Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw passat 1.9 tdi 110KM AFN - tryb awaryjny

Czeslawow 29 Nov 2013 23:31 15543 15
Texa Poland
  • #1
    Czeslawow
    Level 8  
    Mam problem z moim passerati, dosyć popularny temat tutaj, ale jednak na żadnym z tematów nie znalazłem sensownych odpowiedzi. Pojawia się błąd przeładowanie turbiny, jak się dociska do ok 100km/h-3,4 bieg i 120km/h-5 bieg, autko traci moc, taki zdechlak że dociskając do dechy nie odczuwa się żadnych zmian.
    Cięgło od gruszki sprawdzone przesmarowane chodzi lekko. wymienione zawory chyba te N75 i ten drugi do niego podobny. wymieniony czujnik na wężu turbiny. jednak nie dało to nic. co to może być? jak to naprawić? pomóżcie, proszę.

    Dodano po 2 [minuty]:

    i tak gruszka działa, ten drugi zawór na kolektorze także działa, wyglądają na niestare, ładne niedawno wymieniane, dodam że ktoś wcześniej coś już grzebał bo widać masę ustrzelniającą na odc od turbiny do kolektora.......
  • Texa Poland
  • #2
    cybkryst
    Level 20  
    Diagnostyka i będzie wszystko jasne.
  • #3
    Czeslawow
    Level 8  
    kolego chodzi o to że mój kolega już podpinał mi go 2razy i pojawiają się błędy:
    p1550 - ciśnienie doładowania
    17958

    i nie wiem co się dzieje.... Proszę pomóżcie.
  • #4
    Dziarski Hank
    Level 32  
    I to jest diagnostyka ? Jest jeszcze coś takiego jak live-data - parametry bieżące pracy silnika.
  • Texa Poland
  • #5
    Czeslawow
    Level 8  
    Boże ludzie wszystko tylko diagnostyka i diagnostyka, chodzi mi o radę typu wymień to wymień tamto... sprawdź czy to działa tak a tak... jeśli ktoś miał podobny problem niech napisze jak się go udało rozwiązać.
  • #6
    Blicek
    Level 26  
    Czeslawow wrote:
    sprawdź czy to działa tak a tak...


    To czy działa "to, albo tamto" sprawdza sie właśnie z poziomu testera diagnostycznego! Chcesz wymieniać części w ciemno?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    majsster
    Level 22  
    kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
  • #9
    Sel
    Level 15  
    Jeśli nie chce diagnostyki, to będzie musiał wymieniać w ciemno, może trafi, a może nie potrzebnie będzie wymieniał, może wystarczy coś wyczyścić wyregulować, wymienić wężyk.
  • #10
    Czeslawow
    Level 8  
    padła diagnoza że czyścimy turbinę... gdyby ktoś miał coś do dodania lub borykał się z podobnym problemem proszę o wypowiedź. ponoć jest to częsty problem w passatach? jedna z słabych stron 1.9tdi?
  • #11
    mati0001441
    Level 13  
    Witam jest to bardzo częsty problem i raczej problem tkwiący w psj jak to niektórzy nazywaja czyli przez złe użytkowanie tych silników . Jednak nie zawsze czasem się zdarza ze łopatki na wirniku turbiny się wypalaja wykrzywiają bądź uderzy w nie wiekszy odpad sadzy wydostający sie z komory spalania i wtedy turbinka do regeneracji , ale lepiej spróbowac pierw czyszczenia kierownic czasem pomaga i jakis 1000 zł w kieszeni . Pozdrawiam
  • #12
    michal200848
    Level 23  
    Czeslawow wrote:
    dodam że ktoś wcześniej coś już grzebał bo widać masę ustrzelniającą na odc od turbiny do kolektora.......


    Może turbinka źle złożona.
  • #13
    mati0001441
    Level 13  
    może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat .
  • #15
    Czeslawow
    Level 8  
    PAnowie problem rozwiązany. CZyszczenie turbinki pomogło.
    Teraz passerati kręci się bezproblemowo do czerwonego pola (testy były :D)
    i ogólnie idzie jak poj****e.
    Dziękuję wszystkim.
    Zamykam temat.
  • #16
    Hagenss
    Level 1  
    mati0001441 wrote:
    może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat .


    Witam. Nie widzę tego schematu. Mam taki sam problem z turbina jak powyzej Pan miał tylko ze u mnie turbina jest po regeneracji i była juz raz sprawdza określe się bradziej przejechałą moze tylko 1500km po remoncie wiec mysle ze z nia jest wszystko ok.

    to Jest Passat b4 clasic line 1.9 tdii 110-115km

    Dzieje sie tak ze jak odpalij i go nagrzejesz to laduje ladnie wszystko poki nie wlaczysz piątki i max predkośc to 120k/h odcina jak by był blad gruszka nowa w raz z turbina wlasnie obstawiam ze przewody sicnieniowe są albo gdzieś uszkodzone albo zle coś z gdzies podłaczone tylko nie mogę nigdzie znals schematu.

    ktoś co może podpowie, silnik po kapitalnym remońcie.