Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Samuraj 1.3 monowtrysk

22 Mar 2005 23:58 9986 4
  • Poziom 14  
    Mam problem.... auto nie wchodzi na obroty przy naglym wcisnieciu gazu...kody usterek pokazaly kod 22 czyli pozycjometr przepustnicy... wykrecilem i probowalem rozebrac ten nierozbieralny element z marnym skutkiem... plytka rezystancyjna pekla na 2 czesci...kupilem uzywany pozycjometr i zamontowalem...troche lepiej jest bo osiaga wysokoe obroty ale z pewnym bolem i lampka check engine zapala sie po chwili... kod bledu znowu 22... sprawdzilem pozycjometr wg. schematu i wszystko gra tz. opornosc wzrasta bez skokow i przerw... instalacja wtryskowa i komputer taki sam jak w suzuki swift , mozliwe ze kody nie pasuja ? czujnik podcisnienia sprawny , uklad zaplonowy tez , sygnal z sondy lambda w czasie niemoznosci wejscia na obroty pokazuje prawie brak mieszanki 0,1 0,2 wolta. wszystko wskazuje na pozycjometr przepustnicy... zakladam sprawny i nadal lipa...
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ja tu sie nie będe wymądrzał i zapodem koledze kierunek na ŹRÓDŁA


    ....w innym wątku pytałeś o kody i procedurę wywołania

    Należy odnaleść białą kostkę złączdiag w komorze silnika. Do kostki wchodzą cztery przewody. Za pomocą kawałka przewodu łączymy dwa kable: CZARNY i FIOLETOWO-ŻÓŁTY. Teraz po przekręceniu kluczyków w stacyjce nasza lampka "check engine" powinna mrugać. Pierwsze mruga cyfra dziesiątek, później cyfra jedności. Czyli:

    # ## jedno mrugnięcie, przerwa, dwa mrugnięcia = 12
    ## ### dwa mrugnięcia, przerwa, trzy mrugnięcia = 23

    Kody błędów (Swift 1989-95):

    12.......... To Twój szczęśliwy dzień. Brak defektów. Wszytko OK.
    13.......... Sensor tlenu (sonda lambda?).
    14.......... Czujnik temperatury.
    15.......... Czujnik temperatury.
    21 ......... Witka przepustnicy (ręczna skrzynia)
    21 ......... Czujnik położenia przepustnicy (automatyczna skrzynia)
    22.......... Czujnik położenia przepustnicy (automatyczna skrzynia)
    23.......... Czujnik temperatury powietrza.
    25.......... Czujnik temperatury powietrza.
    24.......... Sensor szybkości
    31 ......... Sensor ciśnienia.
    32......... Sensor ciśnienia.
    41 ........ Sygnał zapłonu
    42......... Sensor kąta.
    51 ........ System EGR
    ON ....... Defekt EGM.

    Po zakończeniu diagnozowania usunąć zworę ze złącza diagnostycznego
  • Poziom 14  
    auto naprawione.... a przyczyna to uszkodzona sciezka w sterowniku wtrysku z powodu zgnicia, utlenienia czyli wilgoci... kody uparcie wskazywaly na pozycjometr przepustnicy... kod 22... pozycjometr sprawdzilem i sprawny ...wiec polaczenia miedzy nim a sterownikiem...tez sprawne...ale okazalo sie, ze brak jest napiecia 5 V i dlatego samodiagnostyka uparcie twierdzila ze uszkodzenie pozycjometra a on byl sprawny... rozebralem sterownik i po nitce do klebka okazalo sie, ze trafilem na uszkodzona sciezke... zalutowalem pojawilo sie napiecie na czujniku i auto hula...

    Suzuki Samuraj 1.3 monowtrysk
  • Poziom 25  
    W sprawie formalnej nie "pozycjometr" a potencjometr :)
  • Poziom 14  
    a dlaczego nie ? przeciez odczytuje pozycje przepustnicy.... zwal jak zwal wazne, ze auto dziala... :D