Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kia Carnival 2.9 CRDi, 2002 r. - Stuki przedniego zawieszenia

29 Lis 2013 22:37 3057 13
  • Poziom 9  
    Witam. Tematem moich męczarni jest Kia Carnival 2.9 CRDI, 2002r. Stuki w zawieszeniu. Odgłos dobiega z zawieszenia przedniego jakbym ziemniaki luzem woził. Głuche stuki na dziurach, głuche takie samo puknięcie przy podjeździe na krawężnik, i to samo jadąc nawet na kostce brukowej. Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, jak samochód był na podnośniku przy zmianie opon to po postawieniu go na koła chwilę było dobrze a potem jak się ułożyło znowu stuka jakby mi się ziemniaki obijały o siebie... Szarpaki nic nie wykazały tylko słyszę "Panie auto igła " jadę i stuka. Idę spać , budzę się, jadę , stuka... Pomocy bo zwariuje... nie umiem tak jeździć jak coś się dzieje a objawy są jeszcze takie jakby samochód uciekał trochę prawo lewo chociaż nie ma prawa... czyżby poduszki amortyzatorów i łożyska ? Pomocy...
  • Poziom 35  
    wilkot1977 napisał:
    Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe,
    To wymień tulejki stabilizatora .
  • Poziom 9  
    Tulejki stabilizatora są w całości gumowe i poszły na pierwszy ogień
  • Poziom 20  
    może sworzeń wahacza, pęknięta sprężyna ?
  • Poziom 9  
    Sprężyny całe, sworzeń wahacza nowy wymieniony z całym wahaczem... dzisiaj auto na kanał i jadę po kolei wszystko jeszcze raz...
  • Poziom 20  
    podnieś auto przód na kobyłki czy co tam masz i sprawdzaj łomem później tył..
  • Poziom 9  
    Łączniki stabilizatora zrobił do widzenia, drugi też wylatuje... Stuki które opisałem pochodzą niestety nie z tego łącznika ale z gumy mocującej drążek stabilizatora do kasty. Jest po latach tak twarda że wydaje głuche dźwięki... nie mówiąc o tym że jest wyrobiona. Dzięki serdeczne wszystkim którzy naprowadzili na temat bo w życiu bym nie pomyślał że taka pierdołka może tak tłuc w zawieszeniu a wymienione zostało dosłownie wszystko... Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    tak na przyszłość wymieniaj tylko to co potrzebne a nie całe zawieszenie :)
  • Poziom 10  
    fakt ze 3 lata minęło , ale mam dokładnie ten sam problem, i przeszedłem dokładnie tą samą drogę, tylko nie bardzo rozumiem co wymieniłeś, co to jest kasta ?, opisz prosze dokładnie, twój opis jest kopią mojego dosłownie, aż sam sie zastanawiałem czy to nie ja pisałem tego posta

    Dodano po 13 [minuty]:

    Drążek stabilizatora jest przykręcony do nadwozia na dwie całkowicie gumowe pseudo tulejki tzw gumy drażka stabilizatora, na koncach jest połączony łącznikami z wachaczami. Piszesz że wymieniłeś tuleje drążka stabilizatora , a co to jest ta kasta i i gdzie ta guma o której piszesz w rozwiązaniu problemu ???? bardzo mi zależy na wyjaśnieniach bo już mnie h..... trafia. załączam zdjęcie drążka
  • Poziom 9  
    Witam. "kasta"- tak określiłem karoserię. Czyli nadwozie do którego przykręcone są tuleje czy też gumy mocujące drążek stabilizatora przedniego w których pracuje. Te gumy właśnie po czasie twardnieją i występuje głuche drobne stukanie jakby wozić kartofle. Oczywiście sam drążek po czasie też się wyrobi, w miejscu gdzie są te gumy. Ja zakładałem nowe gumy, dodatkowo podłożyłem kawałek paska rozrządu żeby jeszcze mocniej ścisnąć, smar ale bez kwasowy żeby nie zjadło gumy ale żeby nie piszczała bo też lubi zacząć :-) , dodatkowo łączniki stabilizatora bo naprawdę wręcz uwielbia to rąbać. W moim przypadku pomogło. Skończyło się stukanie itd. Oczywiście miałem pewność że tuleje wahacza, końcówki drążków, przekładnia kierownicy i wszystkie inne podzespoły nie miały luzu.
  • Poziom 18  
    wilkot1977 napisał:
    (-) nadwozie do którego przykręcone są tuleje czy też gumy mocujące drążek stabilizatora przedniego w których pracuje. Te gumy właśnie po czasie twardnieją i występuje głuche drobne stukanie jakby wozić kartofle.
    Czy podobny drążek stabilizatora występuje z tyłu, czy tylko z przodu? Mam wrażenie, że te "kartofle" pojawiły się w mojej "kijance" 2,9 crdi właśnie z tyłu. Całe zawieszenie, podobnie jak u Ciebie, sprawdzone, szarpaki nic nie wykazują, a rozlega się głuche bębnienie dokładnie jak opisujesz, czyli przesypywanie kartofli... Gdy jest równa droga, nic nie słychać. Wystarczy, że podskoczy na najdrobniejszej nierówności i już rozlega się głuche łomotanie...

    Pzdr KotBury2
  • Poziom 10  
    Czyli jednak gumy drążka , bo gdzies w polowie posta pisałeś że poszły na pierwszy ogien , a na koncu piszesz ze jeszcze raz jakby je wymieniles i tego nie bardzo rozumialem. Ale ja juz je wymienilem i to nic nie pomoglo, natomiast objawy mam identyczne jak Ty, po prostu wypisz wymaluj ten sam opis usterki. No to jestem w kropce.
  • Poziom 10  
    byłem u trzech mechaników, dwóch mówi że magiel jest dobry a trzecui mówi że magiel ma luzy na łozyskowaniu, to wiadomość z dzisiaj, więc pewnie udam sie do jeszcze jakiś dwóch innych i zobacze co powiedzą