech was osieci..moze iskra ze swiecy..Ja napewno nie.
    Polecam powrot do poczatkow...fizyki..mecvhaniki..zasady dzialania silnikow spalinowych.
    Jak sie douczycie..podyskutujemy..Zegnam bez zalu


    Kolego "luzuj" i dopiecz jeszcze inżynierom jawy, bo takie silniki z układem zapłonowym z podwójną cewką wypuszczają na rynek nawet obecnie.
    Jest firma, która już od dłuższego czasu wykonuje takie układy zapłonowe nie tylko do jawy. Napisz do nich, że się mylą. http://vape.czech-trade.pl/
    Ja wykonywałem moduł elektroniczny i z podwójną cewką i z dwoma i w pracy silnika jak i spalaniu nie było żadnej różnicy, a swoje pseudo wywody teoretyczne zostaw dla siebie. Popatrzyłeś chociaż na mapę jaką podesłałem dla silnik 2T? Zauważyłeś różnicę w stosunku do 4T? Czy masz to daleko gdzieś?

    I jeszcze jedno, ja moduł ze zmienną mapą wykonałem sam, sporo pojeździłem sobie dokładnie CZ 350 aby ów mapę dopracować i wiem na 100% że mapa silnika 4T się nie sprawdzi nie dość że krzywa jest nie odpowiednia to i zakres zmian krzywej silnik jawy może zabić. Ty przeszczepiłeś jakiś tam moduł z GSX do RD i zapaliłeś przejechałeś się i powiedziałeś, że jest dobrze. To teraz poszukaj mapy do silnika RD350 i do silnika, z którego przeszczepiłeś moduł. Mapa do RD jest dostępna w sieci, sam się na niej opierałem, a na początku próbowałem zrobić mapę do jawy wzorując się na mapach silników 4T a to był błąd!

    Wg Ciebie powinien powstać jeden moduł z mapą uniwersalną. Bo przecież nie ma to znaczenia czy to 2T czy 4T, nie mają znaczenia jego parametry i tak będzie "hulać" bo Ty kiedyś tam przeszczepiłeś jeden moduł do RD.

    0
  • #28 14 Gru 2013 08:16
    2056504
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 15 Gru 2013 22:39
    fulcrum144
    Poziom 8  

    ojdyr napisał:


    Jaki sens ma dyskusja z kimś do kogo nie trafiają żadne argumenty.

    Przecież ziemia jest płaska. :D


    Dokładnie.Wyjałes mi to z ust..klawiatury..:)
    Nie popieram kowalstwa wiejskiego we wszelkich gałeziach techniki,poza wlasciwym tego pojeciem.
    Wiele razy musiałem poprawiac takie wlasnie kowalstwo bo wiecej szkody niz pomocy to czyniło
    Wasze "patenty" zostawcie do "wiejskiego sprzetu kaskaderskiego".bo z waszych wypocin tylko tyle umiecie.
    Boze bron od takich "mechanikow" . Nalezy sie was wystrzegac.
    Blazej mi wlasnie udowodnił jakim jest mechanikiem...i czym sie podpiera.Myslalem ze ma wiecej wiedzy i pojecia..Mysle ze WSK to dla was szczyt mozliwosci...i nie psujcie juz wiecej Jaw.szkoda ich.to byl dobry sprzet.
    Do szkoły gamonie..Do szkoły..!!!
    Moderowany przez robokop:

    Żegnam bez żalu. Ban za obrażanie innych użytkowników forum.

    0
  • #30 16 Gru 2013 06:42
    gromleon
    Poziom 33  

    fulcrum144 napisał:
    ojdyr napisał:


    Jaki sens ma dyskusja z kimś do kogo nie trafiają żadne argumenty.

    Przecież ziemia jest płaska. :D


    Dokładnie.Wyjałes mi to z ust..klawiatury..:)
    Nie popieram kowalstwa wiejskiego we wszelkich gałeziach techniki,poza wlasciwym tego pojeciem.
    Wiele razy musiałem poprawiac takie wlasnie kowalstwo bo wiecej szkody niz pomocy to czyniło
    Wasze "patenty" zostawcie do "wiejskiego sprzetu kaskaderskiego".bo z waszych wypocin tylko tyle umiecie.
    Boze bron od takich "mechanikow" . Nalezy sie was wystrzegac.
    Blazej mi wlasnie udowodnił jakim jest mechanikiem...i czym sie podpiera.Myslalem ze ma wiecej wiedzy i pojecia..Mysle ze WSK to dla was szczyt mozliwosci...i nie psujcie juz wiecej Jaw.szkoda ich.to byl dobry sprzet.
    Do szkoły gamonie..Do szkoły..!!!


    Nie ma to jak obrażać innych a samemu bez pojęcia przeszczepiać moduł z 4T do 2T. To jest to 30 letnie doświadczenie zawodowe?! Kowalstwa i kowalów nie obrażaj , mój dziadek był kowalem i to jest sztuka.
    Ja zobaczyłem, że potrafisz dużo pisać teoretyzować ale silnik poczciwej jawy Cię przerósł.

    Moderowany przez robokop:

    Poprawić? Użytkownik powyżej został zablokowany - ani nie przeczyta tego postu, ani na niego nie odpowie. Więc cóż on wnosi?

    1