Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie

30 Lis 2013 00:05 2670 18
  • Poziom 22  
    Witam.
    Zrywa mi połączenie z Internetem. Niestety nie jestem w tego typu kwestiach dobry dlatego poprosił bym kogoś cierpliwego o pomoc.
    Kłopoty zaczęły się po przejściu z Orang Freedom 2Mb na Neostradę 10Mb. Zaraz po podłączeniu neostrady zaczęło zrywać połączenie. Najpierw tłumaczono mi, że linia się stabilizuje, potem że ktoś przyjedzie (nie było nikogo przez tydzień) a dzisiaj kolejny technik przez telefon instruował mnie co mam robić. Ponoć liia jest ok a problemem jest mój reuter. Posiadam Pentagram Cerberus P6342. Dotąd chodził bez kłopotu.
    Zmieniłm ustawienia wg instrukcji - chodzi o zakładkę Advanced Setup - Wan Service - TM Interface. Pozimieniałem tak jak podali
    * protokół PPPoA
    * enkapsulacja: VC multiplexing (VCmux)
    * autentykacja PAP lub CHAP
    * VPI: 0
    * VCI: 35.
    Niestety nie pomogło.
    Potem pogrzebałem w Advanced Setup - DSL - tam w sumie prawie wszystko było wybrane oprócz AnnexM Enabled, którego też ostatecznie zaznaczyłem czyli :
    G.Dmt Enabled
    G.lite Enabled
    T1.413 Enabled
    ADSL2 Enabled
    AnnexL Enabled
    ADSL2+ Enabled
    AnnexM Enabled

    Do centrali mam 1km. nie wiem co może być powodem rozłączania. Jeśli znajdzie się ktoś chętny objaśnić mi co mogę sprawdzić "krok po kroku" to będę wdzięczny. Niestety, jak zaznaczyłem, nie znam tego nowoczesnego języka więc prosił bym o objaśnianie w kolejnych etapów zmiany ustawień czy też sprawdzania parametrów reutera/linii.
    Po rozłączeniu pomaga restart reutera ale ile to można robić razy na godzinę ?
    Pozdrawiam - Tomasz.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Witam
    Zaloguj się do routera i daj screena ze statystyk łącza ADSL.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    A ktoś ci pomiary wykonał czy to tylko pobożne życzenie że ma być taka prędkość ...obok w poście opisałem problem przy 12 Mb musi się port i linia zestawiać na 20Mb w twoim gniazdku telefonicznym...POMIARY się kłaniają rzetelne nie modemem!!!....każdy modem to inny S/N modemu i wyniki różne.
    Pomiary w twoim gniazdku np. Shark-em.....instalacja w domu do sprawdzenia /poprawienia więcej w moich postach
    73!
  • Poziom 22  
    Dziękuję za odpowiedzi,
    Nie wiem czy chodzi o te dane, załączam screeny.
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Jakoś nie mam przekonania do pentagramów - ale to moje własne, subiektywne zdanie.
    Tutaj pokazuje troszkę głupoty, modulacja Gdmt a synchronizacja 9664/1056. Tłumienie (o ile też nie przekłamane) pozwala na uzyskanie pełnej prędkości dla tej opcji bez zająknięcia. Sprzęt - najprościej - można zweryfikować innym sprzętem. Pożycz od kogoś router ADSL2+ - nie musisz mu zmieniać konfiguracji, wystarczy że się zsynchronizuje, zajrzyj mu w statystyki ADSL i wklej na forum.
  • Poziom 22  
    Dzięki.
    Ten router pracował bezproblemowo na Orange Freedom ale na mniejszej prędkości (miałem 2MB). Być może coś się pozmieniało, nie wiem.
    Jest jeszcze na gwarancji.
    Spróbuję podmienić modem na inny, tak chyba będzie najprościej sprawdzić czy to wina sprzętu.
    Napisz mi jakie modemy są dobrej jakości.

    Jeszcze screen z wybranymi modulacjami w ustawieniach domyślnych modemu

    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
  • Poziom 22  
    Już chyba będzie dobrze, technicy przełączyli mi port na centrali i Internet póki co śmiga.
    Teraz w ustawieniach DSL mam tak :
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Coś nie jestem pewien czy aby na pewno jest to koniec twoich problemów bo margines masz bardzo mały tzn najniższy uznawany za stabilny tzn 6. DLM na pewno przytnie - pytanie ile :)
  • Poziom 22  
    No i dalej jest do d...
    Rano technicy przełączyli port, ustawili automat i Internet śmigał powyżej 10Mb.
    To znaczy w grze sieciowej miałem takie "zawiechy" ale nie wiem czy to akurat wina łącza. Teraz mi rozłącza co chwila. Technik powiedział mi, że w związku ze stabilizacją linii przez 10 dni mogą być rozłączenia, jak napisałeś automat dobierze optymalne parametry łącza. Jednak takie rozłączanie co chwilę jest chyba nienormalne.

    Mam kilka pytań :
    1) Czy chodziło Ci o parametr "SRN Margin", gdy pisałeś że jest dolna dopuszczalna granica tego parametru ?
    2) Na jakim poziomie powinien być ten parametr dla downstream oraz upstream ?
    e) Czy to, że jest niski może się objawiać się chwilowym "zawieszaniem"/"zamrażaniem" Internetu czy też w jakiś inny sposób (jaki) ?
    4) Jakie parametry powinienem wybrać w zakładce Adwancet Setup - WAN Service - ATM Interface : takie jak pierwszym screenie czy takie jak na drugim ? Domyślnie ustawia mi się w modemie tak jak na pierwszym screenie.

    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie

    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie

    Na koniec - co obecnie robić ?
    Czekać kolejne 10 dni aż się polepszy czy od razu dzwonić do pomocy ?
    Jak w praktyce może wyglądać taka stabilizacja linii - czy faktycznie może być tak, że wieczorem będzie co chwila rozłączało a z czasem się ustabilizuje czy raczej takie zachowanie wskazuje na jakieś problemy, na których rozwiązanie przez automat nie ma co liczyć ?
    W takiej sytuacji szkoda mi czekać kolejnych 10 dni.
    Proszę o odpowiedzi na pytania oraz poradę w sprawie tego, czy stabilizacja linii może wyglądać tak tragicznie jak u mnie - czyli częste rozłączania wieczorem (zresztą sprawdzę też jutro rano co będzie ale i na poprzednim porcie wieczorem było mniej ciekawie niż za dnia).
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Niech ci ustawia na 6 Mb...przy 6Mb powinno być stabilnie ..... musisz mieć margines na uszkodzone pod/kanały,problemy na złączach, kabel itd..Powinni przyjechać i zmierzyć parametry w twoim gniazdku...sprawdź instalacje w domu od puszki na budynku do gniazdka ...czy masz telefon???...z puszki na budynku do modemu...jak telefon.... z filtru podłącz przy modemie....usuń w instalacji domowej wszelkie zrównoleglenia kabla.Przy takich problemach jadę do klienta i wykonuje pomiary Shark-em w jego gniazdku,kablu rozdzielczym ,magistralnym ...to są b/proste pomiary z których po paru minutach widać gdzie problem......powtarzam dla 12 Mb musisz mieć linie zestawioną na ok 20Mb...jak nie masz to masz cykliczne zrywanie synchronizacji .Przy prędkościach powyżej 6Mb i VDSL wskazany przewód instalacyjny ekranowany. To jest sygnał WCZ.Więcej w moich postach.
    Sprawdź zasilacz impulsowy od modemu często śmiecą w byle jakich modemach pojawia się napięcie zakłócające RMS na sygnale internetowym. Miałem kilka problemów z zasilaczami do DVBT też dobrze śmieciły ,zasilacz impulsowy od komputera tez może bałaganić...pomiary rzetelne i będzie odpowiedź na twój problem. Ale tu powinien przyjechać technik operatora i wykonać pomiary...nie modemem bo to jest nieporozumienie i kpina z klienta.
    73!
  • Poziom 22  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Normalnie to już dawno ktoś powinien przyjechać i sprawdzić. Jednak teraz jest
    nienormalny świat. Technicy zalatani, mają zlecenie z góry i przymus zeby szybko rozwiązali problem. Facet zadzwonił do mnie dzisiaj rano z informacją, ze zmienił port i powinno być dobrze. Spytał czy może zadzwonić do pół godziny żebym sobie sprawdził czy już jest ok. Ja mu na to, że to trochę mało czasu. No ale czego się nie robi z grzeczności. poszedłem, sprawdziłem że chodzi i się nawet nie rozłączył. Facet zadzwonił faktycznie jak powiedział - nie minęło pół godziny. Poprosiłem, żeby skontaktować się jutro, sprawdzę dokładnie i będzie wiadomo. On mi na to, że musi zlecenie zamknąć itd. Dobrze gadam, na razie jest ok a jakby co to zadzwonię.
    Po południu dostaję sms-a z informacją, że Orange rozwiązało problem.
    A wieczorem znowu zabawa w kotka i myszkę hehe.
    Moi koledzy z klanu ET będą na mnie wściekli, jestem dobrym medykiem. Przerypią niechybnie kampanię bez mojej pomocy. No ale trudno.
    Mój błąd, że się zgodziłem na to zamknięcie.
    Podsumowując - źle się dzieje w państwie polskim. Coraz bardziej gonią tych pracowników i co to daje. i tak znowu będę reklamował. Gdyby poczekali do jutra to by nie trzeba było znowu du.. kręcić w centrali.
    Szkoda słów, jednym słowem żal.
    W takim razie trzeba będzie ponownie reklamować usługę.
    P.S. Sory za literówki ale piszę szybko, żeby dążyć przed kolejnym rozłączeniem :)
  • Pomocny post
    Poziom 8  
    Przechodziłam ten sam problem co ty przez dokładnie rok. Dodatkowo najczęściej połączenie tel. zrywało net. (te emocje gdy orange dzwoni, że awaria została naprawiona, co automatycznie znowu zrywa sieć, i zabawa zaczyna się od nowa!!). Wizyty serwisantów czasami 3 razy w tygodniu. Wg orange pomiary w normie. 2 tyg. temu monter w głównym gniazdku telefonicznym odsunął od siebie kable tel. od tych przesyłających internet (nie znam się na tym, ale tak to wytłumaczył), ponownie je zaizolował bo stwierdził, że skoro pomiary w gniazdach i na centrali są dobre jedyną opcją są jakieś zakłócenia. Od tego czasu net działa bez zastrzeżeń. Serwisant cieszył się dziecko bo mówił, że mój problem dyskutowali między sobą już wielokrotnie, i nie mieli pojęcia o co chodzi. A tu taki banał!

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam tylko, że pomiar wykonywano u mnie kilkukrotnie - w międzyczasie zdesperowana zgodnie z sugestiami kolejnych serwisantów wymieniłam filtry, 2 modemy (co ciekawe najczęściej połączenie zrywało na routerze tplink, teraz mam jakąś "biedę" za 30 zeta która okazał się najmniej czuła), telefon, ostatni serwis sugerował także wymianę kabli (sic!). Oby pomiar w twoim przypadku okazał się pomocny :)
  • Poziom 35  
    Niestety, na niektóre uszkodzenia nie pomoże żaden pomiar :cry: , np. mikroprzerwy powodowane złym stykiem sprężyny w gnieździe RJ, niepewnie zaciśniętym przewodzie. Nawet w łączu z sygnałem telefonicznym trudno usłyszeć to jako trzask, niekiedy zupełny brak lub pojedyncze błędy CRC - a synchronizację zrywa. Nieraz wystarczy drobny ruch kabla, na dodatek nie za każdym razem :cry:
    Jak nie daje się zlokalizować (nie mylić z wykryciem) usterki sprzętem za grube tysiące to pozostaje intuicja, doświadczenie i maksimum wsparcia użytkownika. Nie każda instalacja jest na wierzchu i nie każdą złączkę da się wytropić - zwłaszcza jak niewprawny autor tej złączki jej się wstydzi. Bywa gorzej - po odkryciu takiego cuda na kablu jest tekst: "panie, przecież to się trzyma, to nie ma żadnego wpływu" :D
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Jeśli technicy dokonywali napraw na centrali, przełączenia na inny port wtedy uruchamia się stabilizator i zaczyna optymalizację od najwyższej możliwej wartości.
    10 dni testuje łącze i dobiera optymalną prędkość, aby zachować stabilność połączenia. Przez ten czas Neostrada może się rozłączać i występują wahania transferu.
    Ustaw modulację na ADSL2+, protokół PPPoA i enkapsulację na VCmux i pozwól stabilizatorowi na odpowiednie ustawienie profilu Twojej usługi.
  • Poziom 22  
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Mam pytanie o różnicę w ustawieniach protokołów. "Fabrycznie" modem ustawia takie parametry :
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
    Natomiast Ty proponujesz zmianę na poniższe :
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie
    Dlaczego tak należy zrobić ?
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Dolce napisał:
    Mam kilka pytań :
    1) Czy chodziło Ci o parametr "SRN Margin", gdy pisałeś że jest dolna dopuszczalna granica tego parametru ?
    2) Na jakim poziomie powinien być ten parametr dla downstream oraz upstream ?
    e) Czy to, że jest niski może się objawiać się chwilowym "zawieszaniem"/"zamrażaniem" Internetu czy też w jakiś inny sposób (jaki) ?
    4) Jakie parametry powinienem wybrać w zakładce Adwancet Setup - WAN Service - ATM Interface : takie jak pierwszym screenie czy takie jak na drugim ?

    5.Na koniec - co obecnie robić ?
    Czekać kolejne 10 dni aż się polepszy czy od razu dzwonić do pomocy ?
    6.Proszę o odpowiedzi na pytania oraz poradę w sprawie tego, czy stabilizacja linii może wyglądać tak tragicznie jak u mnie - czyli częste rozłączania wieczorem
    1) Zero, ale to czysta teoria, cały SNR zużyty do obkładania tonów bitami, zero zapasu. To mniej więcej tak jakbyś chciał przejechać 200 km/h między dwoma blokami w odległości o szerokości samochodu co do tysięcznej milimetra i ani się nie zabić, ani nie porysować samochodu. Tak więc zapas jest konieczny i standardowy Target Margin to 6 dB - taki został uznany za bezpieczny przez projektujących DSLAM-y.
    2) Na stabilnym i normalnym, w twoim przypadku to powinno być rzędu 15-20 dB na down i 6 dB na up. Jeśli stabilności nie ma to Margin powinien być wyższy, nie 6 dB ale 9 dB dla sypania błędami, 12 dB dla lekkich skoków, wyżej to już naprawa natychmiast (realnie szybciej zobaczysz 31 dB od DLM-u i kosmicznie obciętą synchronizację).
    e) Stabilne 6 dB niczym nie grozi, ale już skoki grożą właśnie tym, wtedy pakiety są uszkadzane, przy 0 dB wszystko jak leci jest uszkodzone, nie musi zerwać, ale transfer wynosi 0. Jednak już np. skok z 6 na 4 jest groźny, bo na pewnych tonach spadek mógł być drastyczny więc dane nie zostały przesłane, zostały uszkodzone. Grając dostajesz dzięki temu "mega-laga".
    4) Na drugim, bo takie są słuszne dla Neostrady: 0, 35, PPPoA, vc/mux (choć u mnie chodziły wszystkie 4 kombinacje: PPPoE lub PPPoA, vc/mux lub llc).
    5. Dzwonić, choć ciężko o sukces. Gdybyś miał normalną opcję dla tłumienia czyli do 20 Mb/s to by nie mieli wykrętów ("10 dni"), a tak to mogą czekać aż DLM utnie, nie przejmując się jak brutalnie (i tym, że przy tym tłumieniu mniej niż 10 Mb/s 12448 jest niedopuszczalne).
    6. Nie jest tragicznie. U znajomych DLM zadziałał po 5-ciu dniach i około 500-1000 zerwań synchronizacji (ciężko dokładnie, bo logi routera nie wyrabiały) i przyciął lekko dzięki czemu zaczęło rwać "tylko" 5-10 razy na dobę przy Marginie 15 dB. Ale DLM jest nieobliczalny więc równie "dobrze" może jak u innych uderzyć jednym ciosem z 12448 na np.1920 (i to bez rwania 200 razy dobę, ale "tylko" 2-5 razy).
  • Poziom 22  
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
    Trochę pozmieniały mi się parametry. Załączam screen.
    To chyba lepiej wygląda niż poprzednio, jest większy downstream oraz upstream :
    po przejściu do neostrady zrywa połąćzenie

    Mam jeszcze pytanie o parametry dla neostrady : 0, 35, PPPoA, vc/mux.
    Czy faktycznie przy nich pozostać, jeśli na PPPoE, llc mam wyższy SRN Margin przy zachowaniu jednakowych wartości downstram i upstream ?
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Dolce napisał:
    To chyba lepiej wygląda niż poprzednio, jest większy downstream oraz upstream:
    Zmiany mikroskopijne, typowe dla stabilności.

    W ogóle sprawdź czy Ci Margin skacze czy nie. Bo rwać może także przy jego stabilności (np. włączając 2 routery do linii, podobnie uszkodzony nowy filtr u znajomych itp). Zakłócenia mocne i stabilne lub chwilowe impulsowe, to nie musi być zawsze słaby styk i szumy i trzaski (czasem lekko szumi, czasem mocno trzeszczy, czasem zmiana o 0.5 dB, a czasem o 30 dB). Wiadomo najlepiej byłoby dostać technika z miernikiem, ale to prawie nierealne, jedynie gdy weźmiesz VDSL2 (a masz na to szanse przy tym tłumieniu).

    Dolce napisał:
    Czy faktycznie przy nich pozostać, jeśli na PPPoE, llc mam wyższy SRN Margin przy zachowaniu jednakowych wartości downstram i upstream ?
    Możesz poeksperymentować (DLM szybciej się zdenerwuje i zareaguje), większy zapas może pomóc (oby to nie było 0.3 dB jak na obrazkach).
  • Poziom 22  
    Ostatecznie, po przełączeniu portu, neostrada działa bez zrywania. Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam.